Az érzelmi intelligencia szerepe a szolgáltató központokban átélt szervezetpolgár viselkedés megjelenésében

Pörzse Dóra Ivett (2020) Az érzelmi intelligencia szerepe a szolgáltató központokban átélt szervezetpolgár viselkedés megjelenésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Pörzse-Dóra-Ivett-RVUFF1-Szakdolgozat.pdf] PDF
Pörzse-Dóra-Ivett-RVUFF1-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Pörzse_Dóra_Ivett_RVUFF1.pdf] PDF
BA_TO_Pörzse_Dóra_Ivett_RVUFF1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (270kB)

Absztrakt (kivonat)

<p></p><p align="center" style="text-align:left;">A diplomamunka az érzelmi intelligencia és a szervezeti kultúra fogalma közti kapcsolat kérdésével foglalkozik. Meglehetősen aktuális a témakör, hiszen a mai munkavállalók igényei az elődök elvárásához képest megváltozott a munkahelyi rendszert és környezetet illetően. Érdekes a szervezeti kultúra kialakulása, vagyis a folyamat, ahogyan az először saját érdekei által vezérelt egyének csoportjából szervezett munkaközösség válik. Az Organizational Citizenship Behavior fogalma jelentősen meghatározza a kialakult szervezeti kultúra minőségét. Az érzelmi intelligencia a magánéletben is nagy szerepet játszik életünk során, ezért aktualitását tekintve sosem idejétmúlt a témakör. Az SSC (szolgáltató központok) kapcsolata a fogalmakkal szoros, hiszen Magyarországon a vezető iparág egyikét képezi fejlődés tekintetében, viszont elég magas fluktuáció jellemzi, ezért érdemes megvizsgálni a fogalmak összefüggését az SSC világa mentén.</p><p align="center" style="text-align:left;">Jelen felgyorsult világunkban egyre megszokottabb, hogy a munkavállalók sűrűn váltanak munkahelyet. A magas rotáció főleg az úgynevezett SSC (Shared Service Center) szektorban figyelhető meg. Vajon ezek a munkavállalók mennyire elégedettek a munkahelyükkel, mennyire kötődnek az adott céghez? Mérhetők-e ezek a tényezők és lehet-e befolyásolni, javítani őket? A szakdolgozat ezekre a kérdésekre próbál választ keresni.</p><p align="center" style="text-align:left;"><br></p><br>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Göndör András
Belső
óraadó tanár, Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzelmi intelligencia, intelligencia, szervezeti felépítés, szervezeti kultúra, szolgáltató központ
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 13. 07:24
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet