LG Electronics marketingkommunikációs tevékenysége és az okos otthonok új világa

Vörös Vivien (2020) LG Electronics marketingkommunikációs tevékenysége és az okos otthonok új világa. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat_Vörös_Vivien_KM_FOSZK.pdf] PDF
Záródolgozat_Vörös_Vivien_KM_FOSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 25..

Download (1MB)
[thumbnail of Bizalmas_kezelés.pdf] PDF
Bizalmas_kezelés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (108kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (342kB)
[thumbnail of Okos otthonok és az LG ThinQ - Google Űrlapok.pdf] PDF
Okos otthonok és az LG ThinQ - Google Űrlapok.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 25..

Download (294kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásomban nagy szerepet játszott a Marketingkommunikáció területén folytatott tanulmányaim, valamint a szakmai gyakorlati munkahelyem, az LG Electronics Magyar Kft. Ahhoz, hogy önálló gondolatokat és véleményeket fogalmazhassak meg, az óráimon szerzett tudás biztosított nekem elméleti hátteret. Továbbá azt is fontosnak tartottam, hogy a téma aktuális és érdekes legyen, valamint, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű forrás álljon rendelkezésemre. Dolgozatom első felében a marketing jelentőségével és fogalmával foglalkozom, melyet a témával kapcsolatos szakirodalmi háttérrel támasztok alá, majd szó lesz a marketing-mix elemeiről, melynek gyakorlati alkalmazása a későbbiekben fontos részét képezi a projektmunkámnak, mivel segítségével átfogóbb képet kaphatunk az LG Electronicsról és vállalat marketingkommunikációjáról Továbbiakban, mivel dolgozatom fő kutatási helyszíne az LG Electronics, így bemutatásra kerül a vállalat története, vállalatvezetési technikája és nem utolsó sorban marketingkommunikációs tevékenysége. Abban a szerencsés helyzetben részesültem, hogy szakmai gyakorlatom alatt két mentor is szárnyai alá vett, így az elméleti szemléletmód mellett két termékcsoport marketingkommunikációját gyakorlati példákkal is bemutatom a projektmunkában. Mivel az elmúlt években az LG termékek fejlesztésében nagy szerepet játszanak az okos otthonok, így fontosnak tartom, hogy egy fejezetet szánjak arra is, hogy bemutassam a mesterséges intelligenciát, az okos otthonokat és az LG ThinQ AI-t, továbbá azt, hogy ez mennyiben változtatja meg a vállalat marketingkommunikációját. Mindezzel kapcsolatban készítettem egy primer kutatást is, hogy felmérjem a megkérdezettek általános ismereteit az említett területtel kapcsolatban. Kutatásomhoz a következő hipotéziseket állítottam fel: I.                    Hazánkban leginkább a 40 év alatti korosztály rendelkezik mesterséges intelligenciával ellátott okos otthon berendezésekkel. II.                 A 30 év feletti személyek szinte egyáltalán nem ismerik az LG ThinQ termékeit III.              Az okos otthon eszközzel rendelkezők legtöbbje a fővárosban él. IV.              Azok a személyek, akik nem szeretnének a jövőben okos otthon eszközt vásárolni, legtöbben a termékek magas árára hivatkoznak. Összességében elmondható, hogy dolgozatom befejeztével egy átfogó képet tudok mutatni a világ egyik legnagyobb elektronikai cégének filozófiájáról és marketingkommunikációs tevékenységéről, valamint a vállalat mesterséges intelligenciájának új világáról, mindezt gyakorlati példák segítségével megvalósítva. Betekintést engedtem az LG monitorok magyarországi kommunikációs tevékenységének tervezett folyamatába, melyből kiderült, hogy a különböző típusú készülékek eltérő kommunikációt igényelnek ahhoz, hogy elérjék saját célcsoportjukat. A bemutatáshoz Orémus Eszterrel, az LG Electronics Magyar Kft. marketingspecialistájával folytatott célirányos beszélgetésem során összegyűjtött információkat hívtam segítségül, ezzel biztos alapokat adva a leírtaknak. Továbbiakban az LG okos otthonokkal kapcsolatos fejlesztéseit és a ThinQ rendszert taglaltam, majd a cég által biztosított 2020. évre szóló marketingstratégia tervezet alapján mutattam be az LG légkondicionálók magyarországi marketingkommunikációs tervét, melynek eredményeképp elmondható, hogy a ThinQ-val kapcsolatos termékfejlesztések miatt jelentősen változik idén a kommunikációs irány. Primer kutatásom elvégzése után az összegzett adatokból kiderült, hogy Magyarországon a ThinQ termékek ismertsége még nem érte el a megfelelő szintet. Véleményem szerint ahhoz, hogy hazánkban is tudatosabbak legyenek a termékekkel kapcsolatban az emberek, fontos lenne olyan kampányokat indítani, melyek egyszerre mutatják be a mesterséges intelligenciával ellátott termékek előnyeit és szórakoztatóak is. A hirdetések gyakran kiemelik a ThinQ-t mint fontos specifikációt, viszont nem ismertetik megfelelően, hogy ennek köszönhetően pontosan mivel is tud többet az adott eszköz, így azt gondolom ennek a problémának az orvoslásával, célirányosabb és pontosabb kommunikáció segítségével az emberekben jobban tudatosulna mi is a ThinQ és nagyobb érdeklődéssel fordulnának a termékek, illetve az okos otthonok felé felé.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikai ipar, kérdőíves kutatás, LG Electronics, marketingkommunikáció, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:19
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 28. 06:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet