Közösségi média mentorprogram szépségipari szakembereknek

Várkoly Enikő (2020) Közösségi média mentorprogram szépségipari szakembereknek. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Közösségi média mentorprogram szépségipari szakembereknek - Várkoly Enikő záródolgozat.pdf] PDF
Közösségi média mentorprogram szépségipari szakembereknek - Várkoly Enikő záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat - Várkoly Enikő.pdf] PDF
Nyilatkozat - Várkoly Enikő.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (590kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozat összefoglalóVárkoly Enikő – Közösségi média mentorprogram szépségipari szakembereknekA záródolgozatomban a szakmai gyakorlati helyemen végzett saját szolgáltatásomat fogom bemutatni, a közösségi média mentorprogramot.A szakmai gyakorlatomat a Beauty Marketing Experts-nél töltöttem, ami Magyarország első, kifejezetten szépségiparra specializálódott marketing ügynöksége. A cég a szépségiparban tevékenykedő kisvállalkozó szakembereknek (fodrászok, kozmetikusok, manikűrösök, sminkesek) és szalonoknak nyújt segítséget a marketing és a szalon management minden területén.A Beauty Marketing Experts tevékenységi körét két nagy profilra lehet bontani. A cég elsődleges tevékenysége az oktatás. A cég vezetője, Barna Alexandra, aki amellett, hogy marketinges, kozmetikus végzettséggel is rendelkezik, úgy véli, hogy a szépségipari kisvállalkozóknak szükséges marketing alapokat ők maguk is el tudják sajátítani, így a cég elsődleges célja, hogy erre lehetőséget biztosítson számukra. Ez több különböző módon valósul meg, egyrészt számos kiscsoportos, tematikus oktatást szervez a cég a szépségipari kisvállalkozóknak az ország több területén, két szakmai könyve is megjelent az elmúlt 2 évben, több megvásárolható és letölthető E-book-ot is forgalmaz, privát és online tanácsadások keretében segíti a vállalkozókat, illetve aktívan működtet egy jelenleg már több mint 6000 főt számláló ingyenes szakmai Facebook csoportot, ahonnan szintén rengeteget tudnak tanulni a szépségiparban tevékenykedő kisvállalkozók.A Beauty Marketing Experts másik tevékenységi köre az ügynökségi munka. Ha valamely szépségipari kisvállalkozó vagy akár nagyobb szalon/márka szeretne profi segítséget kérni a marketingtevékenységükhöz és szeretnék kiszervezni ezeket a feladatokat, akkor az ügynökség átveszi a munkát. A cég foglalkozik online marketinggel, (SEO, Facebook, Instagram, Adwords), reklámszöveg és tartalomírással, fotózással, képszerkesztéssel, közösségi média menedzsmenttel, arculattervezéssel, weboldal készítéssel, grafikai tervezéssel és kivitelezéssel, de akár teljes szalon managementtel és vállalkozásfejlesztéssel is.A szakmai gyakorlatom megkezdése előtt már közel másfél éve ennél a cégnél dolgoztam, így egyértelmű volt számomra hogy a szakmai gyakorlatomat is itt szeretném tölteni.A szépségipar világa mindig is nagyon közel állt a szívemhez, én magam is rendszeresen sminkelek és kiemelt figyelmet fordítok a bőr és hajápolásra, így az évek alatt rengeteg releváns tudást szereztem ebben a témában, amit a munkám során kamatoztatni tudok. A beauty marketing világa az első marketing gyakornoki helyemen kezdett érdekelni, ahol egy fodrász szalon hálózatnak dolgoztam, majd pedig egy natúrkozmetikai márka gyakornokaként is kipróbálhattam magam. Ezután már céltudatosan kerestem a szépségipari marketing lehetőségeket, így találkoztam a Beauty Marketing Experts céggel, ahol kezdetben szintén marketing gyakornokként dolgoztam, majd 1 évvel később marketing asszisztensi pozícióba kerültem.A cégnél töltött időm alatt számos érdekes feladatkörbe nyerhettem betekintést, azonban a legizgalmasabb és egyben legnagyobb kihívást jelentő feladat a közösségi média mentorprogram volt, ahol mentorként segítettem a szépségipari kisvállalkozókat a sikeres online kommunikációjuk kialakításában. Ez a szolgáltatás kezdetben egy 1 hónapos közösségi média kezelés volt, majd a visszajelzések és a saját ötleteim alapján átalakítottam a mentorprogramot egy 3 hónapos intenzív mentorprogrammá, ami a saját szolgáltatásom volt a cégen belül.Azért ezt választottam a záródolgozatom témájának, mert rendkívül izgalmas volt a saját ötleteimmel, tudásommal és kreativitásommal létrehozni valami újat, amivel segíthetem az ügyfeleimet abban, hogy nagyobb sikereket érjenek el online és bővíteni tudják a vendégkörüket. Rengeteget tanultam mind szakmailag, mind pedig személyesen a mentorprogram fejlesztése során és terveim között szerepel, hogy a későbbiekben saját vállalkozást alapítsak és kifejezetten közösségi média menedzsmenttel kapcsolatban nyújtsak segítséget a magyar kis- és középvállalkozásoknak.A záródolgozatomban a szakirodalmi források felhasználásával bemutatom a közösségi médiát, mint a vállalati marketingkommunikáció fontos eszközét, kiemelve a Facebook és Instagram platformokat, illetve röviden bemutatom a közösségi média menedzserek szerepét is. Majd pedig részletesen ismertetem a közösségi média mentorprogram célját, célcsoportját és folyamatát, hogy hogyan alakítottam át az egy hónapos szolgáltatást egy három hónapos programmá, részletezve a kialakított tartalomstratégiát, illetve bemutatom az ügyfeleim oldalain elért eredményeket és az ügyfeleim visszajelzéseit a mentorprogram sikerességéről.Úgy vélem a közösségi média marketing egy új lehetőséget biztosít a vállalkozások marketingkommunikációjában, és az egyirányú kommunikációt felváltja a fogyasztókkal folytatott párbeszéd. Ez lehetőséget teremt a cégeknek, hogy alacsony költségek mellett magas hatékonysággal közvetlen kapcsolatot alakítsanak ki a vásárlókkal, így növelve a bizalmat és az elköteleződést a cégek irányában.A vállalatok egyre inkább kezdik felismerni, hogy a közösségi média marketingre, mint hosszútávú stratégiára kell tekinteniük, ami hozzájárul a márkaismertség építéséhez és a márkahűség ösztönzéséhez.Az erőteljes önpromóció és a túlságosan sales-es szagú tartalmak a közösségi média marketingben egyáltalán nem működnek. Ehelyett nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a cégeknek a kreatív, szórakoztató és/vagy informáló, értéket adó tartalmakra.Egyre több kis- és középvállalkozás ismeri fel a közösségi média jelenlét fontosságát, viszont a kisebb cégek esetében sokszor nincs elegendő anyagi forrás megfelelő szakember alkalmazására. Ami azt eredményezi, hogy olyan hozzá nemértő ember kezébe kerül a vállalkozás közösségi média oldalainak kezelése, aki gyakran nagyobb kárt okoz a márkának, mint előnyt.Ennek a gyakori problémának a megoldására hoztam létre a közösségi média mentorprogramot, ami bár a szakmai gyakorlati helyem iparág specializációja miatt kifejezetten szépségipari szakembereknek készült, a program struktúrája kis változtatásokkal más iparágakban is megállja a helyét, és hatékonyan hasznosítható a magyar kis- és középvállalkozások online marketingkommunikációjának fejlesztésére.Az általam létrehozott közösségi média mentorprogram felépítését tekintve egy 3 hónapos intenzív program, ahol minden hónapban más témán van a hangsúly, és a mentoráltak hónapról-hónapra fokozatosan egyre több részét ismerhetik meg és sajátíthatják el a vállalati közösségi média kommunikációnak. A program első hónapjában kialakítjuk a mentorált tartalomstratégiáját, elkészítjük a tervezett tartalomnaptárat, megtanuljuk a Facebook és Instagram platformok használatának alapjait, mindemellett kialakítjuk a mentorált márkájához illeszkedő arculatot. Ezeket a feladatokat én végzem el, a mentorált pedig megfigyelheti az alapokat. A második hónapban a szövegíráson van a hangsúly, a mentorált itt elsajátíthatja a kreatív szövegírás alapjait, megismerheti, milyen elemei vannak a jól felépített poszt szövegeknek és mire kell figyelni ezek írásakor. Itt a képeket még én szerkesztem a posztokhoz, viszont a szövegeket már a mentorált írja, természetesen az én segítségemmel. A harmadikhónapban a képszerkesztés kerül a középpontba, itt egy ingyenesen elérhető online szerkesztőprogram használatára tanítom meg a mentorált, miközben átbeszéljük a képszerkesztés alapjait és a betűtípusok és színek használatát. Itt mind a posztok szövegét, mind pedig a képszerkesztés a mentorált készíti az én felügyeletem alatt, így magabiztosan tudja majd kezelni a felületeit önállóan is. A képszerkesztésen kívül ebben a hónapban kitérünk még a social media felületek analitikájának értelmezésére is, hogy a mentorált még jobban megértse, mire van pontosan szüksége a célcsoportjának, és teljesen felkészült legyen a program végére. A mentorprogram lezárásaként egy oklevelet is készítek a mentoráltnak, ami igazolja a program sikeres elvégzését.Úgy gondolom a dolgozatomban sikerült jól összefoglalnom és bemutatnom a mentorprogram célját és felépítését, és őszintén remélem, hogy a jövőben rengeteg vállalkozónak segíthetek még elsajátítani a közösségi média kommunikáció rejtelmeit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, mentorálás, mentorprogram, szépségipar, tartalomtervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:20
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 28. 06:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet