Lits Ágoston (2020) Újszerű és hagyományos csatornák bemutatása a vállalatok közötti kapcsolatok kialakítása során. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Újszerű és hagyományos csatornák bemutatása a vállalatok közötti kapcsolatok kialakítása során.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (755kB) |
|
PDF
Nyilatkozat szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (718kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatommal a vállaltok közötti kapcsolatok kialakításának csatornáit eszközeit mutatom be. A témát személyes indíttatásból választottam, mivel kifejezetten érdekel a vállaltok közötti kapcsolatok jellegzetességei és sokszínűsége. Ezt a témát szűkítettem le csak a kapcsolatok első szakaszára, a kapcsolatfelvételre. Ezen felül, tanulmányaim és olvasmányaim során felfedeztem, azt, hogy keveset foglalkozik a szakirodalom ezzel a kiinduló szakasszal, amikor a vállaltok közötti kapcsolatokról írnak. Szakdolgozatommal ezt a hiányosságot is szeretném valamelyes kitölteni. A szakirodalmi áttekintésekor a szervezetközi piac definiálása és jellemzőinek bemutatása után szűkítettem a témát, a csatornákra és eszközökre. Érintettem a vállalati kapcsolatok hálószerű felépítését, valamint az ezeket magyarázó modelleket is. Kutatásom során mélyinterjúkat készítettem négy nagy szakmai tapasztalattal rendelkező személlyel, akik különböző területen végzik tevékenységüket. A kutatás során a következő hipotézisek alátámasztására vagy cáfolására gyűjtöttem információt: Hipotézis: Az üzleti kapcsolatok kialakítása során a vállalat iparági hitelessége a legfontosabb tényező. Első hipotézisemet elfogadhatónak értékeltem a kutatásom alapján, mivel minden interjúalany valamilyen úton utalt a feltételezésemre. Hipotézis: Online hirdetéseknél az a cél, hogy a vevő a lehető legkönnyebben és legrövidebb úton megtalálhassa az eladó vállalatot, míg offline tevékenységnél az a cél, hogy az eladó vállalat minél könnyebben rövidebben eljusson a vevőhöz. Második hipotézist a kutatás alapján nem lehet elfogadottnak tekinteni. Ennek fő oka a megfogalmazásban keresendő, ami ebben a formában félrevezető. Ezt a hipotézist átfogalmazva, valamint további kutatással alátámasztva, lehetséges lenne az elfogadása Hipotézis: Az újszerű csatornák bevezetése a vállalatok számára versenyelőnyt jelent. Harmadik hipotézisemet a kutatás alapján elfogadható. Az interjú alanyok válaszaiban tisztán látható, vagy utalnak rá, hogy az újszerű eszközök használata versenyelőnyt jelent. További megállapításokat, következtetéseket is lehetséges levonni a kutatás alapján, nem csak a hipotézis értékelést lehet végrehajtani. Az első fontos következtetés a kutatás alapján az, hogy a terméket értékesítő vállaltok kapcsolatépítése során az újszerű csatornák, eszközök kevésbé nyertek teret, míg a szolgáltatást nyújtó vállaltok esetén ez az irány sokkal jelentősebb. A kutatás alapján arra lehet következtetni, hogy a hagyományos csatornák újszerű elemekkel kiegészülve válnak folyamatosan újszerűbb eszközökké, míg az újszerű csatornák alkalmazása egyre jobban fog hasonlítani a fogyasztói piacon használt eszközökhöz. A kutatás alapján ennek egyik oka az új generációk döntő pozícióba kerülése egy vállalton belül. Végezetül, a kutatás során kapott válaszok alapján következtetni lehet arra, hogy az üzleti kapcsolatok kialakítása során meg jelennek a mesterséges intelligenciával irányított rendszerek, egy következő újítást indikálhatnak ezen a területen
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | B2B, kapcsolati háló, kapcsolat kialakítás, szervezetközi kapcsolat, értékesítési csatorna |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:41 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |