Marketing fejlődése az optikai termékek piacára fókuszálva

Molnár Dávid (2020) Marketing fejlődése az optikai termékek piacára fókuszálva. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Végleges_mhbd9z_molnar_david.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Végleges_mhbd9z_molnar_david.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat_mhbd9z_v2.pdf] PDF
nyilatkozat_mhbd9z_v2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (472kB)

Absztrakt (kivonat)

A szem az egyike azon öt érzékszervünknek, mely információ felvételre szolgál. Az emlékek 80%-a látás útján vésődik belénk, a látás kulcsfontosságú egészen a születésünktől időskorunkig. Sokszor nem született arra magyarázat, hogy bizonyos gyermekek miért maradnak vissza a szellemi fejlődésben, a mai digitális technológiának köszönhetően viszont időben tudják diagnosztizálni a kisbabák látásproblémáját és az időbeni látáskorrekciót követően hamar utolérik társaikat a fejlődésben. A közösségi média felületén terjedt egy szívszorító videó, ahol egy kisbaba szemére életében először feltettek egy szemüveget. A kisbaba először csak kapkodta a fejét majd néhány másodperc alatt rácsodálkozott a látás élményére, és kacagva mosolygott az édesanyjára, akit most először látott élesen.Szakdolgozatom célja az volt, hogy átfogó képet mutassak az optikai termékek fejlődéséről. A szemüveg sikerútja során - a nem kifejezetten esztétikus ingyenes, egészségügyi eszközből - divatos kiegészítővé, valóságos arc ékszerré nőtte ki magát. Az emberek, többek között hírességek - és a találékony marketingesek segítségével - szép lassan rájöttek a divatos formájú keretek arcformáló valamint a drága, márkás darabok presztízs formáló mi voltjára, a sportolók példáját követve pedig a teljesítményfokozó jó tulajdonságaira (például sárga lencsék szürkületben). A szemüvegek, és napszemüvegek mára tehát olyan önkifejező eszközök lettek, amik akkor is érvényesülnek, ha a 21. századi szokásokhoz híven a felhasználó még a fülhallgatóját sem hajlandó kivenni, de a személyiségét, önképét minél szélesebb körben szeretné terjeszteni.Az optikai piacon árusított termékek jelentős előnyből indulnak. Míg ruha vásárlással nem tudunk annyira melléfogni, a nem megfelelő minőségű, olcsó szemüvegeknek komoly egészségkárosító hatása is lehet. Ha esetleg a vásárló a vásárlás pillanatában még örömtelien konstatálja, hogy sikerült spórolnia egy szemüvegen, hosszabb távon kiderülhet, ez bizony nem volt a legjobb döntés. Átlagos vásárló két- három évente vásárol új szemüveget, a grandiózus beruházásra éppen ebből az okból kifolyólag hajlamos nagyobb összeget szánni. Egy szemüveg – jó esetben – az ember társa évekig, hiszen egyedi igényekre elkészített és nem árusítható vagy ajándékozható tovább.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Szabó Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Grand Vision, kontaktlencse, marketing, optika, szemüveg
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:40
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet