Influencer marketing vásárlásösztönző hatása a szépség és divatiparban az y és z generáció tekintetében

Krizsán Enikő (2020) Influencer marketing vásárlásösztönző hatása a szépség és divatiparban az y és z generáció tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Krizsan_Eniko_IPC5IM_Szakdolgozat.pdf] PDF
Krizsan_Eniko_IPC5IM_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-BGE-Dolgozattar-Repozitoriumba-feltoltott-murol_2020-tavasz_KRIZSAN_ENIKO_IPC5IM.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-BGE-Dolgozattar-Repozitoriumba-feltoltott-murol_2020-tavasz_KRIZSAN_ENIKO_IPC5IM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (102kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi évben Magyarországon is terjedésnek indult az influencerek, azaz a véleményvezérek, marketing eszközként való használata Magyarországon. Az internet ma már mindenki számára elérhető áron áll rendelkezésre, ami ennek hatására a reklámipar, az online felületen egy teljesen új marketing eszköz létrejövésének adott otthont. A legfrissebb trend a marketing területen, az influencer marketing. Hogy kik is ezek a véleményvezérek, és milyen befolyásoló hatással bírnak a fogyasztókra, a dolgozatomban kerül megvizsgálásra a szépség és divatipar tekintetében. Munkáim során, főleg ezen a területen alkalmaztunk influencereket (kozmetikumok, illetve ruházati termékek esetében), így kutatásom arra irányul, hogy pozitív vagy negatív az influencer reklámtevékenységek megítélése az Y és Z generáció fogyasztói szerint. A tanulmányom első része az influencer és influencer marketing jelentésének fogalmáról, social media platformokról, az online kultúráról/magatartásról és az Y és Z generációról szóló elméleti összefoglaló, míg a második része a kérdőívem eredményének vizsgálata, és az ebből levont konklúzió, illetve javaslat. Az influencer marketing mind a véleményvezér, mind a vállalkozások oldaláról tartogat veszélyeket. Kérdés, hogy vajon hogyan érdemes influencer marketing eszközöket alkalmazni a vállalkozások szemszögéből, illetve mit lehet tenni azért, hogy az influencer marketing eredményes, gyümölcsöző együttműködés legyen a két fél között, és ne egy elcsépelt „marketing lufi” váljon belőle. A tanulmányomban három hipotézist fogalmaztam meg, amit a kutatásom végén vagy elfogadunk, vagy elvetünk. 

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kisznyér Ádám
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Máté Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Social media, Y generáció, Z generáció, divatipar, influencer, influencer marketing, szépségipar, vásárlásösztönzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:40
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet