Érzelmek használata és hatása a marketingkommunikáció során

Baán Nikoletta Erzsébet (2020) Érzelmek használata és hatása a marketingkommunikáció során. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Érzelmek használata és hatása a marketingkommunikáció során.pdf] PDF
Érzelmek használata és hatása a marketingkommunikáció során.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról _korlátozott_nyilvános_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról _korlátozott_nyilvános_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (51kB)

Absztrakt (kivonat)

Az érzelem igen fontos a fogyasztókkal való kommunikáció során. A márkák megbízhatóságot és kölcsönös együttműködést szeretnének kialakítani a potenciális vásárlóikkal. A legfontosabb aspektusa tehát a termékeladásnak az a kapcsolat, amit a márka alakít ki a fogyasztóval, és az érzelmek, melyeket közvetít feléjük, vagy éppen kialakít bennük. Manapság sokszor nagyobb figyelmet szentelünk az emocionális töltetre egy márka kapcsán, vagy annak egyediségére, presztízsértékére, mint a racionális, funkcionális, technikai tulajdonságaira. Nem csak emberi kapcsolataink során vágyunk az érzelmekre, hanem már vásárlásaink során is. Elvárjuk a szélesebb választékot azért, hogy megtalálhassuk a tökéletes terméket. Az érzelmek táplálnak bennünket, és nem feltétlenül a megmagyarázható észszerűség, a racionális indokok. Szerelembe esni egy márkával? Igen, lehetséges. Az érzelmi márkaépítés során azzal a nehézséggel kell szembenézniük a márkáknak, hogy csupán a megérzéseikre, korábbi tapasztalataikra alapozhatnak, hiszen nehéz statisztikai adatokkal alátámasztani az érzelmeket. Ennek ellenére mégis érdemes időt és energiát szánni rá. Miért? Azért, mert a szavakkal csak megmagyarázzuk azt, mit cselekszünk, ami nem mindig hiteles és megbízható. Azonban az érzelmeket megismerve: nincsen szükség szavakra! Miért ne lehetne ebből kifolyólag minden üzleti modell, marketing tevékenység része az érzelem? Ennek okán tartom aktuálisnak témaválasztásomat, és gondolom azt, hogy érdemes analizálni ezeket az érzelmeket, és annak típusait, hatását az üzleti célok elérése érdekében

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bancsik György
NEM RÉSZLETEZETT
Mestertanár, Kommunikáció Tanszék, KKK
Vass Viktória
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: arculat - image, befolyásolás, marketingkommunikáció, reklámpszichológia, érzelmek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:42
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet