A digitalizáció által nyújtott marketing lehetőségek a modern korban

Balázs Eszter (2020) A digitalizáció által nyújtott marketing lehetőségek a modern korban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Projektmunka_Balázs_Eszter.pdf] PDF
Projektmunka_Balázs_Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (463kB)
[thumbnail of nyilatkozat-converted.pdf] PDF
nyilatkozat-converted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

A mai világban a technikai eszközök rohamos fejlődése során az emberek élete is megváltozott. Már nem csak a nyomtatott újságokból és a televízióból szerezzük az információkat, hanem az internet által is. Az internet és az okos eszközök elterjedésével megváltozott az emberek kommunikációja, világ szemlélete. Felgyorsult az információk áramlása, pár kattintás alatt mindenről találhatunk számunkra fontos tartalmakat. Ezek után megjelentek a közösségi média felületek, amiken ma gyakorlatilag a teljes fiatal generáció jelen van és az idősebb generáció is egyre nagyobb mértékben használja már. Ezeken a felületeken tartják a kapcsolatot egymással, chatelnek, képeket, videókat, tartalmakat osztanak meg, figyelik az eseményeket. Nem telik el úgy egy napja a legtöbb felhasználónak, hogy ne nyitotta volna meg az alkalmazást. Nem csak a technikai eszközök fejlődnek ütemesen, hanem általuk a marketing tevékenységek is folyamatos változáson és alkalmazkodáson mennek keresztül. Mivel számtalan platformot aktívan használnak az emberek, elengedhetetlen a cégek számára az ezeken való megjelenés. A közösségi médián saját profilt hoznak létre, amivel bemutathatják termékeiket, szolgáltatásaikat, információkat nyújtanak magukról a vásárlóknak, miközben ezáltal a saját márkájuk brand-jét is kiépítik. Social media felületek mellett megjelenhetnek a kereső felületeken (pl. Google, Yahoo) vagy akár más oldalakon is hirdetésként (pl. banner). A mai világban számtalan helyről érkeznek az információk, az ingerek a felhasználók számára, így kiemelten fontos, hogy a cégek lépést tartsanak a technikai fejlődéssel. Azért választottam a digitalizáció által nyújtott marketing lehetőségeket a záródolgozatom témájának, mert úgy gondolom marketing szempontból ez a mai világnak egy elengedhetetlen része, ami folyamatos változáson megy keresztül. A záródolgozatom megírásához több internetes forrást, tanulmányt, könyvet használtam, hogy minél pontosabb és aktuálisabb képet tudjak alkotni erről a folyamatosan fejlődő területről és az ehhez kapcsolódó eszközökről. A szakmai gyakorlatomat egy olyan vállalkozásnál töltöttem, ami csak az online térben van jelen, kiváltképpen a közösségi médiában (Instagram), így volt módom bele látni a digitális marketing eszközeibe és azok alkalmazásába is. Ezáltal be tudtam mutatni ezeknek az eszközöknek a fontosságát a vállalkozások online megjelenéseinek az esetében. A dolgozatomban részletesebben kitérek a közösségi médiában megjelenő influenszerek világára, milyen csoportokra oszthatóak, a cégek számára hogyan lehet megtalálni a megfelelőt és arra is, hogy miktől függhet az influenszerek árszabása. Ezek mellett bemutatom a legfőbb digitális marketing eszközöket is. A hagyományos marketing tevékenységekhez képest ezekkel a digitális eszközökkel lehetséges optimalizálni a költségeket és a fogyasztók elérését is. Van rá mód, hogy pontosan meg adjuk a célközönségünk adatait, nembeli, korabeli elosztottságát, lokális adatait, miket és kiket követ és hogy milyen eszközöket használ. Szinte tökéletesre fel lehet építeni a Pull stratégiát, amit, ha beállítunk a hirdetési felületen, addig folytathatjuk még ki nem kapcsoljuk, ezzel folyamatosan forgalmat generálva a weboldalra és növelve az eladásokat. A releváns, informatív, kreatív tartalmakra kell törekedni, hogy kiemelkedjünk és fent tudjuk tartani a fogyasztók figyelmét a telitett és impulzív közegben. A megfelelő kommunikációs stílus megtalálása révén még közvetlenebb viszonyt alakíthatunk ki a követő táborunkkal és jobban tudnak a márka termékeivel azonosulni. Az értékesítési tölcsér alkalmazása a stratégia kiépítésében és megvalósításában segíthet. Átláthatóbbá teszi és logikusabb felépítést eredményez. A megfelelő értékesítési tölcsér alkalmazásával a fogyasztók nagyobb részét tudhatjuk végül a vásárlók között. A digitalizáció során idővel hatalmas színteret nyertek a közösségi média felületei, ahol a márkáknak is lépést kell tartania. A cégek tudják növelni követőtáborukat, ismertetni tudják a márkát, a termékeket és könnyebben tudják bevezetni az újdonságokat is. Elsőnek celebekből, később már a digitális világból is kiemelkedtek különböző influenszerek, akikkel a nagy és szegmentált követőtáboruk miatt is célszerű az együttműködés a cégek számára. Ha a célközönségünk és az influenszer követő tábora nagyrészt egyezik, akkor gyorsan, nagy számú potenciális vevő szerezhet tudomást a termékről. Mivel az önszántukból bekövetett véleményvezér oldalán látják a promóciót, akihez valamilyen érzelmet is társítanak, adnak a szavára, így közelebb kerül hozzájuk a vásárlás gondolata. A véleményvezér kiválasztása időigényes feladat. Dönthetünk nano és mikro influenszer mellett, akik valószínű, hogy termékért vagy szolgáltatásért cserébe is vállalják a közös munkát. Az aktivitás az ő követőik között általában nagyobb és szorosabb, akár barátibb viszonyt is kialakíthat velük a véleményvezér, és mivel nem dolgoznak együtt sok céggel, ezért hitelesebb érzetet is nyújthatnak. A makro influenszerek több tízezer forinttól, akár sok százezreket is elkérhetnek platformtól és a megjelenés típusától függően. Ezek a véleményvezérek hatalmas tömegeket szólítanak meg és nagy befolyást gyakorolnak a követőikre. Fontos statisztikai adatokat kérnünk az influenszerektől aktivitási mutatót, nézettséget, és a követők összetételét illetően. A már kitett posztjait, promócióit is figyelembe kell venni. Megismerhetjük a stílusát, kommunikációját és a megosztott reklámok eredményességét is ezáltal. Ahogy a Facebook után megjelenő Instagram lett a hirdetések fő felülete és a felhasználok egyik legkedveltebb platformja, most úgy kezd kialakulni a TikTok is. Ütemesen nő az aktív felhasználók száma és ma már az egyik leghasználtabb applikáció, főként a fiatalok körében. Az Instagram influenszerei is elkezdtek megjelenni ezen a felületen. Céges profilt még nem lehet létrehozni az alkalmazásban, de tiktokerekkel megoldható a marketing tevékenység. Lehet csak egy promóvideóval is jelen lenni, de egy kihívást is kitalálhatunk, ami el tud terjedni és ezáltal nagyobb tömeget tudunk elérni. Mivel már az influenszer szinte egy külön szakmává nőtte ki magát, ami által bevételhez jut és fizetett hirdetéseket oszt meg a követőivel, elengedhetetlen bizonyos szabályok betartása. A félreértések és a hamis kép kialakítása miatt kiemelten fontos, hogy ne legyenek megvezetve a követők és tudják, hogy a megosztott tartalomért valamilyen ellenszolgáltatást fogadott el az influenszer. Összegesében a digitális marketingnek számtalan lehetősége van, ami segítheti a céget a fogyasztók elérésében és vásárlásra ösztönözheti őket. Mivel folyamatosan fejlődik a technológia a különféle programok, applikációk, a cégeknek és a marketing terület szakembereinek is lépést kell tartania ezzel a fejlődéssel.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: SEO, digitalizáció, digitális marketing, influenszer, közösségi média, tartalom marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:40
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet