Németh Renáta (2020) Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban.pdf Download (950kB) | Előnézet |
PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (316kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozat címe. Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparbanSzerző: Németh Renáta (FIXGX6)Konzulensek: Pakainé Dr. Kováts Judit (külső), Dr. habil. Szabó Zoltán (belső)Oldalszám: 52Kulcsszavak: influencer, befolyásolás, influencer marketing, marketing, közösségi média, közösségi oldalak, InstagramSzinapszis: A digitalizációnak köszönhetően a közösségi média felhasználói, mint fogyasztók egyre képzettebbé váltak, ami az online felületek felhasználását illeti, illetve még kritikusabbá váltak a hirdetési elemekkel kapcsolatban. Ilyen mennyiségű reklám és hirdetés mellett a különféle vállalatoknak nehéz helyzetük van, amennyiben maradandót szeretnének alkotni. Manapság a felhasználók olyan mértékű ingert kapnak a reklámoknak, és az online megosztott tartalmaknak köszönhetően, hogy szinte lehetetlen megállítani, és felkelteni a figyelmüket.A vállalatok, márkák egyre szívesebben választják az influencer marketinget, mint marketing eszközt, amikor a termékeiket, szolgáltatásaikat szeretnék reklámozni. Fontos itt megkülönböztetnünk fizetett, és nem fizetett influencer-i tevékenységet, hiszen mindkettőnek más és más a hatásmechanizmusa, befolyásoló ereje a fogyasztói magatartásra. Talán az elmúlt évtized egyik legmeghatározóbb online marketing tevékenységének nevezhetjük ezt.Számos szekunder kutatás található szakdolgozatomban, melyek különböző aspektusokból vizsgálják az influencer-ek fogyasztói magatartására gyakorolt hatását, illetve azokat a tényezőket, amelyek befolyásoló erővel bírnak a felhasználókra.A szakdolgozatom elsődleges célja, hogy bemutassa az influencer marketinget, mint marketing eszközt, illetve felvázolja az utóbbi években történő alakulását. Bemutatom, hogy milyen tényezők tesznek valakit jó influencer-é, illetve miért is hasznos, ha a vállalatok ezt a stratégiát követik a termékeik illetve szolgáltatásaik népszerűsítésére. Primer kutatás alapja egy huszonegy kérdéses kérdőív, melyet a Google Űrlap segítségével valósítottam meg, majd elemeztem azt 191 kitöltés után. A kérdőív kérdései a válaszadók internetezési szokásaitól egészen a specifikusabb, influencer marketingre vonatkozó kérdésekig terjedtek ki.A a szekunder és primer eredmények azt mutatták, hogy az influencer marketing gyakorlati alkalmazása logikus lépés, és követendő marketing stratégia. Az a fajta bizalmi szint és személyes kapcsolat, amit egy influencer képest kiépíteni a termék és a fogyasztó között, az szinte lehetetlen egy vállalat és a felhasználó között. Az influencer ezek mellet tökéletesen kell, hogy képviselje a márka értékeit és a vállalati kultúrát, továbbá ön-azonosnak és hitelesnek kell maradnia a felhasználók szemében. A kérdőív statisztikáit oszlop-és kördiagramon ábrázoltam .A szakdolgozat összességében képes arra, hogy a marketing szakembereknek összefoglaló nemzetközi szituációt mutasson be ezen online marketing eszköz, az influencer marketing kapcsán.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Instagram, befolyásolás, divatipar, fogyasztói magatartás, influencer, közösségi hálózatok, közösségi oldalak, marketing, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:42 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:42 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27694 |
Actions (login required)
Tétel nézet |