Pici Poci Pelenka üzlet értékesítési lehetőségei és marketingkommunikációja

Remecz Alexandra Brigitta (2020) Pici Poci Pelenka üzlet értékesítési lehetőségei és marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Pici Poci Pelenka üzlet értékesítési lehetőségei és marketingkommunikációja.pdf] PDF
Pici Poci Pelenka üzlet értékesítési lehetőségei és marketingkommunikációja.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (343kB)

Absztrakt (kivonat)

SzinopszisRemecz Alexandra BrigittaKereskedelem és marketing szak, marketingkommunikáció szakirány A szakdolgozatom elkészítése során az volt a célom, hogy a Pici Poci Pelenka üzlet meglévő marketingkommunikációs lehetőségeit felvázoljam és következtetéseket vonjak le a megfelelő fejlesztések javaslata érdekében. Elsőként a vállalkozás jelenlegi működésével kapcsolatos háttérinformációkat, tevekénységét és célcsoportját határoztam meg a termékkínálat részletes bemutatása mellett. Ezt követően a cég külső és belső elemzését végeztem el STEEP – és SWOT-analízis felhasználásával, majd megvizsgáltam Porter-féle versenytárs elemzés szempontjából is a potenciális piaci versenytársakat. Ezeknek eredményeképpen kaptam egy összképet a vállalkozás tevékenységének működéséről és lehetőségeiről. A marketing, marketingstratégia és marketingkommunikáció elméleti áttekintése után az üzletre levetített bemutatást is elvégeztem a marketing mix elemei segítségével. A megfelelő vizsgálatok után a primer piackutatásomat fejtettem ki, a kérdőíves megkérdezésnél 202 fős minta állt rendelkezésemre. A felmérés során a Pici Poci Pelenka üzlet tulajdonosai által felvetett lehetőséget, ami a Sano termékcsalád webshopos bevezetését és az üzletről alkotott vevői véleményeket mértem fel. A kitöltés során, ez sajnos nem olyan értékelést kapott, mint amit vártak, ezáltal nem javasolnám, hogy erre a célcsoportra építve vezessék be a webshopot a Sano termékcsaládra. Inkább a Pici Poci Pelenka üzlet széles termékkínálatára lenne érdemes létrehozni az online értékesítési lehetőséget. A kérdőív elemzése során kiderült, hogy pozitív imázst alakult ki a fogyasztók fejében az üzletről. Az értékesítést tekintve a személyes eladás manapság is fontos szerepet tölt be a vásárlás során, de már elindult az online vásárlási szokás növekedése is. Az üzlet jelenlegi kommunikációján lehetne még javítani, de ennek ellenére is elérik a célcsoportjukat. A közösségi média platformon való megjelenés során a kapcsolattartás és eladás ösztönzés használata elengedhetetlen, ezt viszont a Pici Poci Pelenka üzlet csapata megfelelően figyeli és kezeli. Továbbá a kutatásom alkalmával középpontba került a demográfiai kérdések között, hogy kik tartoznak a fő célcsoportba és ezt sikerült jól megcéloznia az üzletnek, hiszen elérték a 25-44 éves korosztályt, ami az általuk meghatározott célcsoport. Végül a javaslataimat vetettem fel a fejlesztésekre, melyek között szerepel a névváltoztatás, az eladás ösztönzés, az online értékesítés bevezetése, azaz a webshop és közösségi média platformok fejlesztése és hirdetési lehetőségek alkalmazása. Emellett a vállalat arculatának kialakítása is megemlítésre került, hogy a fogyasztókban kialakult kép pozitív irányba fejlődjön. Meglévő marketingstratégiájuk és marketingkommunikációjuk nem megfelelően kialakított, ezért lenne célszerű a javaslatokat átgondolni és lehetőségek szerint bevezetni a vállalkozás működésébe.Összességében úgy gondolom, hogy a Pici Poci Pelenka üzlet jelenlegi működése kielégíti a vevők igényeit, de folyamatos fejlesztéssel kivitelezhető, hogy nagyobb fogyasztói kört alakítsanak ki az üzlet számára. Az általam megfogalmazott javaslatok megvalósításával a jövőbeni célok elérését és tevékenység működésének sikerességét alapozza meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: arculat - image, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, vállalkozás bemutatása, értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 12. 14:24
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 12. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet