Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban

Németh Renáta (2020) Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban.pdf]
Előnézet
PDF
Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparban.pdf

Download (950kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (316kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozat címe. Influencer marketing az Instagram-on, hatása a fogyasztói magatartásra a divatiparbanSzerző: Németh Renáta (FIXGX6)Konzulensek: Pakainé Dr. Kováts Judit (külső), Dr. habil. Szabó Zoltán (belső)Oldalszám: 52Kulcsszavak: influencer, befolyásolás, influencer marketing, marketing, közösségi média, közösségi oldalak, InstagramSzinapszis: A digitalizációnak köszönhetően a közösségi média felhasználói, mint fogyasztók egyre képzettebbé váltak, ami az online felületek felhasználását illeti, illetve még kritikusabbá váltak a hirdetési elemekkel kapcsolatban. Ilyen mennyiségű reklám és hirdetés mellett a különféle vállalatoknak nehéz helyzetük van, amennyiben maradandót szeretnének alkotni. Manapság a felhasználók olyan mértékű ingert kapnak a reklámoknak, és az online megosztott tartalmaknak köszönhetően, hogy szinte lehetetlen megállítani, és felkelteni a figyelmüket.A vállalatok, márkák egyre szívesebben választják az influencer marketinget, mint marketing eszközt, amikor a termékeiket, szolgáltatásaikat szeretnék reklámozni. Fontos itt megkülönböztetnünk fizetett, és nem fizetett influencer-i tevékenységet, hiszen mindkettőnek más és más a hatásmechanizmusa, befolyásoló ereje a fogyasztói magatartásra. Talán az elmúlt évtized egyik legmeghatározóbb online marketing tevékenységének nevezhetjük ezt.Számos szekunder kutatás található szakdolgozatomban, melyek különböző aspektusokból vizsgálják az influencer-ek fogyasztói magatartására gyakorolt hatását, illetve azokat a tényezőket, amelyek befolyásoló erővel bírnak a felhasználókra.A szakdolgozatom elsődleges célja, hogy bemutassa az influencer marketinget, mint marketing eszközt, illetve felvázolja az utóbbi években történő alakulását. Bemutatom, hogy milyen tényezők tesznek valakit jó influencer-é, illetve miért is hasznos, ha a vállalatok ezt a stratégiát követik a termékeik illetve szolgáltatásaik népszerűsítésére. Primer kutatás alapja egy huszonegy kérdéses kérdőív, melyet a Google Űrlap segítségével valósítottam meg, majd elemeztem azt 191 kitöltés után. A kérdőív kérdései a válaszadók internetezési szokásaitól egészen a specifikusabb, influencer marketingre vonatkozó kérdésekig terjedtek ki.A a szekunder és primer eredmények azt mutatták, hogy az influencer marketing gyakorlati alkalmazása logikus lépés, és követendő marketing stratégia. Az a fajta bizalmi szint és személyes kapcsolat, amit egy influencer képest kiépíteni a termék és a fogyasztó között, az szinte lehetetlen egy vállalat és a felhasználó között. Az influencer ezek mellet tökéletesen kell, hogy képviselje a márka értékeit és a vállalati kultúrát, továbbá ön-azonosnak és hitelesnek kell maradnia a  felhasználók szemében. A kérdőív statisztikáit oszlop-és kördiagramon ábrázoltam .A szakdolgozat összességében képes arra, hogy a marketing szakembereknek összefoglaló nemzetközi szituációt mutasson be ezen online marketing eszköz, az influencer marketing kapcsán.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Instagram, befolyásolás, divatipar, fogyasztói magatartás, influencer, közösségi hálózatok, közösségi oldalak, marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:42
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:42
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27694

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet