Viselkedéstechnikai elemek változatai a hazai valamint a Magyarországon működő japán cégekben

Walczer Balázs (2020) Viselkedéstechnikai elemek változatai a hazai valamint a Magyarországon működő japán cégekben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Walczer Balázs_I2JGDX_Szakdolgozat.pdf] PDF
Walczer Balázs_I2JGDX_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Walczer Balázs_nyilatkozat_Szakdolgozat_statuszarol_2020_tavasz.pdf] PDF
Walczer Balázs_nyilatkozat_Szakdolgozat_statuszarol_2020_tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (309kB)
[thumbnail of Mélyinterjú válaszok.pdf] PDF
Mélyinterjú válaszok.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (466kB)
[thumbnail of Kérdőív elemzés válaszai.rar] ["document_typename_application/x-rar-compressed" not defined]
Kérdőív elemzés válaszai.rar
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (67kB)

Absztrakt (kivonat)

Viselkedéstechnikai elemek változatai a hazai valamint a Magyarországon működő japán cégekben Szakdolgozatomban a viselkedéstechnikai elemek jelentőségével foglalkozom a mindennapos üzleti szociális interakcióinkban, hazai valamint a Magyarországon működő japán cégekben. A japán és magyar kultúrák igen különbözőek egymástól és találkozásuk ezért is olyan érdekes. Számos elkerülhető félreértés születhet egy olyan cégnél, ahol ezzel nincsenek tisztában az alkalmazottak. Akár olyan is, mely nagyban kihathat a cég életére vagy jó hírére. A kultúrák találkozásakor sok probléma merülhet fel, ezért folyamatos kihívást jelenthet ezen problémák elkerülése. Elengedhetetlen a kultúrák és a kultúraközi kommunikáció ismerete, ha az üzleti életben napi szinten találkozunk kettő, de akár több különböző kultúra keveredésével. A célom az volt, hogy saját kutatásom alapján igazoljam azt, hogy valójában milyen fontos szerepet is játszanak a viselkedéstechnikai elemek a mindennapos üzleti szociális interakcióinkban, kiemelten a hazai valamint a Magyarországon működő japán cégekben. A kutatásom alapján bebizonyosodott, hogy a magyarok több, mint fele ismeri és nagyon fontosnak tartja a viselkedéstechnikai elemeket és azok megfelelő alkalmazását, különösen az illedelmességet, bemutatkozást és pontosságot. Úgy láttam, az emberek értik, hogy miért fontos a kultúrák és a kultúraközi kommunikáció ismerete az üzleti életben. A magyarországi japán cégek alkalmazottai tudatában vannak a magyar és a japán kulturális különbségeknek, ismerik az adott kultúrára jellemző viselkedéstechnikai elemeket és esetenként keverik is azokat a hatékony együttműködés érdekében. Dolgozatomban kitértem az oktatás jelentőségére. Önálló primer kutatásom során bebizonyosodott, hogy a magyarok elsöprő arányban tartják fontosnak – különösen a hazánkban dolgozó multinacionális cégek munkavállalói számára – az anyacégre jellemző viselkedéstechnikai elemek megismerését.  A megkérdezettek a kölcsönösség elve alapján - bár kissé nagyobb számban -  támogatták a hazánkba érkező külföldi munkavállalók oktatását is. Bebizonyosodott az is, miszerint minden külföldi vezetésű cég alkalmazottjának szüksége van egy alap képzésre és nagy részük szerint az ilyen képzés megszervezése a HR feladata lenne. Javasolnám az új belépők számára a betanulási folyamat részeként beépíteni ezt az oktatást a betanulási anyagba.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Japán, kapcsolat, kultúrális különbségek, magatartás, viselkedés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:19
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 28. 06:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet