A turisztikai kereslet és kínálat változása és a magyar kis- és középvállalkozások szerepe Lachtalban

Rénes Brigitta Márta (2020) A turisztikai kereslet és kínálat változása és a magyar kis- és középvállalkozások szerepe Lachtalban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of RénesB_osztrákturizmus.pdf] PDF
RénesB_osztrákturizmus.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (859kB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (85kB)

Absztrakt (kivonat)

A turizmus, a szabadidő eltöltésének egyik leghasznosabb módja az életvitel, életmód szerves része. A világgazdaság egyik legjelentősebb ágazata, melynek növekedési üteme az utóbbi évtizedekben nagyrészt meghaladta a világgazdasági növekedés ütemét. A nemzetközi turistaérkezések megoszlása 1960-ban még Európa 73 százalék és Amerika 24 százalék volt, 2010-re jelentősen átalakult Európa 51 százalék, Amerika 16 százalék, Ázsia, Ausztrália és Óceánia 22 százalék. 2017-ben az érkezések számát tekintve Franciaországot, Spanyolország és az USA követi, majd Kína és Olaszország. A bevételek listáját pedig az USA vezeti, utána Spanyolország és Franciaország, Thaiföld és az Egyesült Királyság következik. Ázsia és Óceánia szerepe tovább nőtt a turistaérkezések és a turisztikai bevételek tekintetében egyaránt. Európa a turistaérkezések 51 százalékát és a bevételek 39 százalékát birtokolta. 2018-ban összesen 1.700 milliárd USD volt a nemzetközi turizmus exportja, ami a világ exportjának 7 százaléka és a szolgáltatások exportjának 29 százaléka. Sok fejlődő országban a turizmus fejlesztése jelenti az egyetlen lehetőséget a gazdasági fejlődésre. Az üzleti utazások száma és hossza is nőtt. Ausztria kiemelt szerepet tölt be Európa és a világ turizmusában egyaránt. Az új turizmusstratégia és az innovációk hatására a világ Ausztriára figyel. Rendkívüli ország, ahol kiváló a közbiztonság, tiszta a környezet, magas szintű az infrastruktúra és nagyszerű a kulturális kínálat, az életminőség kiemelkedő, melyek érdekessé teszik az országot. A versenyhelyzet az ajánlatok magas minőségét eredményezi. Az intézmények és vállalatok együttműködnek azért, hogy a vendégek jól érezzék magukat. Sajátos a gondolkodásuk, úgy vélik mindent lehet jobban csinálni. Az Osterreich Werbung a boldogságpillanatok gyűjtésére fekteti a hangsúlyt az utóbbi kampányaiban, mely életminőség javulást eredményez. Paradigmaváltás ment végbe a minőségi életteret emelik ki és a turisták mellett a helyiekre helyezik a hangsúlyt. Ausztria az ötödik leginkább globalizált ország és a legjobb helyen fekszik az európai üzleti kapcsolatok kiépítéséhez.  Az ötödik helyen áll a dolgozói motivációt tekintve is. Az osztrák székhelyű tőketársaságok (Rt., Kft.) jövedelmük után társasági adót fizetnek, ami egységesen 25 százalék. Iparűzési adó vagy vagyonadó nincs. A PESTEL elemzés eredményét összefoglalva a szociális partnerség Ausztria sajátossága és a gazdaság és szociálpolitika szinte minden területére kiterjed. A legstabilabb országok között tartják számon világviszonylatban, mivel alacsony az inflációs ráta és az államháztartási politika sikeres. A bruttó hazai termék 3,19 százalékát fordítják kutatásra, ami magasabb, mint az EU-átlag. Lachtal mára a lifttársaság folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően a Keleti-Alpok egyik leghóbiztosabb síterülete. A SWOT-analízis eredményét összefoglalva az erősségek között szerepel a gyors megközelíthetőség, és a hóbiztos síterep. Gyengeség a viszonylag kicsinek számító 25 km-es pályarendszer. Lehetőség pedig az új célcsoportok felkutatása. Az általam bemutatandó Car-Tour Utazási iroda nemzetköziesedése leginkább az Uppsala modellre hasonlít. 1995-ben vezették be a sítáborokat, ezzel tömegek számára tették elérhetővé a síelést. A nemzetköziesedés folyamataként először 1998-ban a Zinkenalm panziót bérelték, majd egy év után megvásárolták. Következő lépésként 2003-ban a Tanzstatt panziót, majd 2005-ben a Lachtalhaust is megvásárolták. A nemzetköziesedés következő szintjére lépve saját zöldmezős beruházásként 2006-ban a Monarchia park kiszolgáló egységeit építtették és a felépült apartmanokat bérelték. 2009-ben az Omnibusszal közösen létrehozott Co-Net és az Omnibusz saját országos értékesítő irodahálózatának megvásárlása érdekében megrekedt a nemzetköziesedés folyamata és értékesítették a lachtali ingatlanokat. Visszaléptek a korábbi szintre és azóta egyedi szerződések keretében értékesítik a lachtali szálláshelyeket a mai napig.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdaság és Gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ausztria, kis- és középvállalkozás - KKV, turisztikai kereslet, turisztikai kínálat, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 12. 14:22
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 14. 12:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet