Az Y generáció célja a munkaerőpiacon

Novák Réka (2020) Az Y generáció célja a munkaerőpiacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Az Y generáció célja a munkaerőpiacon.pdf] PDF
Az Y generáció célja a munkaerőpiacon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (350kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi idők technológia fejlődése jelentősen felgyorsította a globalizáció folyamatát a világon. Az internet térnyerése és egyben a globalizáció is hatással van az élet minden területére, többek között a társadalomra és a munkaerőpiacra is. Szakdolgozatom középpontjában az a generáció áll, akik már beleszülettek ebbe a technológiai fejlődésbe és együtt nőttek fel azzal. Y generációnak nevezzük őket. Tagjai egyre nagyobb létszámban vannak jelen a munkaerőpiacon, amit a folyamatos fejlődések és a generáció új látásmódja, céljai és motivációja teljesen átalakított. Szakdolgozatomban az Y generáció célját fogom vizsgálni a munkaerőpiacon. Szakdolgozatom első fejezetében röviden bemutatom a generáció fogalmát és a generációelméletet. Ma Magyarországon 6 különböző generáció éli egymás mellett az életét, akiknek eltérő látásmódját és céljait is ismertetem. A következő fejezetben a különböző motivációs elméleteket fogom elemezni, hiszen az egyén céljai és motivációja között szoros összefüggés figyelhető meg. Mind a tartalmi és mind a folyamatelméleteket is röviden bemutatom. Dolgozatom 4. fejezetében a munkavállói célokat és a célok eléréséhez segítségünkre lévő eszközöket vizsgálom meg. Ennek legmegfoghatóbb formája az ösztönzési rendszer, így azt az anyagi és a nem anyagi ösztönzők tekintetében is feltérképezem. Az 5. fejezetben már csak az Y generáció jelenlétét vizsgálom a munkaerőpiacon. Először egy áltános képet nyújtok a munkaerőpiac jelenlegi foglalkoztatottságáról, majd ismertetem a generáció elvárásait és motivációját. Ebben a fejezetben kitérek a generáció munkáltatói szemszögből való megismerésére is. Bemutatom a generáció elérési útvonalait, valamint a különböző eszközöket az Y-ok megtartására. A következő rész a globalizáció hatásáról szól az Y generáció tekintetében és arról, hogy a globalizáció és az internet térnyerésének köszönhetően milyen kismértékű különbségek állapíthatóak meg a különböző nemzetek Y generációi között. Szakdolgozatomban két hipotézist fogalmaztam meg, melyet a szakirodalmi feldolgozást követően saját kérdőíves kutatással vizsgáltam. A hipotéziseim az alábbiak voltak: 1.     Úgy gondolom, hogy az Y generáció célja, hogy élvezni tudják a munkát és meg tudják teremteni a munka és magánélet közti egyensúlyt. 2.      Úgy gondolom, hogy az Y generáció tagjai türelmetlenek, nem lojálisak a munkahelyükhöz és igénylik a gyakori változást. Kutatásom során megfelelő mennyiségű adatot sikerült összegyűjtenem és általuk igazolni tudtam mindkét hipotézisem. Szakdolgozatom végén összegeztem és párhuzamot vontam a szakirodalmakban olvasottak és a saját kutatási eredményeim között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Tanulmányok

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Marosán György
NEM RÉSZLETEZETT
óraadó tanár, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék, KKK
Szép Judit
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Y generáció, célok, motiváció, munkaerőpiac, ösztönzési rendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:41
Utolsó módosítás: 2022. Aug. 25. 12:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet