Molnár Dávid (2020) Marketing fejlődése az optikai termékek piacára fókuszálva. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_Végleges_mhbd9z_molnar_david.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
nyilatkozat_mhbd9z_v2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (472kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szem az egyike azon öt érzékszervünknek, mely információ felvételre szolgál. Az emlékek 80%-a látás útján vésődik belénk, a látás kulcsfontosságú egészen a születésünktől időskorunkig. Sokszor nem született arra magyarázat, hogy bizonyos gyermekek miért maradnak vissza a szellemi fejlődésben, a mai digitális technológiának köszönhetően viszont időben tudják diagnosztizálni a kisbabák látásproblémáját és az időbeni látáskorrekciót követően hamar utolérik társaikat a fejlődésben. A közösségi média felületén terjedt egy szívszorító videó, ahol egy kisbaba szemére életében először feltettek egy szemüveget. A kisbaba először csak kapkodta a fejét majd néhány másodperc alatt rácsodálkozott a látás élményére, és kacagva mosolygott az édesanyjára, akit most először látott élesen.Szakdolgozatom célja az volt, hogy átfogó képet mutassak az optikai termékek fejlődéséről. A szemüveg sikerútja során - a nem kifejezetten esztétikus ingyenes, egészségügyi eszközből - divatos kiegészítővé, valóságos arc ékszerré nőtte ki magát. Az emberek, többek között hírességek - és a találékony marketingesek segítségével - szép lassan rájöttek a divatos formájú keretek arcformáló valamint a drága, márkás darabok presztízs formáló mi voltjára, a sportolók példáját követve pedig a teljesítményfokozó jó tulajdonságaira (például sárga lencsék szürkületben). A szemüvegek, és napszemüvegek mára tehát olyan önkifejező eszközök lettek, amik akkor is érvényesülnek, ha a 21. századi szokásokhoz híven a felhasználó még a fülhallgatóját sem hajlandó kivenni, de a személyiségét, önképét minél szélesebb körben szeretné terjeszteni.Az optikai piacon árusított termékek jelentős előnyből indulnak. Míg ruha vásárlással nem tudunk annyira melléfogni, a nem megfelelő minőségű, olcsó szemüvegeknek komoly egészségkárosító hatása is lehet. Ha esetleg a vásárló a vásárlás pillanatában még örömtelien konstatálja, hogy sikerült spórolnia egy szemüvegen, hosszabb távon kiderülhet, ez bizony nem volt a legjobb döntés. Átlagos vásárló két- három évente vásárol új szemüveget, a grandiózus beruházásra éppen ebből az okból kifolyólag hajlamos nagyobb összeget szánni. Egy szemüveg – jó esetben – az ember társa évekig, hiszen egyedi igényekre elkészített és nem árusítható vagy ajándékozható tovább.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Grand Vision, kontaktlencse, marketing, optika, szemüveg |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:40 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:40 |
Actions (login required)
Tétel nézet |