Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban

Németh Renáta (2020) Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban.pdf]
Előnézet
PDF
Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban.pdf

Download (950kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (316kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozat címe. Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparbanSzerző: Németh Renáta (FIXGX6)Konzulensek: Pakainé Dr. Kováts Judit (külső), Dr. habil. Szabó Zoltán (belső)Oldalszám: 52Kulcsszavak: influencer, befolyásolás, influencer marketing, marketing, közösségi média, közösségi oldalak, InstagramSzinapszis: A digitalizációnak köszönhetően a közösségi média felhasználói, mint fogyasztók egyre képzettebbé váltak, ami az online felületek felhasználását illeti, illetve még kritikusabbá váltak a hirdetési elemekkel kapcsolatban. Ilyen mennyiségű reklám és hirdetés mellett a különféle vállalatoknak nehéz helyzetük van, amennyiben maradandót szeretnének alkotni. Manapság a felhasználók olyan mértékű ingert kapnak a reklámoknak, és az online megosztott tartalmaknak köszönhetően, hogy szinte lehetetlen megállítani, és felkelteni a figyelmüket.A vállalatok, márkák egyre szívesebben választják az influencer marketinget, mint marketing eszközt, amikor a termékeiket, szolgáltatásaikat szeretnék reklámozni. Fontos itt megkülönböztetnünk fizetett, és nem fizetett influencer-i tevékenységet, hiszen mindkettőnek más és más a hatásmechanizmusa, befolyásoló ereje a fogyasztói magatartásra. Talán az elmúlt évtized egyik legmeghatározóbb online marketing tevékenységének nevezhetjük ezt.Számos szekunder kutatás található szakdolgozatomban, melyek különböző aspektusokból vizsgálják az influencer-ek fogyasztói magatartására gyakorolt hatását, illetve azokat a tényezőket, amelyek befolyásoló erővel bírnak a felhasználókra.A szakdolgozatom elsődleges célja, hogy bemutassa az influencer marketinget, mint marketing eszközt, illetve felvázolja az utóbbi években történő alakulását. Bemutatom, hogy milyen tényezők tesznek valakit jó influencer-é, illetve miért is hasznos, ha a vállalatok ezt a stratégiát követik a termékeik illetve szolgáltatásaik népszerűsítésére. Primer kutatás alapja egy huszonegy kérdéses kérdőív, melyet a Google Űrlap segítségével valósítottam meg, majd elemeztem azt 191 kitöltés után. A kérdőív kérdései a válaszadók internetezési szokásaitól egészen a specifikusabb, influencer marketingre vonatkozó kérdésekig terjedtek ki.A a szekunder és primer eredmények azt mutatták, hogy az influencer marketing gyakorlati alkalmazása logikus lépés, és követendő marketing stratégia. Az a fajta bizalmi szint és személyes kapcsolat, amit egy influencer képest kiépíteni a termék és a fogyasztó között, az szinte lehetetlen egy vállalat és a felhasználó között. Az influencer ezek mellet tökéletesen kell, hogy képviselje a márka értékeit és a vállalati kultúrát, továbbá ön-azonosnak és hitelesnek kell maradnia a  felhasználók szemében. A kérdőív statisztikáit oszlop-és kördiagramon ábrázoltam .A szakdolgozat összességében képes arra, hogy a marketing szakembereknek összefoglaló nemzetközi szituációt mutasson be ezen online marketing eszköz, az influencer marketing kapcsán.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pakainé Kováts Judit
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szabó Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Instagram, befolyásolás, divatipar, fogyasztói magatartás, influencer, közösségi hálózatok, közösségi oldalak, marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:42
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:42
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27694

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet