Integrált marketingkommunikáció alkalmazása a The Point Event KFT eszközrendszerén keresztül

Vass Szilvia (2020) Integrált marketingkommunikáció alkalmazása a The Point Event KFT eszközrendszerén keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of záródolgozat Vass Szilvia.pdf] PDF
záródolgozat Vass Szilvia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (387kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (347kB)

Absztrakt (kivonat)

Azért választottam szakdolgozatom témájának az integrált marketingkommunikációt   mert szerettem volna megtudni, hogy egy vállalat milyen módszerrel tudja a legoptimálisabb eredményt elérni.  Azt vizsgálva melyik kommunikációs eszköz miként hat a fogyasztókra, hogyan befolyásolja a döntéshozatalt. Elkészítésével az volt a célom, hogy bemutassam az üzenetek, a csatornák, a piaci szereplők összehangolása, az ATL és BTL eszközök együttes használata valóban az egyik leghatásosabb módszer napjainkban. Hiszen világunk folyamatos fejlődésen megy keresztül és ennek tükrében minden változik, kihatással van a piac összes szegmensére ezért fontos az integrált marketingkommunikáció, azaz egy alaposan átgondolt stratégiai szemlélet mód. Dolgozatom során igyekeztem minél inkább ebben a megközelítésben vizsgálni a vállalatot, ahol a gyakorlati időmet töltöttem, a primer kutatásomban szintén kitérni erre, valamit az elméleti részben is. Mélyebb betekintést szerettem volna abba, hogy milyen hatásokat vált ki abban az esetben, ha a kiválasztott célcsoportot ezzel a módszerrel közelíti meg a vállalat. Illetve, hogy hogyan is működik ez a gyakorlatban. Úgy építettem fel záródolgozatomat, hogy először bevezetésre kerüljön az elméleti háttér. Lényeges volt kitérni először egyesével azokra a marketingkommunikációs eszközökre, amelyeket a gyakorlatom során alkalmaztam valamit azokat, amelyek a kérdőív szempontjából fontosak.  Továbbá az integrált kommunikáció elméletét ismertettem, illetve az alkalmazását is. Sok szakirodalmat elolvastam a témával kapcsolatban, annak érdekében, hogy minél átfogóbb képet kaphassak. Így térve át a The Point Event Kft. elemzésére, ahol egy nemzetközi női teniszverseny megszervezésében vehettem részt. A kutatásoknak köszönhetően átláthatóbbá vált számomra, hogy miként is mutatkozik meg az integrált marketingkommunikáció a cégnél. Mindemellett online kvantitatív megkérdezést végeztem a „Marketing kommunikációs eszközök napjainkban” kérdéskörben. Fő gondolatmenetem az volt, hogy megnézzem mely eszközök eredményesebbek, melyek kevésbé. Milyen impulzusok érik a fogyasztót valamit milyen módszerrel érzik úgy, hogy befolyásolódnak. Egy kampány során a célirányos elérés érdekében hasznosabb e alkalmazni ezt a metódust. 104 kitöltés érkezett, férfiak és nők is egyaránt megválaszolták kérdéseimet, továbbá minden generációból volt válaszadó. Javarészt a fővárosban élők osztották meg a véleményüket. A válaszok egy- két esetben okoztak meglepetést, de többségében a várt eredményt kaptam, mégpedig, hogy az ATL és BTL eszközök vegyes használata nem mellőzhető a maximális sikerért. Már egészen a 90-es évek óta használják a vállalatok kommunikációjának hatékonyságát növelő stratégiai szemlélet módot az integrált marketingkommunikációt. Nélkülözhetetlennek találtam a kutatás végzését hiszen ezáltal az emberi tapasztalatokat tudtam megosztani, illetve megfelelő javaslattételt tehettem a The Point Event Kft-nek. A költségeket is szemügyre vettem a komplex hatás elérése érdekében. Az előnyöket, hátrányokat, valamint egyes eszközök esetében az árat fejtettem ki a pontban. Véleményem szerint fontos tisztában lenni mindig, hogy mekkora költségekkel kell számolni egy kampány folyamán, illetve, hogy az adott anyagi keretből mire van lehetőség, ahhoz, hogy egy markáns kép alakuljon ki a fogyasztóban. Minden eszköz mely használatba kerül maximálisan ki lehessen használni, illetve ami a legfontosabb, hogy összhangban egymással. Végeredményben arra a következtetésre jutottam a tanulmányaim folyamán elsajátított tudás, gyakorlatban szerzett tapasztalatok során és a kutatási anyagok értelmezése után, hogy az integrált marketingkommunikáció nem elhanyagolható egy vállalat módszerei közül, hiszen lényegesen eredményesebb a hatás, ha a fogyasztó ezen eljárásmód impresszióját kapja.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, integrált marketing, kommunikáció, rendezvények, rendezvényszervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:19
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 28. 06:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet