Müller Dávid (2020) Digitális fényképezőgépek piaca napjainkban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Müller Dávid záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Kérdőív.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (349kB) |
Absztrakt (kivonat)
SZINOPSZIS A Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar, Kereskedelem és marketing szakos hallgatójaként, záródolgozatomban a digitális fényképezőgépek piacát vizsgálom, valamint az ehhez tartozó marketing eszközöket és adok róla beszámolót, saját tapasztalataim és tudásom szerint. Emellett megvizsgálni, hogy miként hatott erre a piacra a megjelenő okostelefonjainkba épített kamera, ami sokszor lekörözi a fényképezőgépek kameráit. Hogy miért ezt a témát választottam? Gyerekkorom óta foglalkoztattak a fényképezőgépek és a mobiltelefonnal való fényképezés. Úgy gondolom, hogy ebben a korosztályban nem én vagyok az egyedüli, akit ez a téma érdekel. A világ jelenkori fejlődésének egyik legizgalmasabb jelensége a digitalizáció. Üteme, térhódítása és társadalmi hatása oly gyors és mélyreható, hogy sokan a negyedik ipari forradalom részének tekintik. Olyan szerencsés vagyok, hogy ebben az időszakban születtem és részese lehettem ennek a digitális fejlődésnek, illetve a fejlődéssel együtt nőhettem fel. Így nem okoz gondot a különböző digitális eszközök használata, témánk szerint a fényképezőgépek és a mobiltelefonok használata. A dolgozat első felében tanulmányozom a digitális fényképezőgépeket kategóriájuk alapján, ezt követően megvizsgálom, hogy a fotózás, mint szakma mennyire helytálló napjainkban. Miután bemutattam a fényképezést, áttérek az eladásra, valamint a marketingkommunikációs eszközökre. A marketingkommunikáció fejezetemben elemzem a mai kor topp márkainak marketing eszközeit, ezek után pedig kitérek a telefonokhoz használt reklámozási formákra. Végül bebizonyítom, hogy a fényképezőgépek eltünése a piacról nem valószínű, majd extrém képalkotással zárom a tartalmat. A dolgozatomban végén kérdőíves kutatás segítségével megvizsgálom, hogy hogyan alakult a digitális fényképezőgépek piaca napjainkban és miként befolyásolták ezt a változást a megjelenő mobiltelefonokba épített kamera. Mindezek vizsgálatával és a szakdolgozatom elkészítésével választ kaptam arra, hogy bár nagyon erős a mobiltelefonok kameráinak behatása ebbe a piaci részbe, megfelelő marketingkommunikációval és eszközökkel továbbra is a piacon maradnak a digitális fényképezőgépek. Szakmai gyakorlatom alatt, lehetőségem nyílt közelebbről is betekinteni a kamerák piacába, valamint azt is megtudtam, hogy milyen marketing eszközök szükségesek ahhoz, hogy ezek a készülékek a piacon maradhassanak. Ahogyan azt a szakmai gyakorlatom alatt is megtapasztaltam, valamint a dolgozatomhoz szükséges kutatás alatt még jobban bebizonyosodott az, hogy a fényképezőgépeknek nem egyszerű a piacon maradásuk. Ezt több dolog is nehezíti, amint azt a dolgozatomban is olvashatjuk, a magas ár kategóriájuk, az egyre jobb okostelefonokba épített kamerák. Ilyenkor felmerülhet bennünk a kérdés, hogy hol melyik az az út, ami mentén egyszerűbb fenntartani ezeket a készülékeket a piacon. Úgy vélem, hogy ebben nem más segíthet, mint a megfelelő marketingkommunikáció, de hogy mi is pontosan a marketing? A marketing az emberi és társadalmi szükségletek felismerésével és kielégítésével foglalkozik. A marketing egyik legrövidebb definíciója: „szükségletek jövedelmező kielégítése”.Ebből az idézetből kiindulva indítottam el a gondolatmenetemet, miszerint az embereknek nincsen szükségük újabbnál újabb fejlesztésekre a fényképezők felépítésénél. Gondolok itt arra, hogy ahogyan a fentiekben említettem, a fényképezőgépet gyártok cégek megpróbálnak a legmodernebb funkciókkal előrukkolni, érintőképernyő, wifi beépítettség. Véleményem szerint, nem azt az utát kéne járni, ahol a fényképezők egyre jobban egy mobilra fognak hajazni, hanem épp, hogy ki kellene tűnni a „tömegből” és egy olyan utat találni, ahol inkább az élmény van előtérben, mint a digitalizáció. Hogy konkrét példával éljek, számomra és úgy gondolom, hogy ez igaz a generációmra is, sokkal nagyobb élményt nyújt az, ha egy fényképező egyből kiadja a vele készített fényképet. Feltenném a kérdést, hogy hány fényképet nyomtattunk ki, vagy hívtunk elő az elmúlt években? Gyanítom, hogy igen keveset, a könnyű tárolás mellett igenis hiányzik az embereknek az, hogy a nyaralások készített családi fényképüket a kezükbe foghassák. Sok gyártó megfeledkezik arról, hogy a mostani világban a modern megoldások nem adnak már akkora élményt, hiszen ebben nőttünk fel és ebben a világban élünk. Zárásképpen, azt javaslom, hogy a piacnak ezt a részét érdemes megfogni, mint marketing szempontból, mint tervezés és gyártás szempontjából. A dolgozatom megírásának alkalmával rengetek hasznos információra tettem szert, amit a későbbi tanulmányaim és életem során mindenképpen hasznosítani fogok.A szakmai gyakorlatom során teljes mértékben betekinthettem a marketing minden területébe és így átfogó képet kaphattam a témámmal kapcsolatban is. Nagy örömmel tölt el, hogy ezt, a számomra nagyon izgalmas témát dolgozhattam fel. Így még több információhoz jutottam a záródolgozatom megírása alatt. A kérdőívem eredményei szintén hozzájárultak ahhoz, hogy a témában minél tájékozottabb legyek. Az eredmények bebizonyították, hogy a feltételezéseim valósak voltak. Kíváncsian várom, hogy a mai koronavírus helyzet után hogyan változik a digitális fényképezőgépek piaca.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, fényképezőgép, marketing, mobiltelefonok, reklám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:41 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |