Véber Bianka (2020) Influencer Marketing a Szállodaiparban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
MELLÉKLET.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (125kB) |
|
PDF
nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (250kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az alábbi tanulmány napjaink véleményvezéreivel foglalkozik, az ő szerepükkel a marketing folyamatokban, leginkább a szállodaiparra kivetítve, valamit, hogy milyen mértékben járulnak hozzá, amennyiben hozzájárulnak, és mennyivel nő az egyes szállodákban történő foglalás a hatásukra. Nem is lehetne aktuálisabb a téma, hiszen manapság szinte mindennek köze van az internethez, és mint reklámozási felület sem utolsó. Témaválasztásom köthető a személyes érdeklődésemhez és a szakmai gyakorlatom alatt végzett tevékenységekhez is, melyet egy Magyarországon meghatározó szállodalánc gyakornokaként töltöttem. Dolgozatomban hasznosítani tudom a tanulmányaim alatt elsajátított ismereteket, mind kommunikációs, mind marketing vonalon. Eddigi tapasztalataim és személyes véleményem alapján manapság az influencereknek, vagyis véleményvezéreknek jelentős szerepe van a marketingben, beleértve a szállodai marketinget is. Célom ezzel a dolgozattal, hogy bebizonyítsam, avagy megcáfoljam ezen tényállást, és ha valaki bizonytalan ezen hirdetési típussal kapcsolatban, akkor belátást nyerjen abba, hogy miként működik. Valamint, hogy a későbbiekben segítségül szolgáljon azon cégeknek, vagy magánembereknek, akik fontolgatják, hogy influencerek által szeretnének hirdetni. A várható eredmény amire számítok az, hogy valóban nagy hangsúly van manapság a véleményvezéreken, és ez a hirdetési forma még közel sem érte el a tetőpontját. Lehetségesnek tartom azt, hogy néhány éven belül teljesen háttérbe fogják szorítani az online hirdetések az offline, hagyományos hirdetéseket. Előbbi hatékonysága nagyban függ attól, hogy ki a célközönség és mely célcsoportot szeretné elérni az adott cég. Saját meglátásom szerint egyelőre sokkal nagyobb hatással van a közösségi média marketing a fiatalabb generációra, mintsem a középkorúakra vagy idősebbekre. Jelen feltételezésem megalkotásában jelentős szerepet játszik az, hogy én magam is számos véleményvezért követek napi szinten a különböző közösségi média felületeken, ezáltal figyelemmel tudom követni az ott végzett marketing tevékenységüket, és levonni belőle a következtetéseket. Vajon megéri influencereket alkalmazni a szállodaiparban? Többek között ezt a kérdéskört is vizsgálom dolgozatomban. A kutatás megírása előtt megfogalmaztam négy hipotézist, amelyeket vizsgálni fogok, majd a végén eldöntöm, hogy melyik igazolódott be, és melyik nem. A kutatásban megvizsgálom, hogy az influencerek segítségével nőtt-e a szállodai foglalások száma, mely korosztályra tudnak a leginkább hatással lenni, milyen felületeken és hogy mekkora szerepük van valójában ezen véleményvezéreknek a marketingben. Szakdolgozatom során önálló adatgyűjtést fogok alkalmazni, majd értékelem azt. Fontosnak tartottam, hogy egy kvalitatív kutatás során jobban megértsem a lényegi részt, ezért két mélyinterjút fogok készíteni olyan szakemberekkel, akik marketinges területen dolgoznak és foglalkoznak influencer marketinggel, ezáltal releváns információval tudnak szolgálni. Továbbá sikeresen záruló ilyen típusú kampányuk is volt. Ezen szakemberek a Hilton Budapest, illetve a Radisson Blu Béke Hotelben dolgoznak. A kutatásban megvizsgáltam, hogy az influencerek segítségével nőtt-e a szállodai foglalások száma, mely korosztályra tudnak a leginkább hatással lenni, milyen felületeken és hogy mekkora szerepük van valójában ezen véleményvezéreknek a marketingben. Jelenleg nem mérhető pontosan, hogy mennyivel nőtt a szállodai foglalások száma az influencerek hatására, azonban ez a fajta marketing stratégia egyre inkább növi ki magát a közösségi média népszerűségének a hatására, így érdemes lehet ennek mérhetőségére kidolgozni egy rendszert. A mélyinterjúk alapján leginkább a 20-30-as korosztályt szeretnék megcélozni az influencer marketinggel, ez a szállodai célcsoportnál fiatalabbakat jelent ugyanis egyre inkább nyitnak az új korosztály felé. Ezzel beigazolódott a feltételezésem miszerint nagyobb hatással van a közösségi média és ezáltal az influencer marketing a fiatalabb generációra. A leggyakrabban használt közösségi média felület az Instagram, Facebook, saját blog és a Youtube. Akkor tud igazán sikeres lenni a kampány, ha megtaláljuk a megfelelő véleményvezért, aki hiteles tartalmat gyárt és azonosítani lehet a képviselt márkával, ez a legfontosabb szempont. A vállalatoknak fel kell ismerniük, hogy az embereknek manapság már igényük van egy közvetlenebb kommunikációra, adott esetben egy véleményvezérre, aki pozitív véleménnyel van róluk. Továbbá, hogy egy személyként tudjanak kommunikálni velük a cégek, és azonnal reagáljanak is, ami a tradicionális médiában nem jellemző. Fel kell fedezni az újonnan megjelenő felületeket, elsajátítani azok használatát, majd felhasználni marketing célú tevékenységekre. Ajánlott piackutatást végezni, ezáltal jobban megismerhetik a célközönséget és az igényeiket. Ez a szállodaiparban különösen hasznos, ezáltal megismerhetik lakóhely, korosztály vagy akár családi állapot szerint a leendő vendégeiket, azok elvárásait, majd kidolgozhatják a megfelelő marketing stratégiát annak érdekében, hogy minél többen válasszák a szállodájukat. A mélyinterjúk következtében belátást nyertem a Danubius Hotels szállodalánc marketing stratégiájába, azon belül is az influencer marketing témakörében. Egy további kutatásnak remek alapot adhat egy másik vagy akár több szállodalánc marketing stratégiájának megismerése, esetleg összehasonlítása a Danubius Hotels-el. Ezáltal általános képet kapva a magyarországi szállodák marketing stratégiájáról. Ezen tanulmány célja a közösségi média marketing, azon belül is az influencer marketing feltárása volt különös tekintettel a szállodai szektorra. Az influencer marketing egy viszonylag új kifejezés a marketingben. Manapság szinte mindenki használja az internetet így érthető, hogy a marketingszakemberek kihasználják ezt, és sorra indítják el influencer marketing kampányaikat. A kutatást alapul véve a közösségi média használata növekszik, ebből kiindulva a vállalkozások növelik az erre szánt költségvetést, miközben kevesebbet költenek a hagyományos marketing csatornákra. A közösségi médiát gyakran a szájról-szájra terjedő kommunikáció kiterjesztett változataként értelmezik, amely az egyik legerősebb marketing technika. Dolgozatom elején úgy véltem, hogy manapság a véleményvezéreknek jelentős szerepük van a marketing folyamatokban és a végére beigazolódott ezen felvetésem. Ezzel a tanulmánnyal remélhetőleg segítséget nyújtok olyan cégeknek, akik bizonytalanok ezen hirdetési típussal kapcsolatban, vagy szeretnék jobban megismerni. Továbbá hasznos lehet olyan véleményvezéreknek, akik szeretnének együttműködni egy szállodával, de nem biztosak benne, hogy megfelelnek-e az elvárásoknak, illetve a tanulmányt alapul véve belátást nyerhetnek abba, hogy mik szerepelnek egy ilyen együttműködés során a szerződésben, milyen ellenszolgáltatásokat várnak el az influencerektől ugyanakkor, hogy megfelel-e az általuk elért célcsoport azzal, amit a szállodák el szeretnének érni. A hipotéziseim nagyrésze beigazolódott, amint azt már kifejtettem. És a fő kérdés, hogy vajon megéri-e influencereket alkalmazni a szállodaiparban? Kutatásom során megbizonyosodtam róla, hogy igen azonban szükséges egy részletesen kidolgozott kampányterv, valamint elsősorban a megfelelő véleményvezér(ek) kiválasztása.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-marketing - elektronikus marketing, influencer, influencer marketing, közösségi média, marketing, marketingkommunikáció, szállodaipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 28. 06:19 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 28. 06:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |