Baán Nikoletta Erzsébet (2020) Érzelmek használata és hatása a marketingkommunikáció során. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Érzelmek használata és hatása a marketingkommunikáció során.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról _korlátozott_nyilvános_bizalmas_2020-tavasz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (51kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az érzelem igen fontos a fogyasztókkal való kommunikáció során. A márkák megbízhatóságot és kölcsönös együttműködést szeretnének kialakítani a potenciális vásárlóikkal. A legfontosabb aspektusa tehát a termékeladásnak az a kapcsolat, amit a márka alakít ki a fogyasztóval, és az érzelmek, melyeket közvetít feléjük, vagy éppen kialakít bennük. Manapság sokszor nagyobb figyelmet szentelünk az emocionális töltetre egy márka kapcsán, vagy annak egyediségére, presztízsértékére, mint a racionális, funkcionális, technikai tulajdonságaira. Nem csak emberi kapcsolataink során vágyunk az érzelmekre, hanem már vásárlásaink során is. Elvárjuk a szélesebb választékot azért, hogy megtalálhassuk a tökéletes terméket. Az érzelmek táplálnak bennünket, és nem feltétlenül a megmagyarázható észszerűség, a racionális indokok. Szerelembe esni egy márkával? Igen, lehetséges. Az érzelmi márkaépítés során azzal a nehézséggel kell szembenézniük a márkáknak, hogy csupán a megérzéseikre, korábbi tapasztalataikra alapozhatnak, hiszen nehéz statisztikai adatokkal alátámasztani az érzelmeket. Ennek ellenére mégis érdemes időt és energiát szánni rá. Miért? Azért, mert a szavakkal csak megmagyarázzuk azt, mit cselekszünk, ami nem mindig hiteles és megbízható. Azonban az érzelmeket megismerve: nincsen szükség szavakra! Miért ne lehetne ebből kifolyólag minden üzleti modell, marketing tevékenység része az érzelem? Ennek okán tartom aktuálisnak témaválasztásomat, és gondolom azt, hogy érdemes analizálni ezeket az érzelmeket, és annak típusait, hatását az üzleti célok elérése érdekében
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | arculat - image, befolyásolás, marketingkommunikáció, reklámpszichológia, érzelmek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:42 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |