A marketingkommunikáció eszközei és azok alkalmazása a Starbucks Magyarország kávéházláncnál

Kun Enikő (2020) A marketingkommunikáció eszközei és azok alkalmazása a Starbucks Magyarország kávéházláncnál. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kun_Enikő.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kun_Enikő.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (153kB)

Absztrakt (kivonat)

    BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR  KERESKEDELEM ÉS MARKETING SZAK Levelező tagozat Marketingkommunikáció specializáció       A marketingkommunikáció eszközei és azok alkalmazása a Starbucks Magyarország kávéházláncnál SZINOPSZIS                     Belső konzulens: Harsányi Dávid                                                    Készítette: Kun Enikő   Budapest, 2020   Kevés olyan, világszinten is ismert és közkedvelt márka létezik, amely marketingkommunikációs eszközök korlátozott felhasználásával hódította meg a világot. Úgy gondolom, a Starbucks-ot, mint márkát a legtöbb ember ismeri, de azt kevesen tudják, hogy sikerei mögött milyen visszafogott marketing tevékenység áll. Igazán izgalmasnak feladatnak találtam, hogy kiderítsem, milyen módszerekkel érte el, majd tartotta meg a Starbucks vezető szerepét a kávépiacon. Szerettem volna betekintést nyerni a Starbucks sikertörténetébe és megismerni a márka mögötte álló marketingkommunikációs tevékenységeket. Ezen túlmenően a személyes érintettségem is befolyásolt abban, hogy a Starbucks magyarországi marketingkommunikációs tevékenységéről írjam szakdolgozatomat. Munkám során alkalmam nyílt a Starbucks-szal kapcsolatba kerülni és így megismerhettem a márkát és bepillantást nyerhettem annak hazai marketing tevékenységébe. Szakdolgozatom első fejezetében a szakirodalmi áttekintés kapott helyet, melyben a kommunikáció, marketingkommunikáció fogalmát ismertetem és bemutatom a marketingkommunikáció eszközrendszerét, amelynek néhány tagjára részletesen is kitérek. Ezt követően dolgozatomban lehetőség nyílik a Starbucks figyelemre méltó történetével való megismerkedésre, amelyből kiderül kik és milyen körülmények között alapították a vállalatot és milyen módon tett szert ekkora sikerre. A történeti áttekintést követően a Starbucks globális helyzetének rövid áttekintése következik, melyet a Starbucks magyarországi terjeszkedésének körülményei követnek. Dolgozatom egyik legfontosabb részeként, a Starbucks Magyarország marketingkommunikációs tevékenységének tanulmányozása következik. Azon túl, hogy szeretném megtudni milyen eszközöket vet be a Starbucks annak érdekében, hogy minél a fogyasztók minél szélesebb köréhez eljusson, hogy minél nagyobb legyen a márkaismertség aránya és a fogyasztók általi megítélés is pozitív legyen, szeretném megtudni, hogy maradhat sikeres egy világmárka Magyarországon a marketingkommunikációs eszközök csekély használatával. Ennek kiderítése érdekében a fogyasztók segítségét is kértem egy kvantitatív kutatás keretein belül, amely egy online kérdőív alkalmazásával történt. Az ott kapott válaszok rámutattak a márka marketingkommunikációs tevékenységének erős és fejlesztendő pontjaira. A kérdőív válaszainak kiértékelése és saját tapasztalataim alapján egy hatékonyabb marketingkommunikáció tevékenységre tettem ajánlást, melyben a jelenleg használt eszközök fejlesztése és új eszközök bevezetése is szerepet kapott. Összességében úgy gondolom a Starbucks hatékonyan alakítja ki és használja marketingkommunikációs tevékenységét, de az eszközök folyamatos fejlesztése és megújítása elengedhetetlen egy a folyamatos fejlődés érdekében. Úgy gondolom, a Starbucks sikertörténete kivételes és izgalmas a nagy márkák között, hiszen nem a marketingnek és a reklámnak köszönheti kiemelkedő sikereit, hanem az egyedülálló filozófiájának. Reklám helyett inkább a dolgozókba fektet be és rajtuk keresztül, a különleges vevőkiszolgálás segítségével nyerik meg a fogyasztókat. Kiemelten fontosan kezelik a minőséget, amely szintén hozzájárul ahhoz, hogy a köztudatban kerüljön a márka, hiszen a jó minőség népszerűségnek örvend, és így a termék magát reklámozza. Ezzel a hozzáállással a három üzletet birtokló, alig ismert márkából mára már világszinten is az egyik legelismertebb és legnépszerűbb márkává vált, melyet emberek milliói szeretnek és követnek szerte a világon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Galácz Gábor
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Harsányi Dávid
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ATL, BTL, Starbucks, kávéházlánc, kávépiac, marketingkommunikáció, marketingkommunikációs eszközök, márka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:42
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet