Ifjúsági számlacsomagok összehasonlítása és elemzése a K&H, OTP és Budapest Banknál, a fintech cégek hatása a bankszektorra

Újvári Norbert (2020) Ifjúsági számlacsomagok összehasonlítása és elemzése a K&H, OTP és Budapest Banknál, a fintech cégek hatása a bankszektorra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ZARODOLGOZAT_UJVARI_NORBERT_20200525.pdf] PDF
ZARODOLGOZAT_UJVARI_NORBERT_20200525.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of IMG_20200525_0001.pdf] PDF
IMG_20200525_0001.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom során összehasonlítom a három magyar nagy bank azaz K&H,OTP és Budapest Bank ifjúsági számlacsomag ajánlatait. A bankok kínálatát marketingkommunikációs szempontból és üzleti szempontból is elemezni fogom. Munkám során végeztem egy kutatást, mely Google Forms keretében végeztem, a diákok bankolási, számlavezetési és bankkártya használati szokásait vizsgáltam, majd az adatokat elemeztem és táblázatok illetve grafikonokat készítettem ezekből. A bankok elemzése során ki fogok térni weboldalaik elemzésére is. Kotler és Keller (2016) szerint a vállalatok weboldalainak tükröznie kell a márka, illetve szervezet esszenciáját, utalnia kell a cég múltjára, irányt kell mutatnia a jövőbe, valamint reprezentálnia kell a vállalat termékeit. Fontos, hogy eközben még érdekes is legyen, motiválva az igénybe vevőt, hogy visszatérjen. Továbbá fontos lehet, a bankok számára az ún. microsite-ok használata. Ezt a módszert a kisebb látogatottságú weboldalaknak találták ki. A microsite tulajdonképpen egy másodlagos weboldal, mely az eredetiből származtatható. Hordozza az anyaoldal tulajdonságait, de a cég profiljának csupán egy részét mutatja be. A bankok számára ez optimális megoldás lehet, az ifjúsági számlacsomagok és fiatal igénybe vevők számára kínált szolgáltatások elkülönítésére, hogy ne riassza el őket a bank egyéb, más célcsoportok számára nyújtott bonyolult szolgáltatásokkal. (Kotler P. és Keller K., 2016)A kutatás befejeztével arra az eredményre jutottam, hogy a fiatal bankolók nagy része nem használja ki a bankja által nyújtott előnyöket, legtöbbjük azt a bankot választják melynél szüleik is bankolnak és csupán arra használják, hogy pénzüket náluk tárolják. Összességében meg vannak elégedve bankjuk szolgáltatásával, hiszen látják mennyi az egyenlegük és nem kell maguknál készpénzt hordaniuk. Ugyanakkor érezhető, hogy a bankolás a fiatal ügyfelek számára banális dolognak tűnik és mikor ráeszmélnek, hogy ezért a szolgáltatásért fizetniük kell, elégedettségük sokkal lejjebb zuhan. A fiatal bankolók nagy része 16-18 éves korában nyitja meg számláját, ebben az életkorban még nem is várható el, hogy a diákok minden előzetes ismeretek nélkül mérlegelni tudják döntésüket a bankszámlanyitásról. Manapság nagyon elterjedté vált az alkalmazások használata, minden nagyobb szolgáltató cégnek van már applikációja, melyeket a fiatalok nagy része sokkal könnyedebben használ, mint az idősebb felhasználók, nincs ez másképp a bankoknál sem. Mégis a K&H-t leszámítva, a Budapest Bank és OTP fiatal ügyfelei között közel egy harmad nem is használja a bank applikációját, vagy ha használja is, csak az egyenlegét nézi meg, vagy utal a számlájáról. A Fintech szolgáltatások igénybevétele is igen alacsony, melyek kedvező árfolyamaikkal és kiegészítő szolgáltatásaikkal fontos szerepet kellenének, hogy betöltsenek a fiatal felnőttek számára. Egy nyaralás során akár több ezer forintot is megspórolhatnának, ezekkel a szolgáltatásokkal, nem is beszélve a Revolut költéselemző funkciójáról, mely segíthet a spórolásban. A bankkártya kérdéssel azt is sikerült megállapítani, hogy bár a fiatalok nagy része talán nem is érti miről szólnak ezek a szolgáltatások, mégis vonzódnak feléjük. Összegezve tehát, a bankok még nincsenek közvetlenül kitéve annak a veszélynek, hogy elvesztik fiatal ügyfeleiket egyenlőre. Magyarországon a pénzügyi hozzáértés alacsony, így az áltagbankoló nem is kockáztatja meg az elválást a bankoktól, ám ahogy az újabb generációk felnőnek, akik számára már a kedvező árfolyamok és a kiegészítő szolgáltatások lesznek banálisak, valamint képesek lesznek pénzügyileg kompetensé válni az internet segítségével, úgy a bankoknak át kell majd gondolniuk szolgáltatásaikat, hogy feltudják venni a versenyt, az innovatív technológiákkal és maradásra tudják sarkalni a jövő ügyfeleit. Véleményem szerint mindezt arculatváltással (lásd fintech kártyák népszerűsége) és a non-core szolgáltatások bővítésével tudják majd elérni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, bankkártyahasználat, bankszektor, e-banking, OTP Bank, összehasonlító elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:20
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 28. 06:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet