A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása

Balogh Barbara (2020) A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of BaloghBarbara_zo5pto_A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása.pdf]
Előnézet
PDF
BaloghBarbara_zo5pto_A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_nyilvanos_2020-tavasz.PDF] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_nyilvanos_2020-tavasz.PDF
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (92kB)

Absztrakt (kivonat)

Szekunder kutatásom folyamán azt tapasztaltam, hogy a legtöbb nagyvállat tesz lépéseket a fenntarthatóság érdekében, és komoly célkitűzései vannak a környezetvédelemmel kapcsolatban. Legtöbben a hulladék kezelésre, az energiagazdálkodásra és az újrahasznosításra fektetik a hangsújt.  Úgy gondolom a vállalatok motivációjával kapcsolatban nem lehet általános igazságot felfedezni, ugyanis ez nagyon függ az adott vállalattól, az azonban egyértelművé vált számomra, hogy egyik vállalat sem mond le a profitmaximalizálásról a fenntarthatóság jegyében.   A fogyasztókkal kapcsolatban a kérdőívet kitöltők válaszai alapján, azok a fogyasztók, akiket érdekel a fenntarthatóság, többnyire képben vannak a vállalatok működésével, tevékenységeikkel és úgy gondolom nem hisznek el vakon mindent a reklámoknak. Azonban nem kicsi azoknak a kitöltőknek az aránya, akiket nem kimondottan foglalkoztat ez a téma, ők azonban nem csak a vállalat háttérműködésének nem néznek utána, de a témára irányuló kommunikációval sem gyakran találkoznak. A vállalatok fenntarthatóságra irányuló kommunikációjával kapcsolatban arra jutottam, hogy igenis érdemes informálni a fogyasztókat, ugyanis ennek erős imázsnövelő hatása van. Emellett elengedhetetlen, hogy csak annyit és úgy kommunikáljon a vállalat, hogy az ne veszítse hitelességét. Tapasztalataim alapján (pélául H&M) fogyasztáscsökkentő hatása nincsen annak, ha egy vállalatot a fogyasztók nagyrésze nem tart hitelesnek, ugyanis manapság még nem elsődleges szempont a tudatosabb vásárlóknál sem, a fenntarthatóság. Az összes általam részletesebben kutatott vállalat esetében, a kitöltők nagyrésze pozitívan nyilatkozott arról, hogy szívesebben vásárolná meg az adott márka termékeit, ha tudnák, hogy az odafigyel a fenntarthatóságra, azonban úgy gondolom ebben nagy szerepet játszik az elvárható válasz szerepe tehát, hogy a kitöltők tudták, hogy az a társadalmileg elfogadottabb, ha ennél a kérdésnél az igen vagy talán választ jelölik. Ha a vállalatoknak valóban sikerül az elkövenkezendő 10 évre tervezett célkitűzéseiket megvalósítaniuk és a kormányzatok is odafigyelnek a fenntarthatóságra, remélhetőleg a negatív környezeti folyamatok lelassíthatók. Azonban az egész emberiségnek még rengeteget kell fejlődnie és tájékozódnia a fenntarthatósággal és Földünk helyzetével kapcsolatban, ahhoz, hogy a jövő generációk jóléte még hosszútávon tartható legyen. Sajnos biztos, hogy rengeteg környezeti katasztrófával kell még szembe néznie az emberiségnek és a vállalatok jelen termelési szintje tarthatatlan. A változáshoz azonban a fogyasztók szigorúbb hozzáállása és a kormányzatok határozott lépései is szükségesek. Úgy gondolom a jelenlegi gazdaság és kereskedelem, valamint az ilyen szinten globalizált világ hosszútávon már nem fenntartható. Szakdolgozaom megírása alatt számos új információhoz jutottam a társadalmi felelősségvállalás elméleteit, a vállalatok jelen tevékenységeit és a fogyasztók fenntarthatósághoz való hozzáállását illetően is. Szekunder kutatásom során nem ütköztem nagy ellentmondásokba úgy gondolom a témát illetően nem igazán vannak jelen viták, a fenntarthatóság fontossága úgy láttam globálisan elfogadott. A kérdőíves kutatásom ezzel szemben okozott meglepetéseket, tartalmazott kitöltők közötti ellentmondásokat. Nem tudnék szélsőséges kijelentéseket tenni a fogyasztók hozzáállásáról, ugyanis úgy tapasztaltam, elég eltérő az emberek tájékozottsága és véleménye.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Marketing Tanszék, KKK
Dr. Jäckel Katalin
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, Ford, H&M, IKEA, fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fogyasztói szokások, imázs, marketingkommunikáció, tásradalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:41
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:41
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27665

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet