A marketing szerepe a Fővárosi Önkormányzat társaságainál

Pongó Nelli (2020) A marketing szerepe a Fővárosi Önkormányzat társaságainál. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A marketing szerepe a Fővárosi Önkormányzat társagainál.pdf] PDF
A marketing szerepe a Fővárosi Önkormányzat társagainál.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_korlátozott.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_korlátozott.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (57kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom kutatási területének azért választottam a Fővárosi Önkormányzat gazdasági társaságainak marketing csoportját, mert munkakörömből adódóan testközelből figyelhetem meg e terület működését. Munkáltatóm, a Budapesti Sportszolgáltató Központ Közhasznú Nonprofit Kft. (továbbiakban: BSK Nkft.) a Fővárosi Önkormányzat által 2015-ben alapított, önkormányzati vagyonnal gazdálkodó nonprofit gazdasági társaság. Az elsődlegesen sportlétesítmények működtetésére létrehozott BSK Nkft. kizárólagos üzemeltetési joggal üzemelteti többek között a Városligeti Műjégpályát, mely immár ötödik éve az életem része. 2015-ben, a társaság alapításakor a sportlétesítmények fenntartása komoly költséget jelentett a Fővárosi Önkormányzat számára. A társaságot, amely jelenleg több milliárd forint értékű kincstári vagyont üzemeltet, mindössze 3 millió forint törzstőkével alapították azzal a céllal, hogy egy új gazdasági modellel, a korábban költségvetési szervként üzemeltetett intézményi rendszerrel szemben, gazdasági társaság formájában egy újfajta, sokkal inkább menedzsertípusú szemlélettel, de még a nonprofit jelleget megőrizve elérjék idővel azt, hogy a sportlétesítmények kevésbé függjenek a Fővárosi Önkormányzat költségvetésétől. Számomra jelentős tény, hogy egy olyan gazdasági társaság marketing stratégiájának felépítésénél dolgozhattam, ahol szó szerint a semmiből, kb. négy év leforgása alatt kollégáimmal közösen elértük, hogy ma már a BSK Nkft. egyáltalán nem függ pénzügyileg a Fővárosi Önkormányzattól, egyetlen forint támogatást nem kap, működési költségét teljesen önállóan kitermeli. A BSK Nkft. székhelye, a Városligeti Műjégpálya, a Városliget kapujában fekszik, az elhelyezkedése és történelmi múltja összeköti a szomszédos Fővárosi Állat- és Növénykerttel, valamint a Széchényi Fürdőt üzemeltető Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.-vel, ezért elsősorban ezeknek a társaságoknak a marketing vezetőjével igyekeztem kapcsolatba lépni. Megkeresésemre mindkét társaság vezetője a rendelkezésemre állt, és egy interjú keretében válaszolt kérdéseimre. Mindkét társaság a BSK Nkft-hez hasonlóan a Fővárosi Önkormányzat társasága, ráadásul tevékenységükről ugyanannak a Főosztálynak számolnak be a Főpolgármesteri Hivatalban: a Kulturális, Turisztikai, Sport, Köznevelési és Szociálpolitikai Főosztálynak. Ez a három, városligeti fekvésű ingatlanokat üzemeltető fővárosi cég abban a kiváltságos helyzetben van, hogy olyan ingatlanvagyont hasznosíthatnak, amelyek megismertetésére, népszerűsítésére nincs olyan mértékben szükségük, mint például a Liget Projekt keretében épülő új létesítményeknek, mivel generációk óta beágyazódtak a köztudatba. Elhelyezkedésük szerencsés, kiemelt turisztikai desztinációs központban vannak, szerves részei Budapest és az ország imázsának is, sokszor nem is a forgalom növelése a cél, mivel olyan látogatott, népszerű létesítményekről beszélünk, amelyeknél inkább a látogatók elosztása, ütemezése igényel szervezési feladatot. A Városligeti Műjégpálya esetében célunk az elégedett vendég távozása. Mi arra törekszünk, hogy vendégeink a lehetőségeinkhez mérten, minél magasabb szintű kiszolgálásban részesüljenek. Kutatási területem ezért esett e két hasonló létesítményre, hogy megtudjam milyen kiaknázatlan területek lehetnek még a szolgáltatásmarketing piacán. Mindkét társaság abban a kivételes helyzetben van, hogy „a másfél évszázados márka értéke és ismertsége nagy segítség a marketingtevékenységben.” Dolgozatomban számba veszem a Városligeti Műjégpálya marketinggel kapcsolatos területeit. A kutatásom során tapasztalt hiányosságokra rámutatok, és javaslatot teszek a további lehetőségekre. Érdekesség, hogy annak ellenére, hogy mindhárom társaság piacvezető a maga területén, mégis nehézségekkel küzdenek bizonyos célcsoportok elérésében.   A missziónk továbbra is az egészséges, sportos életmód népszerűsítése, a szabadidősport minél több ember számára elérhetővé tétele, amely még fontosabb lesz az erős immunrendszer és jó közérzet kialakítása érdekében járványveszély idején és azt követően is. 

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: költségvetési szervek, közintézmény, nonprofit szervezet(ek), sport, sportlétesítmények, szolgáltatásmarketing, szolgáltatásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 12. 14:22
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 12. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet