Vállalati társadalmi felelősségvállalás a kozmetikai iparban

Püspöki Kitti (2020) Vállalati társadalmi felelősségvállalás a kozmetikai iparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Vállalati társadalmi felelősségvállalás a kozmetikai iparban - Püspöki Kitti.pdf]
Előnézet
PDF
Vállalati társadalmi felelősségvállalás a kozmetikai iparban - Püspöki Kitti.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Püspöki Kitti - Nyilatkozat.pdf] PDF
Püspöki Kitti - Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (625kB)

Absztrakt (kivonat)

Vállalati társadalmi felelősségvállalás a kozmetikai iparban Szakdolgozatomban a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) elméleti és gyakorlati alkalmazását vizsgáltam. Választásom azért esett erre a témára, mert elismerendőnek tartom azt, hogy egy vállalat példát mutat az embereknek, jóra ösztönzi őket. A következő hipotézist fogalmaztam meg szakdolgozatomban: a 21. században a fogyasztók számára fontos, hogy egy kozmetikumokat forgalmazó vállalat felelősen cselekedjen, például környezetvédő vállalati politikát folytasson, termékeit és annak összetevőit ne tesztelje állatokon. Amennyiben egy vállalat nem cselekszik felelősen, a fogyasztó elfordul tőle, nem vásárolja meg annak termékeit. Annak érdekében, hogy ezt igazoljam, primer kutatásommal a fogyasztók vásárlási szokásait vizsgáltam, továbbá azt, hogy elvárják-e egy kozmetikumokat forgalmazó vállalattól, hogy állást foglaljon társadalmilag fontos kérdésekben, illetve ismerik-e a The Body Shop márkát, ha igen, mennyire tudnak annak filozófiájával azonosulni.       A szakirodalom segítségével először a felelősségvállalás fogalmát határozom meg, majd kitérek arra, hogy milyen kategóriái vannak vállalatok esetében. Ezt követően a vállalati társadalmi felelősségvállalásra fókuszálva bemutatom a CSR történeti alakulását, továbbá kitérek a különböző elméletekre is, valamint arra, hogy hogyan alakult a vállalati társadalmi felelősségvállalás fejlődése az Egyesült Államokban és Európában. Mivel hipotézisem a fogyasztókkal kapcsolatos, ezért a CSR történetét követően a vállalat érintettjeire koncentrálva bemutatom, hogy kik tartoznak egy szervezet érdekeltségi körébe, milyen modellek, megközelítések jöttek létre az érintettekkel kapcsolatban, illetve melyek azok az alapelvek, amelyekkel egy sikeres, együttműködő kapcsolatot alakíthat ki az érintettekkel egy vállalat. Dolgozatomban a CSR gyakorlati alkalmazását egy konkrét vállalaton, a The Body Shop-on keresztül mutatom be. Ez a szervezet kozmetikai termékek forgalmazásával foglalkozik. Vállalati társadalmi felelősségvállalás tekintetében kiemelkedőnek számít, számos kampányt indított különböző témakörökben. Ilyen ismert kampány az állatkísérletek betiltását szorgalmazó mozgalom, a Közösségi Kereskedelmi program, a Re-Wilding kampány stb. Ezekre a dolgozatomban bővebben is kitértem.           A The Body Shop bemutatása után primer kutatásom eredményeit ismertettem. Azzal a céllal készítettem online kérdőívemet, hogy feltérképezzem, hogy a fogyasztók kozmetikai termékek vásárlása esetén milyen szempontokat vesznek figyelembe, melyek azok a tényezők, amelyek miatt elutasítanak egy kozmetikai cikket, továbbá fontos-e számukra az, hogy egy vállalat felelősen cselekedjen, állást foglaljon társadalmilag fontos kérdésekben. A kérdőív végén a The Body Shop-ról is kérdeztem a kitöltőket. Érdeklődtem, hogy ismerik-e a The Body Shop-ot, ha igen, milyen kampányokról hallottak már, illetve mennyire tudnak azonosulni a filozófiájával. Úgy gondolom, hogy a kozmetikai termékeket forgalmazó vállalatoknak az összefogásra kellene törekedni, hogy rávilágítsanak arra, hogy például a környezetszennyező csomagolás, állatkísérletek alkalmazása nem járható út, helyette felelős vállalati politikát célszerű bevezetni.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, kozmetikai cikkek, szépségipar, társadalmi felelősségvállalás, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 12. 14:23
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 12. 14:23
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27761

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet