Az Y generáció célja a munkaerőpiacon

Novák Réka (2020) Az Y generáció célja a munkaerőpiacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Az Y generáció célja a munkaerőpiacon.pdf] PDF
Az Y generáció célja a munkaerőpiacon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (350kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi idők technológia fejlődése jelentősen felgyorsította a globalizáció folyamatát a világon. Az internet térnyerése és egyben a globalizáció is hatással van az élet minden területére, többek között a társadalomra és a munkaerőpiacra is. Szakdolgozatom középpontjában az a generáció áll, akik már beleszülettek ebbe a technológiai fejlődésbe és együtt nőttek fel azzal. Y generációnak nevezzük őket. Tagjai egyre nagyobb létszámban vannak jelen a munkaerőpiacon, amit a folyamatos fejlődések és a generáció új látásmódja, céljai és motivációja teljesen átalakított. Szakdolgozatomban az Y generáció célját fogom vizsgálni a munkaerőpiacon. Szakdolgozatom első fejezetében röviden bemutatom a generáció fogalmát és a generációelméletet. Ma Magyarországon 6 különböző generáció éli egymás mellett az életét, akiknek eltérő látásmódját és céljait is ismertetem. A következő fejezetben a különböző motivációs elméleteket fogom elemezni, hiszen az egyén céljai és motivációja között szoros összefüggés figyelhető meg. Mind a tartalmi és mind a folyamatelméleteket is röviden bemutatom. Dolgozatom 4. fejezetében a munkavállói célokat és a célok eléréséhez segítségünkre lévő eszközöket vizsgálom meg. Ennek legmegfoghatóbb formája az ösztönzési rendszer, így azt az anyagi és a nem anyagi ösztönzők tekintetében is feltérképezem. Az 5. fejezetben már csak az Y generáció jelenlétét vizsgálom a munkaerőpiacon. Először egy áltános képet nyújtok a munkaerőpiac jelenlegi foglalkoztatottságáról, majd ismertetem a generáció elvárásait és motivációját. Ebben a fejezetben kitérek a generáció munkáltatói szemszögből való megismerésére is. Bemutatom a generáció elérési útvonalait, valamint a különböző eszközöket az Y-ok megtartására. A következő rész a globalizáció hatásáról szól az Y generáció tekintetében és arról, hogy a globalizáció és az internet térnyerésének köszönhetően milyen kismértékű különbségek állapíthatóak meg a különböző nemzetek Y generációi között. Szakdolgozatomban két hipotézist fogalmaztam meg, melyet a szakirodalmi feldolgozást követően saját kérdőíves kutatással vizsgáltam. A hipotéziseim az alábbiak voltak: 1.     Úgy gondolom, hogy az Y generáció célja, hogy élvezni tudják a munkát és meg tudják teremteni a munka és magánélet közti egyensúlyt. 2.      Úgy gondolom, hogy az Y generáció tagjai türelmetlenek, nem lojálisak a munkahelyükhöz és igénylik a gyakori változást. Kutatásom során megfelelő mennyiségű adatot sikerült összegyűjtenem és általuk igazolni tudtam mindkét hipotézisem. Szakdolgozatom végén összegeztem és párhuzamot vontam a szakirodalmakban olvasottak és a saját kutatási eredményeim között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Tanulmányok

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Y generáció, célok, motiváció, munkaerőpiac, ösztönzési rendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:41
Utolsó módosítás: 2022. Aug. 25. 12:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet