Krizsán Enikő (2020) Influencer marketing vásárlásösztönző hatása a szépség és divatiparban az y és z generáció tekintetében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Krizsan_Eniko_IPC5IM_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Nyilatkozat-a-BGE-Dolgozattar-Repozitoriumba-feltoltott-murol_2020-tavasz_KRIZSAN_ENIKO_IPC5IM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (102kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi évben Magyarországon is terjedésnek indult az influencerek, azaz a véleményvezérek, marketing eszközként való használata Magyarországon. Az internet ma már mindenki számára elérhető áron áll rendelkezésre, ami ennek hatására a reklámipar, az online felületen egy teljesen új marketing eszköz létrejövésének adott otthont. A legfrissebb trend a marketing területen, az influencer marketing. Hogy kik is ezek a véleményvezérek, és milyen befolyásoló hatással bírnak a fogyasztókra, a dolgozatomban kerül megvizsgálásra a szépség és divatipar tekintetében. Munkáim során, főleg ezen a területen alkalmaztunk influencereket (kozmetikumok, illetve ruházati termékek esetében), így kutatásom arra irányul, hogy pozitív vagy negatív az influencer reklámtevékenységek megítélése az Y és Z generáció fogyasztói szerint. A tanulmányom első része az influencer és influencer marketing jelentésének fogalmáról, social media platformokról, az online kultúráról/magatartásról és az Y és Z generációról szóló elméleti összefoglaló, míg a második része a kérdőívem eredményének vizsgálata, és az ebből levont konklúzió, illetve javaslat. Az influencer marketing mind a véleményvezér, mind a vállalkozások oldaláról tartogat veszélyeket. Kérdés, hogy vajon hogyan érdemes influencer marketing eszközöket alkalmazni a vállalkozások szemszögéből, illetve mit lehet tenni azért, hogy az influencer marketing eredményes, gyümölcsöző együttműködés legyen a két fél között, és ne egy elcsépelt „marketing lufi” váljon belőle. A tanulmányomban három hipotézist fogalmaztam meg, amit a kutatásom végén vagy elfogadunk, vagy elvetünk.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Social media, Y generáció, Z generáció, divatipar, influencer, influencer marketing, szépségipar, vásárlásösztönzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:40 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:40 |
Actions (login required)
Tétel nézet |