A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása

Balogh Barbara (2020) A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of BaloghBarbara_zo5pto_A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása.pdf]
Előnézet
PDF
BaloghBarbara_zo5pto_A fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás és ennek kommunikációja a vállalatok részéről, valamint a fogyasztóknál elért hatása.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_nyilvanos_2020-tavasz.PDF] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_nyilvanos_2020-tavasz.PDF
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (92kB)

Absztrakt (kivonat)

Szekunder kutatásom folyamán azt tapasztaltam, hogy a legtöbb nagyvállat tesz lépéseket a fenntarthatóság érdekében, és komoly célkitűzései vannak a környezetvédelemmel kapcsolatban. Legtöbben a hulladék kezelésre, az energiagazdálkodásra és az újrahasznosításra fektetik a hangsújt.  Úgy gondolom a vállalatok motivációjával kapcsolatban nem lehet általános igazságot felfedezni, ugyanis ez nagyon függ az adott vállalattól, az azonban egyértelművé vált számomra, hogy egyik vállalat sem mond le a profitmaximalizálásról a fenntarthatóság jegyében.   A fogyasztókkal kapcsolatban a kérdőívet kitöltők válaszai alapján, azok a fogyasztók, akiket érdekel a fenntarthatóság, többnyire képben vannak a vállalatok működésével, tevékenységeikkel és úgy gondolom nem hisznek el vakon mindent a reklámoknak. Azonban nem kicsi azoknak a kitöltőknek az aránya, akiket nem kimondottan foglalkoztat ez a téma, ők azonban nem csak a vállalat háttérműködésének nem néznek utána, de a témára irányuló kommunikációval sem gyakran találkoznak. A vállalatok fenntarthatóságra irányuló kommunikációjával kapcsolatban arra jutottam, hogy igenis érdemes informálni a fogyasztókat, ugyanis ennek erős imázsnövelő hatása van. Emellett elengedhetetlen, hogy csak annyit és úgy kommunikáljon a vállalat, hogy az ne veszítse hitelességét. Tapasztalataim alapján (pélául H&M) fogyasztáscsökkentő hatása nincsen annak, ha egy vállalatot a fogyasztók nagyrésze nem tart hitelesnek, ugyanis manapság még nem elsődleges szempont a tudatosabb vásárlóknál sem, a fenntarthatóság. Az összes általam részletesebben kutatott vállalat esetében, a kitöltők nagyrésze pozitívan nyilatkozott arról, hogy szívesebben vásárolná meg az adott márka termékeit, ha tudnák, hogy az odafigyel a fenntarthatóságra, azonban úgy gondolom ebben nagy szerepet játszik az elvárható válasz szerepe tehát, hogy a kitöltők tudták, hogy az a társadalmileg elfogadottabb, ha ennél a kérdésnél az igen vagy talán választ jelölik. Ha a vállalatoknak valóban sikerül az elkövenkezendő 10 évre tervezett célkitűzéseiket megvalósítaniuk és a kormányzatok is odafigyelnek a fenntarthatóságra, remélhetőleg a negatív környezeti folyamatok lelassíthatók. Azonban az egész emberiségnek még rengeteget kell fejlődnie és tájékozódnia a fenntarthatósággal és Földünk helyzetével kapcsolatban, ahhoz, hogy a jövő generációk jóléte még hosszútávon tartható legyen. Sajnos biztos, hogy rengeteg környezeti katasztrófával kell még szembe néznie az emberiségnek és a vállalatok jelen termelési szintje tarthatatlan. A változáshoz azonban a fogyasztók szigorúbb hozzáállása és a kormányzatok határozott lépései is szükségesek. Úgy gondolom a jelenlegi gazdaság és kereskedelem, valamint az ilyen szinten globalizált világ hosszútávon már nem fenntartható. Szakdolgozaom megírása alatt számos új információhoz jutottam a társadalmi felelősségvállalás elméleteit, a vállalatok jelen tevékenységeit és a fogyasztók fenntarthatósághoz való hozzáállását illetően is. Szekunder kutatásom során nem ütköztem nagy ellentmondásokba úgy gondolom a témát illetően nem igazán vannak jelen viták, a fenntarthatóság fontossága úgy láttam globálisan elfogadott. A kérdőíves kutatásom ezzel szemben okozott meglepetéseket, tartalmazott kitöltők közötti ellentmondásokat. Nem tudnék szélsőséges kijelentéseket tenni a fogyasztók hozzáállásáról, ugyanis úgy tapasztaltam, elég eltérő az emberek tájékozottsága és véleménye.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, Ford, H&M, IKEA, fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fogyasztói szokások, imázs, marketingkommunikáció, tásradalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:41
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:41
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/27665

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet