A kozmetikai szolgáltatásnyújtás fejlesztési lehetőségei minőségtechnikai módszerek alkalmazásával

Papdi Noémi (2020) A kozmetikai szolgáltatásnyújtás fejlesztési lehetőségei minőségtechnikai módszerek alkalmazásával. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Papdi_Noémi_szakdolgozat_2020_utolsó.pdf] PDF
Papdi_Noémi_szakdolgozat_2020_utolsó.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (926kB)
[thumbnail of Papdi Noémi_Nyilatkozat_2020.pdf] PDF
Papdi Noémi_Nyilatkozat_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (74kB)

Absztrakt (kivonat)

BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR KERESKEDELEM ÉS MARKETING SZAK LEVELEZŐ TAGOZAT MINŐSÉGMENEDZSMENT SPECIALIZÁCIÓ A KOZMETIKAI SZOLGÁLTATÁSNYÚJTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI MINŐSÉGTECHNIKAI MÓDSZEREK ALKALMAZÁSÁVAL SZINOPSZIS BELSŐ KONZULENS: MISKOLCZI TIBOR ANDRÁS KÉSZÍTETTE: PAPDI NOÉMI NEPTUN KÓD: CJ7CE3 BUDAPEST, 2020   Szakdolgozatom tárgyának kiválasztásakor elsődleges szempontnak tartottam, hogy olyan témában mélyedjek el, ami összefügg szakmámmal és érdeklődési körömmel, a kozmetikával. Oly módon szerettem volna vizsgálódni, ami fejleszti saját vállalkozásomat, tágítja a látóköröm és egy tudatosabb vezetői szemlélettel, dolgozatom kutatási eredményének és megoldásainak segítségével hatékonyabbá tehetem annak működését. Szakmai gyakorlatomat egy kozmetikai termékeket forgalmazó cégnél töltöttem, ahol részese lehettem ennek a piacvezető cégnek napi működésében. Lehetőségem volt különböző menedzsment rendszerekkel megismerkedni és munkaköröm által majd kétszáz kozmetikus partnerem működésébe is betekintést nyerhettem. A téma aktualitását alátámasztja, hogy Magyarországon piacvezető termékeket- és gépeket használunk az általunk kínált szolgáltatások nyújtásához, amelyeknek feltétele a megfelelés a vele szemben támasztott igényeknek. Ezen feltételek eleget tételét csak olyan gyártó cégek és forgalmazók- és szolgáltatók tudják prezentálni, akik működése alapjául szolgál a gyors és pontos információkezelés, képes a hatékony fejlődésre, oly módon, hogy a vevői igények minél magasabb szintű kielégítését szem előtt tartják. A szakirodalmi témakör kidolgozásához szakkönyvek, (Dr. Gutaassy Attila – Minőségmenedzsment mindenkinek, Dr. Ternovszky Ferenc – Nemzetközi Menedzsment, Anwar Mustafa – Minőségmenedzsment I., Dr. Tóth Antal – Doktori disszertáció) órai jegyzetek és az internet álltak rendelkezésemre. Melyek gyakorlatba történő alkalmazása segítségemre volt a diplomamunka fő feladatának delegálásában. Kutatómunkámat primer- és szekunder forrásokból készítettem, amivel egy szélesebb körű rálátást kaptam vállalkozásomról és annak területéről. Véleményem szerint három aspektusból lehet megközelíteni egy szolgáltatás minőségét. Az oktatás, a megfelelő termékválasztás, és maga a szolgáltatás nyújtása. Ez a három terület képes leginkább meghatározni az általunk nyújtott szolgáltatások minőségét. És nekünk is ezeken a területeken vannak döntési lehetőségeink. Szekunder kutatással nyertem információt az oktatással kapcsolatban, saját tapasztalataimból merítettem az ötleteket a megfelelő termékválasztáshoz, és vállalkozásom működése szolgálta a szolgáltatás minőségének alapját. További kutatás során megbizonyosodtam, van-e Magyarországon érvényben lévő irányelv, ami a szalonszolgáltatások működésének alapjául szolgálhat. Primer kutatásom elsődleges célja volt feltárni a vevői elégedettséget, megismerni a fogyasztóimat, látni a kialakult véleményt és ötleteket gyűjteni, hogy később alkalmazni tudjam azokat biztonság, újszerű termék-, folyamat-, és rendszerfejlesztési módszerekben és azok kialakításában. A kapott eredményeket elemeztem, ábrák segítségével és szövegesen is alátámasztottam vagy megcáfoltam a dolgozat elején megfogalmazott hipotéziseket. A diplomamunka témájának tekintetében nyitott voltam a minőségmenedzsment valahány területére, problémafeltárás- és megoldás szempontjából. Végül brainstorming ötletroham minőségügyi módszerrel megkerestem a hibákat. Az öt miért technikával igyekeztem megoldást találni ezek kiküszöbölésére, megismerni a belső folyamataimat, ezeket újratervezni, ha szükséges, valamint saját minőségügyi rendszer kiépítését megtervezni a minőségfejlesztés érdekében. A hipotéziseim bizonyításhoz szükséges mélyinterjúk és a csoportos ötletroham alkalmazásával, belső folyamatainkat jobban megismertem, illetve kívülálló szemmel mások minőségi működésébe betekintést nyerhettem. Munkám során fő célom volt bebizonyítani, hogy vállalkozásom működése hatékonyabb lenne minőségügyi rendszer bevezetésével. Minél tudatosabb és fejlődőképesebb egy szolgáltató, annál nagyobb a minőség iránti vágya a szolgáltatást végzők-, és igénybe vevőknek is. Így véleményem szerint a tudatosság és a fejlődés összefügg a minőségirányítási rendszer szükségével. A vevői elégedettség méréssel pontos rálátást kaptam, kik a vevőim, életkor, lokáció, iskolai végzettség szempontjából, mik a szolgáltatások igénybevételekor befolyásoló tényezők, mennyit költenek kozmetikai kezelésekre, mennyire elégedettek az általunk nyújtott szolgáltatás minőségével, a kialakított környezettel, az árpolitikánkkal, igénylik-e minőségügyi rendszerhez való integrálódásunkat. Az általam végzett kvantitatív módszerből kiderült, hogy marketing tevékenységünkön, kommunikációnkon és időpont foglaló módszerünket érdemes átgondolnunk, hatékonyabb működésünk érdekében fejlesztenünk azokat. A kötetlen brainstorming ötletfeltárásunk után megfogalmazódott, hogy rendszeresen szükség lenne ötletrohamozásra, mindemellett a hibáink kiküszöbölésére megoldást egyértelműen egy belső szabályozás jelentené. Ebben látom a lehetőséget működésünk fejlesztése érdekében. A dolgozatom elején megfogalmazott célkitűzésem, egy a szalonszolgáltatást, mint a társadalmi elvárásoknak megfelelő színvonalú szolgáltatást nyújtó, eszközeit és erőforrásait hatékonyan hasznosító szolgáltató gazdálkodó tevékenységet folyató vállalkozót képzelek el magamról, aki a lokáción belül piacvezető és ezt a pozícióját igyekszik megtartani. Kutatómunkám során kapott vélemények és ötletek hozzásegítettek ahhoz, hogy lássam, elengedhetetlen egy minőségirányítási rendszer bevezetése minden érdekelt fél szempontjából. Alátámasztást nyert, a bizalom, és minőség, mint legfontosabb befolyásoló hatással bíró tényezők szerepe szolgáltató választáskor. Az ár befolyásolása elenyészőnek bizonyult. Vendégkörünk célcsoportja valóban a 30-50 év közötti tudatos vásárlók, akik 10.000-30.000 Ft közötti összeget költenek havonta kozmetikai szolgáltatásokra. Ennek kvalitatív módszeremben történt bizonyítása elégedettséggel töltött el, hiszen célcsoportomnak őket tekintem. Megerősítést nyertem abban, hogy ha minőséget kommunikálunk kifelé, azt belül is prezentálnunk kell, mivel vendégeink szinte száz százalékban igénylik a minőségügyi rendszerhez való tartozást, tanúsítást. A vevők igényeinek kielégítését és a hibák elkerülését nagyobb szabályozottság és rendszeres ellenőrzés mellett a teljesítmény folyamatos javításával van lehetőségünk elérni. Saját minőségirányítási rendszerem kidolgozásával keretet adhatok a folyamatos fejlesztéshez, segítségével növelhetem az érdekelt felek elégedettségét is, beszállítói-, munkaerő-, vevői szinten egyaránt. A kialakításnál fontos szempont, hogy minden folyamat minőségközpontú legyen, a minőségpolitika megfogalmazása után a folyamatok újratervezésével, a minőségirányítási rendszerem összeállításával, annak megismertetésével és oktatásával, a TQM környezet megteremtésével sikerülhet a minőségügyi szemlélet bevezetése és megvalósítása. Figyelmem a folyamatok javítására kell fordítanom, és elengedhetetlen, hogy a személyzet együtt dolgozzon a szervezet jobbításáért, hiszen a vevői elégedettség és a célkitűzéseim egymástól elválaszthatatlanok. Elgondolásom, miszerint a minőség, a megbízhatóság, a fejlődés, a kvalifikáció elengedhetetlen egy sikeres vállalkozás működéséhez, alátámasztást nyert elmélyülésem során.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács Lajos
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Miskolczi Tibor András
NEM RÉSZLETEZETT
Mestertanár, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: folyamatfejlesztés, hibafeltárás, kozmetikumok, minőségfejlesztés, minőségügyi rendszer, vevői elégedettség mérés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:40
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet