A marketingkommunikáció eszközei és azok alkalmazása a Starbucks Magyarország kávéházláncnál

Kun Enikő (2020) A marketingkommunikáció eszközei és azok alkalmazása a Starbucks Magyarország kávéházláncnál. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kun_Enikő.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kun_Enikő.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (153kB)

Absztrakt (kivonat)

    BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR  KERESKEDELEM ÉS MARKETING SZAK Levelező tagozat Marketingkommunikáció specializáció       A marketingkommunikáció eszközei és azok alkalmazása a Starbucks Magyarország kávéházláncnál SZINOPSZIS                     Belső konzulens: Harsányi Dávid                                                    Készítette: Kun Enikő   Budapest, 2020   Kevés olyan, világszinten is ismert és közkedvelt márka létezik, amely marketingkommunikációs eszközök korlátozott felhasználásával hódította meg a világot. Úgy gondolom, a Starbucks-ot, mint márkát a legtöbb ember ismeri, de azt kevesen tudják, hogy sikerei mögött milyen visszafogott marketing tevékenység áll. Igazán izgalmasnak feladatnak találtam, hogy kiderítsem, milyen módszerekkel érte el, majd tartotta meg a Starbucks vezető szerepét a kávépiacon. Szerettem volna betekintést nyerni a Starbucks sikertörténetébe és megismerni a márka mögötte álló marketingkommunikációs tevékenységeket. Ezen túlmenően a személyes érintettségem is befolyásolt abban, hogy a Starbucks magyarországi marketingkommunikációs tevékenységéről írjam szakdolgozatomat. Munkám során alkalmam nyílt a Starbucks-szal kapcsolatba kerülni és így megismerhettem a márkát és bepillantást nyerhettem annak hazai marketing tevékenységébe. Szakdolgozatom első fejezetében a szakirodalmi áttekintés kapott helyet, melyben a kommunikáció, marketingkommunikáció fogalmát ismertetem és bemutatom a marketingkommunikáció eszközrendszerét, amelynek néhány tagjára részletesen is kitérek. Ezt követően dolgozatomban lehetőség nyílik a Starbucks figyelemre méltó történetével való megismerkedésre, amelyből kiderül kik és milyen körülmények között alapították a vállalatot és milyen módon tett szert ekkora sikerre. A történeti áttekintést követően a Starbucks globális helyzetének rövid áttekintése következik, melyet a Starbucks magyarországi terjeszkedésének körülményei követnek. Dolgozatom egyik legfontosabb részeként, a Starbucks Magyarország marketingkommunikációs tevékenységének tanulmányozása következik. Azon túl, hogy szeretném megtudni milyen eszközöket vet be a Starbucks annak érdekében, hogy minél a fogyasztók minél szélesebb köréhez eljusson, hogy minél nagyobb legyen a márkaismertség aránya és a fogyasztók általi megítélés is pozitív legyen, szeretném megtudni, hogy maradhat sikeres egy világmárka Magyarországon a marketingkommunikációs eszközök csekély használatával. Ennek kiderítése érdekében a fogyasztók segítségét is kértem egy kvantitatív kutatás keretein belül, amely egy online kérdőív alkalmazásával történt. Az ott kapott válaszok rámutattak a márka marketingkommunikációs tevékenységének erős és fejlesztendő pontjaira. A kérdőív válaszainak kiértékelése és saját tapasztalataim alapján egy hatékonyabb marketingkommunikáció tevékenységre tettem ajánlást, melyben a jelenleg használt eszközök fejlesztése és új eszközök bevezetése is szerepet kapott. Összességében úgy gondolom a Starbucks hatékonyan alakítja ki és használja marketingkommunikációs tevékenységét, de az eszközök folyamatos fejlesztése és megújítása elengedhetetlen egy a folyamatos fejlődés érdekében. Úgy gondolom, a Starbucks sikertörténete kivételes és izgalmas a nagy márkák között, hiszen nem a marketingnek és a reklámnak köszönheti kiemelkedő sikereit, hanem az egyedülálló filozófiájának. Reklám helyett inkább a dolgozókba fektet be és rajtuk keresztül, a különleges vevőkiszolgálás segítségével nyerik meg a fogyasztókat. Kiemelten fontosan kezelik a minőséget, amely szintén hozzájárul ahhoz, hogy a köztudatban kerüljön a márka, hiszen a jó minőség népszerűségnek örvend, és így a termék magát reklámozza. Ezzel a hozzáállással a három üzletet birtokló, alig ismert márkából mára már világszinten is az egyik legelismertebb és legnépszerűbb márkává vált, melyet emberek milliói szeretnek és követnek szerte a világon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ATL, BTL, Starbucks, kávéházlánc, kávépiac, marketingkommunikáció, marketingkommunikációs eszközök, márka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:42
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet