Az érzelmi intelligencia szerepe a szolgáltató központokban átélt szervezetpolgár viselkedés megjelenésében

Pörzse Dóra Ivett (2020) Az érzelmi intelligencia szerepe a szolgáltató központokban átélt szervezetpolgár viselkedés megjelenésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Pörzse-Dóra-Ivett-RVUFF1-Szakdolgozat.pdf] PDF
Pörzse-Dóra-Ivett-RVUFF1-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Pörzse_Dóra_Ivett_RVUFF1.pdf] PDF
BA_TO_Pörzse_Dóra_Ivett_RVUFF1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (270kB)

Absztrakt (kivonat)

A diplomamunka az érzelmi intelligencia és a szervezeti kultúra fogalma közti kapcsolat kérdésével foglalkozik. Meglehetősen aktuális a témakör, hiszen a mai munkavállalók igényei az elődök elvárásához képest megváltozott a munkahelyi rendszert és környezetet illetően. Érdekes a szervezeti kultúra kialakulása, vagyis a folyamat, ahogyan az először saját érdekei által vezérelt egyének csoportjából szervezett munkaközösség válik. Az Organizational Citizenship Behavior fogalma jelentősen meghatározza a kialakult szervezeti kultúra minőségét. Az érzelmi intelligencia a magánéletben is nagy szerepet játszik életünk során, ezért aktualitását tekintve sosem idejétmúlt a témakör. Az SSC (szolgáltató központok) kapcsolata a fogalmakkal szoros, hiszen Magyarországon a vezető iparág egyikét képezi fejlődés tekintetében, viszont elég magas fluktuáció jellemzi, ezért érdemes megvizsgálni a fogalmak összefüggését az SSC világa mentén.Jelen felgyorsult világunkban egyre megszokottabb, hogy a munkavállalók sűrűn váltanak munkahelyet. A magas rotáció főleg az úgynevezett SSC (Shared Service Center) szektorban figyelhető meg. Vajon ezek a munkavállalók mennyire elégedettek a munkahelyükkel, mennyire kötődnek az adott céghez? Mérhetők-e ezek a tényezők és lehet-e befolyásolni, javítani őket? A szakdolgozat ezekre a kérdésekre próbál választ keresni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzelmi intelligencia, intelligencia, szervezeti felépítés, szervezeti kultúra, szolgáltató központ
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 13. 07:24
Utolsó módosítás: 2021. Már. 29. 09:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet