A Bulgáriában működő magyar vállalkozások kultúraközi kommunikációja és üzleti vonatkozásai

Rentz Tamás Ádám (2020) A Bulgáriában működő magyar vállalkozások kultúraközi kommunikációja és üzleti vonatkozásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Rentz Tamás_BAS44N_BGE_KKK_szakdolgozat_2020.pdf] PDF
Rentz Tamás_BAS44N_BGE_KKK_szakdolgozat_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (480kB)
[thumbnail of Rentz Tamás_BAS44N_Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz_aláírt.pdf] PDF
Rentz Tamás_BAS44N_Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz_aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (337kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat témája, hogy a Bulgáriában üzleti tevékenységet folytató magyar vállalkozások milyen előítéletekkel indultak neki a bulgáriai cégalapításnak vagy a tevékenységek megkezdésének és miként változott Bulgáriáról és a bolgárókról alkotott képük ezt követően. A dolgozatban feltárásra kerülnek a legáltalánosabb Bulgáriát érintő nemzeti sztereotípiák, az esetleges kihívások és az egyéb jellemzőkre adott válaszok. A fő kutatási kérdés az, hogy a kulturális különbségek mennyire befolyásolják a sikeres üzletkötést, mely empirikus anyaggyűjtés és szakmai interjúk útján került megválaszolásra. Az elérhető információk alapján egyrészt azt feltételezem, hogy a magyar vállalkozásoknak többnyire negatív elképzeléseik voltak a bolgárokkal kapcsolatban és emiatt kockázatosabbnak tartották az üzleti tevékenységek beindítását. Másik feltételezésem, hogy a tevékenységek megkezdését követően ezen felvetéseik csak részben vagy egyáltalán nem teljesülnek és alapvetően elégedettek lesznek a meghozott üzleti döntéssel és pozitívra értékelik bulgáriai tapasztalataikat. A dolgozat célja, hogy bemutassa, a különböző előítéletek és sztereotípiák félrevezetőek és negatívan hatással lehetnek az üzleti döntéshozatalra, valamint hosszútávon gazdasági hátrányt okozva, üzleti sikerek gátjaként szolgálhatnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kultúraközi kommunikáció, nemzetközi üzleti tevékenység, sztereotípia, üzleti döntések, üzleti kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 12. 14:23
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 12. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet