Mátrai Krisztina Judit (2020) Csokoládék márkaimázsa. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_MátraiKrisztinaJudit_KF71F6.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
1.sz.melléklet_Kérdőív_MátraiKrisztinaJudit_KF71F6.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (390kB) |
|
PDF
2.sz.melléklet_SPSSoutput_MátraiKrisztinaJudit_KF71F6.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (822kB) |
|
PDF
Nyilatkozat_MátraiKrisztinaJudit_KF71F6.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (459kB) |
Absztrakt (kivonat)
A marketing mesterszakos szakdolgozatomban két népszerű csokoládé márkának az imázsa kapcsán végeztem kutatásokat. Mint, ahogyan az tudható, a csokoládé több ezer éves múltra tekint vissza, legyen szó bármilyen alkalomról mindig jó választás lehet, ha egy apró desszertes csomaggal érkezünk vendégségbe, vagy éppen magunkat szeretnénk megjutalmazni valamivel. Manapság minden formában, ízben és állagban találkozhatunk a csokoládéval. A csokoládé a világ egyik legkelendőbb élelmiszeripari terméke és élvezeti cikke. Annyira népszerű, hogy minden év november 29-én van a Nemzetközi Csokoládé Nap. Azt gondolnánk, hogy a csokoládé piac elhanyagolható és nem izgalmas téma, hiszen egy alapanyagra és egy kis kreativitásra van szükség az előállításukhoz. A csokoládé piac mindig izgalmas téma lesz, hiszen hatalmas piacról beszélünk és rengeteg ismert márka található a piacon. Ezért is volt indokolt számomra, hogy két olyan márkát választok, melyek a piacon érdekes megjelenéssel rendelkeznek. A vizsgálatom során különböző aspektusok alapján elemeztem a fogyasztói csoportokat. Ezt az az imázsprofil elemzések segítségével végeztem el. Ahol a fogyasztók által kialakított vélemény alapján készítettem el a két márka imázsprofilját. Ahogy az sejthető volt a Milka valóban népszerűbb márka a csokoládé piacon, de leginkább az ára és az elérhetősége az, ami azzá teszi. Miért is érdekes vagy fontos egy imázsprofil megalkotása egy márka számára? Nos, rengeteg kérdésre választ tud kapni a márka/vállalat, hogy az általuk elképzelt marketingstratégia valóban, azt a célt érte el és olyan imázs alakult ki a márkáról, amilyen imázst elképzeltek neki. Ilyen esetben, mármint egy imázsprofil megalkotása során lehetősége van a márkának, hogy finomhangolja a kommunikációs- és marketingtevékenységét és módosításokkal is élhet. Az imázsprofil összehasonlítása a versenyhelyzetben elengedhetetlen. Így lehetőségünk van nem csak az általános versenyelőnyök megismerésére, hanem mélyebb ismeretre tehetünk szert versenytársaink márkájáról alkotott véleményekről. A Lindt esetében egy markáns és különleges márkával van dolgunk, mely nem feltétlenül a magyar fogyasztói társadalomra szánt árazással és megjelenéssel biztatja fogyasztóit a vásárlásra. Valóban igaz, hogy az ár, döntő szempont tud lenni egy csokoládé vásárlás alkalmával is. Összességében elmondható, hogy a Lindt inkább egy konzervatív és minőségéből adódóan drága csokoládénak számít a magyar piacon, ezért kevesen választják. Viszont, ha új ízek és több akció felé nyitottabb lenne, valamint több kommunikációval élni a fogyasztók felé biztos vagyok benne, hogy népszerűsége hazánkban is növekedhetne. A kutató munka alapján szeretnék pár javaslattal élni. Megfigyeléseim szerint, mely most jelen esetben csak a Lindtre vonatkozik, a hazai forgalmazónak érdemes lenne más fajta árpolitikát folytatni a hazai piacon illetve sokkal több és aktívabb marketing valamint kommunikációs tevékenységet kellene folytatnia, ahogyan azt az anyavállalat is teszi a környező országokban. A Milka esetében ez az a csokoládé márka, ami minden háztartásban megtalálható, állandóan kommunikál a fogyasztóival és érezteti velük, hogy mennyire fontosak is ők. A korona vírusra való tekintettel sajnos a mélyebb fogyasztói vélemények megismerésére nem volt lehetőség, pedig nagyon érdekes lehet a szubjektív véleményük. Az különösen érdekes, hogy egy-két hónapja a Lindt Magyarországon is elkezdett erősebb kommunikációt alkalmazni a social networkon és május végen újabb boltot nyitottak az Arena Mall-ban. Remélhetőleg a Lindt a mostani kezdeményezéseit megtartva igyekezni fog megtartani és kiterjeszteni a fogyasztói körét a jelenleg folytatott marketingtevékenység segítségével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | csokoládé piac, imázs, kommunikáció, kommunikációs módszerek, kutatási eredmények, marketingkommunikáció, márkanév, márkastratégiák, márkázás, édesség, élelmiszer, élvezeti cikk |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:40 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:40 |
Actions (login required)
Tétel nézet |