Influencer marketing vásárlásösztönző hatása a szépség és divatiparban az y és z generáció tekintetében

Krizsán Enikő (2020) Influencer marketing vásárlásösztönző hatása a szépség és divatiparban az y és z generáció tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Krizsan_Eniko_IPC5IM_Szakdolgozat.pdf] PDF
Krizsan_Eniko_IPC5IM_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-BGE-Dolgozattar-Repozitoriumba-feltoltott-murol_2020-tavasz_KRIZSAN_ENIKO_IPC5IM.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-BGE-Dolgozattar-Repozitoriumba-feltoltott-murol_2020-tavasz_KRIZSAN_ENIKO_IPC5IM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (102kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi évben Magyarországon is terjedésnek indult az influencerek, azaz a véleményvezérek, marketing eszközként való használata Magyarországon. Az internet ma már mindenki számára elérhető áron áll rendelkezésre, ami ennek hatására a reklámipar, az online felületen egy teljesen új marketing eszköz létrejövésének adott otthont. A legfrissebb trend a marketing területen, az influencer marketing. Hogy kik is ezek a véleményvezérek, és milyen befolyásoló hatással bírnak a fogyasztókra, a dolgozatomban kerül megvizsgálásra a szépség és divatipar tekintetében. Munkáim során, főleg ezen a területen alkalmaztunk influencereket (kozmetikumok, illetve ruházati termékek esetében), így kutatásom arra irányul, hogy pozitív vagy negatív az influencer reklámtevékenységek megítélése az Y és Z generáció fogyasztói szerint. A tanulmányom első része az influencer és influencer marketing jelentésének fogalmáról, social media platformokról, az online kultúráról/magatartásról és az Y és Z generációról szóló elméleti összefoglaló, míg a második része a kérdőívem eredményének vizsgálata, és az ebből levont konklúzió, illetve javaslat. Az influencer marketing mind a véleményvezér, mind a vállalkozások oldaláról tartogat veszélyeket. Kérdés, hogy vajon hogyan érdemes influencer marketing eszközöket alkalmazni a vállalkozások szemszögéből, illetve mit lehet tenni azért, hogy az influencer marketing eredményes, gyümölcsöző együttműködés legyen a két fél között, és ne egy elcsépelt „marketing lufi” váljon belőle. A tanulmányomban három hipotézist fogalmaztam meg, amit a kutatásom végén vagy elfogadunk, vagy elvetünk. 

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Social media, Y generáció, Z generáció, divatipar, influencer, influencer marketing, szépségipar, vásárlásösztönzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:40
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet