Termékmegjelenítések - A korábban és jelenleg hatályos médiatörvény tekintetében

Vincze Zoltán Kristóf (2020) Termékmegjelenítések - A korábban és jelenleg hatályos médiatörvény tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (916kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (506kB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozat legfőbb témáját a termékmegjelenítések témaköre adta. Körbejártam a médiatörvény megszületésének körülményeit, valamint azt, hogy ez milyen hatással a mindennapi életünkre és azon reklámokra, amelyeket minden nap fogyasztunk különböző tartalomszolgáltatók platformjain keresztül. Elemzésre került, hogy miért és hogyan történik a kereskedelmi kommunikáció ezen felgyorsult és újszerű formája napjainkban. Ezen kívül szót ejtettem a termékmegjelenítések valamennyi marketing és kereskedelmi jellegű vonatkozásáról, elemeztem valamennyi nagyon fontos feltételt és szabályozást. A témán keresztül betekintést nyerhettünk valamennyi információba és következtetésbe, amelyek elengedhetetlenül szükségesek ahhoz, hogy a termékmegjelenítések témakörét még alaposabban tudjuk szemlélni. Kiderült az is, hogy 2019 évben az egyértelműen legtöbbet megjelenített márka a Norbi Update lett, összesített 1.260 alkalmas termékelhelyezéssel. A leginkább preferált szektor a szolgáltatások iparága összesített 7.654 megjelenéssel, míg a műsorkategóriák közül a lista első helyén a reggeli információs magazinok állnak összesített 7.538 megjelenéssel. Az RTL Klub csatornán legtöbb termékmegjelenítést tartalmazó műsor 2019-ben a Reggeli, míg a tv2 csatornán a Bezár a bazár! című alkotások lettek.  A médiahatóság kutatása segítségével nagyon komplex és átfogó kép szerezhető arról, hogy a két nagy országos kereskedelmi televíziós csatorna képernyőjén hogyan alkalmazzák a kereskedelmi üzenetátadás ezen modern és újszerű formáját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikáció, marketing, médiatörvény, reklám, tartalomszolgáltatás, termék elhelyezés, termékmegjelenítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 28. 06:19
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 28. 06:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet