Az autóvásárlás fogyasztói és vásárlói magatartásának trendjei

Nagy Balázs Arnold (2020) Az autóvásárlás fogyasztói és vásárlói magatartásának trendjei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (619kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (377kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája az autóvásárlás fogyasztói és vásárlói trendjeinek vizsgálata. Személyes érdeklődésem és munkám is szorosan kapcsolódik az autóiparhoz és magához az autózáshoz, így a témaválasztás rendkívül kézenfekvő volt számomra. Mindemellett, mindig is rendkívül érdekeltek a fogyasztással kapcsolatos döntési folyamatot befolyásoló tényezők. A vásárlási folyamatot számtalan külső és belső tényező befolyásolhatja, annak megfelelően, hogy milyen hatások érik az embert. Célom, hogy megvizsgáljam a magyarországi autóvásárlási szokásokat és annak irányvonalait egy primer kutatáson keresztül, illetve feltárjam annak külső befolyásoló tényezőit, kicsit kitekintve az Európában zajló, erősen piacot alakító folyamatokra. Hazánkban az autópiac az elmúlt években szárnyalt, mind az új, mind a használt autók terén. Az eladások pedig növekvő tendenciát mutattak egész Európában, igaz, ez most kissé megtorpanni látszik. Az autó alapvetően, egy olyan tartós fogyasztási cikk, amelynek megvásárlása komoly döntést igényel legtöbbünk számára, legyen az új vagy akár használt. A legtöbb esetben egy hosszú távú használati eszköznek tekinthető, amelynek vásárlását mindenki alaposan megfontolja. Az autóvásárlás lehetne egy racionális döntéseken alapuló folyamat is, mivel legtöbbször a felhasználás jellege és a ráfordítható összeg behatárolja, hogy milyen autót vásároljunk, azonban ez sok esetben nem így történik. Az emberek jelentős része érzelmi alapon hozza meg a döntését attól függetlenül, hogy milyen céllal vesz autót.  Az autó sokaknak csak használati eszköz, másoknak szenvedély, megint másoknak státusz. Az autó már több mint egy évszázada meghatározza közlekedési szokásainkat, amelynek használata gyökeresen meghatározza mindennapjainkat. A dolgozatom során hipotéziseket állítok a témában, amelyhez kapcsolódóan végzek szekunder és primer kutatást is. A szekunder kutatás során összegyűjtöm a témához kapcsolódó szakirodalmat, illetve összefoglalom az európai piac jelentősebb befolyásoló tényezőit.  A saját primer kutatásommal pedig felmérem a magyar vásárlók szokásait, amelyek segítenek a feltételezéseim igazolásában vagy megcáfolásában. A primer kutatásom során szeretném feltérképezni, hogy a magyarországi új és használtautó vásárlók milyen szokások, értékrendek mentén döntenek és milyen befolyásoló tényezőkre érzékenyek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Józsa László
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár, Marketing Tanszék, KKK
Oravecz Titanilla Éva
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi tanársegéd, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatgyűjtés, fogyasztói szokások, vásárlás, vásárlói magatartás, ábraelemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:43
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet