Újszerű és hagyományos csatornák bemutatása a vállalatok közötti kapcsolatok kialakítása során

Lits Ágoston (2020) Újszerű és hagyományos csatornák bemutatása a vállalatok közötti kapcsolatok kialakítása során. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Újszerű és hagyományos csatornák bemutatása a  vállalatok közötti kapcsolatok kialakítása során.pdf] PDF
Újszerű és hagyományos csatornák bemutatása a vállalatok közötti kapcsolatok kialakítása során.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (755kB)
[thumbnail of Nyilatkozat szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (718kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatommal a vállaltok közötti kapcsolatok kialakításának csatornáit eszközeit mutatom be. A témát személyes indíttatásból választottam, mivel kifejezetten érdekel a vállaltok közötti kapcsolatok jellegzetességei és sokszínűsége. Ezt a témát szűkítettem le csak a kapcsolatok első szakaszára, a kapcsolatfelvételre. Ezen felül, tanulmányaim és olvasmányaim során felfedeztem, azt, hogy keveset foglalkozik a szakirodalom ezzel a kiinduló szakasszal, amikor a vállaltok közötti kapcsolatokról írnak. Szakdolgozatommal ezt a hiányosságot is szeretném valamelyes kitölteni.   A szakirodalmi áttekintésekor a szervezetközi piac definiálása és jellemzőinek bemutatása után szűkítettem a témát, a csatornákra és eszközökre. Érintettem a vállalati kapcsolatok hálószerű felépítését, valamint          az ezeket magyarázó modelleket is. Kutatásom során mélyinterjúkat készítettem négy nagy szakmai tapasztalattal rendelkező személlyel, akik különböző területen végzik tevékenységüket. A kutatás során a következő hipotézisek alátámasztására vagy cáfolására gyűjtöttem információt: Hipotézis: Az üzleti kapcsolatok kialakítása során a vállalat iparági hitelessége a legfontosabb tényező. Első hipotézisemet elfogadhatónak értékeltem a kutatásom alapján, mivel minden interjúalany valamilyen úton utalt a feltételezésemre.   Hipotézis: Online hirdetéseknél az a cél, hogy a vevő a lehető legkönnyebben és legrövidebb úton megtalálhassa az eladó vállalatot, míg offline tevékenységnél az a cél, hogy az eladó vállalat minél könnyebben rövidebben eljusson a vevőhöz. Második hipotézist a kutatás alapján nem lehet elfogadottnak tekinteni. Ennek fő oka a megfogalmazásban keresendő, ami ebben a formában félrevezető. Ezt a hipotézist átfogalmazva, valamint további kutatással alátámasztva, lehetséges lenne az elfogadása   Hipotézis: Az újszerű csatornák bevezetése a vállalatok számára versenyelőnyt jelent. Harmadik hipotézisemet a kutatás alapján elfogadható. Az interjú alanyok válaszaiban tisztán látható, vagy utalnak rá, hogy az újszerű eszközök használata versenyelőnyt jelent. További megállapításokat, következtetéseket is lehetséges levonni a kutatás alapján, nem csak a hipotézis értékelést lehet végrehajtani. Az első fontos következtetés a kutatás alapján az, hogy a terméket értékesítő vállaltok kapcsolatépítése során az újszerű csatornák, eszközök kevésbé nyertek teret, míg a szolgáltatást nyújtó vállaltok esetén ez az irány sokkal jelentősebb. A kutatás alapján arra lehet következtetni, hogy a hagyományos csatornák újszerű elemekkel kiegészülve válnak folyamatosan újszerűbb eszközökké, míg az újszerű csatornák alkalmazása egyre jobban fog hasonlítani a fogyasztói piacon használt eszközökhöz. A kutatás alapján ennek egyik oka az új generációk döntő pozícióba kerülése egy vállalton belül. Végezetül, a kutatás során kapott válaszok alapján következtetni lehet arra, hogy az üzleti kapcsolatok kialakítása során meg jelennek a mesterséges intelligenciával irányított rendszerek, egy következő újítást indikálhatnak ezen a területen

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
László Judit
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Máté Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: B2B, kapcsolati háló, kapcsolat kialakítás, szervezetközi kapcsolat, értékesítési csatorna
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:41
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet