Vass Szilvia (2020) Integrált marketingkommunikáció alkalmazása a The Point Event KFT eszközrendszerén keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
záródolgozat Vass Szilvia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (387kB) |
|
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (347kB) |
Absztrakt (kivonat)
Azért választottam szakdolgozatom témájának az integrált marketingkommunikációt mert szerettem volna megtudni, hogy egy vállalat milyen módszerrel tudja a legoptimálisabb eredményt elérni. Azt vizsgálva melyik kommunikációs eszköz miként hat a fogyasztókra, hogyan befolyásolja a döntéshozatalt. Elkészítésével az volt a célom, hogy bemutassam az üzenetek, a csatornák, a piaci szereplők összehangolása, az ATL és BTL eszközök együttes használata valóban az egyik leghatásosabb módszer napjainkban. Hiszen világunk folyamatos fejlődésen megy keresztül és ennek tükrében minden változik, kihatással van a piac összes szegmensére ezért fontos az integrált marketingkommunikáció, azaz egy alaposan átgondolt stratégiai szemlélet mód. Dolgozatom során igyekeztem minél inkább ebben a megközelítésben vizsgálni a vállalatot, ahol a gyakorlati időmet töltöttem, a primer kutatásomban szintén kitérni erre, valamit az elméleti részben is. Mélyebb betekintést szerettem volna abba, hogy milyen hatásokat vált ki abban az esetben, ha a kiválasztott célcsoportot ezzel a módszerrel közelíti meg a vállalat. Illetve, hogy hogyan is működik ez a gyakorlatban. Úgy építettem fel záródolgozatomat, hogy először bevezetésre kerüljön az elméleti háttér. Lényeges volt kitérni először egyesével azokra a marketingkommunikációs eszközökre, amelyeket a gyakorlatom során alkalmaztam valamit azokat, amelyek a kérdőív szempontjából fontosak. Továbbá az integrált kommunikáció elméletét ismertettem, illetve az alkalmazását is. Sok szakirodalmat elolvastam a témával kapcsolatban, annak érdekében, hogy minél átfogóbb képet kaphassak. Így térve át a The Point Event Kft. elemzésére, ahol egy nemzetközi női teniszverseny megszervezésében vehettem részt. A kutatásoknak köszönhetően átláthatóbbá vált számomra, hogy miként is mutatkozik meg az integrált marketingkommunikáció a cégnél. Mindemellett online kvantitatív megkérdezést végeztem a „Marketing kommunikációs eszközök napjainkban” kérdéskörben. Fő gondolatmenetem az volt, hogy megnézzem mely eszközök eredményesebbek, melyek kevésbé. Milyen impulzusok érik a fogyasztót valamit milyen módszerrel érzik úgy, hogy befolyásolódnak. Egy kampány során a célirányos elérés érdekében hasznosabb e alkalmazni ezt a metódust. 104 kitöltés érkezett, férfiak és nők is egyaránt megválaszolták kérdéseimet, továbbá minden generációból volt válaszadó. Javarészt a fővárosban élők osztották meg a véleményüket. A válaszok egy- két esetben okoztak meglepetést, de többségében a várt eredményt kaptam, mégpedig, hogy az ATL és BTL eszközök vegyes használata nem mellőzhető a maximális sikerért. Már egészen a 90-es évek óta használják a vállalatok kommunikációjának hatékonyságát növelő stratégiai szemlélet módot az integrált marketingkommunikációt. Nélkülözhetetlennek találtam a kutatás végzését hiszen ezáltal az emberi tapasztalatokat tudtam megosztani, illetve megfelelő javaslattételt tehettem a The Point Event Kft-nek. A költségeket is szemügyre vettem a komplex hatás elérése érdekében. Az előnyöket, hátrányokat, valamint egyes eszközök esetében az árat fejtettem ki a pontban. Véleményem szerint fontos tisztában lenni mindig, hogy mekkora költségekkel kell számolni egy kampány folyamán, illetve, hogy az adott anyagi keretből mire van lehetőség, ahhoz, hogy egy markáns kép alakuljon ki a fogyasztóban. Minden eszköz mely használatba kerül maximálisan ki lehessen használni, illetve ami a legfontosabb, hogy összhangban egymással. Végeredményben arra a következtetésre jutottam a tanulmányaim folyamán elsajátított tudás, gyakorlatban szerzett tapasztalatok során és a kutatási anyagok értelmezése után, hogy az integrált marketingkommunikáció nem elhanyagolható egy vállalat módszerei közül, hiszen lényegesen eredményesebb a hatás, ha a fogyasztó ezen eljárásmód impresszióját kapja.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ábraelemzés, integrált marketing, kommunikáció, rendezvények, rendezvényszervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:19 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 28. 06:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |