Az e-kereskedelem térhódítása a globális piacon

Perzsina Bianca (2020) Az e-kereskedelem térhódítása a globális piacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolozat-Perzsina-Bianca.pdf] PDF
Szakdolozat-Perzsina-Bianca.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Perzsina-Bianca-Nyilatkozat.pdf] PDF
Perzsina-Bianca-Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (56kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájának az E-kereskedelem térhódítását választottam a globális piacon. Munkám létrejöttéhez, mivel elegendő forrást találtam, ezért kutatási módszerként a szekunder kutatást választottam. Mivel a lehető legfrissebb adatokkal szerettem volna dolgozni, ezért főleg internetes források anyagából dolgoztam. A témaválasztásom legfőbb oka az volt, hogy egy olyan témát dolgozzak fel, amellyel tudom, hogy szívesen foglalkozom majd. Ezen kívül azt szerettem volna, hogy ne legyen teljesen idegen számomra az adott kutatás tárgya, legyen valamilyen személyes tapasztalatom is ezzel kapcsolatban. Mindezek hatására esett a választásom az e-kereskedelemre, valamint döntő indokként szolgált az is, hogy ez egy folyamatosan fejlődő ágazat, amelyről elmondható, hogy szinte az egész világ lakosságának mindennapi életét átszövi. Ez egy olyan téma, amely nem csak napjainkban, hanem az elkövetkezendő évek során is aktuális lesz. Dolgozatom első fejezetében az e-kereskedelem fogalmát, sajátosságait, jellemzőit mutattam be. Ezt követően az illegális e-kereskedelmi folyamatok színterét mutattam be, azaz a Sötét Internetet, mivel ez egy újszerű és izgalmas téma. A harmadik fejezetben azt vázoltam fel az iparági- és fogyasztói trendekkel, valamint egy jó weboldal felépítésének jellemzőivel, hogy hogyan is működhet sikeresen egy e-kereskedelmi vállalat. Dolgozatom következő szakaszában a címre is reflektálva az e-kereskedelem térhódítását mutattam be a globális piacon statisztikai adatok segítségével, amelyből kiderült, hogy mely országokban a legfejlettem az elektronikus kereskedelem, a növekedésének üteme, valamint a top e-kereskedelmi vállalatok ki léte. Majd egy sikeres e-kereskedelmi vállalatra példaként a következő részben az Aliexpress-t mutattam be, mint világszerte piacvezető e-kereskedő, az anyacége, és a versenytársaival való összehasonlítás által, ez a fejezet alátámasztotta a harmadik fejezetben leírtakat. A következő fejezetben az online kereskedelem helyzetét mutattam be, fejlettségi szinttel, a leggyakrabban online vásárolt termékkategóriákkal, a fogyasztók megoszlásával, a fogyasztók prioritását is kifejtette, ezzel pedig megválaszoltam Magyarország gyengeségeit az e-kereskedelem terén, valamint megoldásokat is felsoroltam ezek orvosolására. Ebben a fejezetben több meglepő információra is bukkantam. Az ezt követő nagyobb szekcióban azt mutattam be, hogy hogyan is támogatja az Európai Unió, valamint Magyarország Kormánya az e-kereskedelem fejlesztését országunkban. Végül de nem utolsó sorban az összegző fejezetben megválaszoltam a kutatásom segítségével a bevezetésben megfogalmazott kérdéseket és kifejtettem a saját véleményemet is ezekkel kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hrabovszki Ágnes Zsuzsa
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék, KKK
Kápli Hajnalka
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: EU és Magyarország, e-business, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus piactér(ek), fogyasztói igények
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:40
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet