Lévai Márton (2020) A reklámok általi tudatalatti manipuláció. Faculty of International Management and Business.
PDF
A reklámok általi tudatalatti manipuláció.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (802kB) |
|
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (248kB) |
Abstract
Szakdolgozatom készítése során bebizonyosodott számomra, hogy megfelelő szakmai tudás és kellő tapasztalat szükséges ahhoz, hogy egy adott cég termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban készített reklámokban használt eszközök képesek legyenek megfelelő hatást gyakorolni a befogadók számára. A reklámok használata nélkül nem képesek a cégek nagyobb sikert elérni. A globális szintű lefedettség érdekében elengedhetetlen a különböző platformokon (online, print, kültéri, televíziós, rádiós) való megjelenés. A pszichológiai hatás elérése – amely elengedhetetlen – mellett szükséges a megfelelő kommunikációs hatás elérése is. Ezen elemek összesített hatása válthatja ki a kívánt reakciót. A reklám célja nem más, minthogy folyamatosan a köztudat szeme előtt tartsuk az általunk kínált terméket vagy szolgáltatást, cselekvésre buzdítson. Ennek köszönhetően válik kibővíthetővé a vásárlói körünk és tarthatjuk meg a törzsvásárlóinkat. Egy vásárlót rengeteg hatás ér és el kell érnünk, hogy a legpozitívabb és legmeggyőzőbb hatást eredményezze a mi termékünk vagy szolgáltatásunk. A reklámok jó helyen és jő időben történő megjelenése költségesebb, ugyanakkor ennek köszönhetően a bevétel is arányosan növekszik majd. Informálódnunk kell, hogy mely platform a legmegfelelőbb a termékünk vagy szolgáltatásunk reklámozására, emellett a célcsoportunk meghatározása nélkül nem kezdhetünk el egy kampányfolyamatot. Vannak bevált receptek, amely által minden reklám működhet, mivel ami egyszer sikeres volt, az újra sikeres lesz. Sok esetben kimutatható, hogy egy jó reklámnak tömörnek kell lennie, mivel az agyunk nem képes ennyi inger elraktározására, amelyet egy hosszabb reklám során dekódolna. „A jó reklámot látják, elolvassák, elhiszik, emlékeznek rá és cselekednek ez alapján” (Starch, 1910). Egy reklámban ki kell emelni és fel kell nagyítani egyes tényezőket, amelyek megkülönböztetik a terméket és a szolgáltatást a versenytársak általi kínálattal szemben. Egy reklámot nem az határoz meg, hogy miként említik vagy emelik ki egyes elemei alapján, hanem az, hogy milyen forgalmat és sikert generál. A jó reklám a fogyasztóközösségnek szól, nem egy szakmai zsűrinek és a célja az, hogy aktivitást eredményezzen a vásárlói körben. Sok esetben mi magunk is vágyunk arra, hogy manipuláljon a reklám bizonyos mértékig, mivel ennek köszönhetően kellemetlen szituációkat kerülhetünk el, amely a termékek és szolgáltatások színes skálája közti válogatás, vagy a döntésképtelenség lenne. El kell, hogy hitesse a reklám azt, hogy mi vásárlók egy jó üzletet kötünk, és azt kell éreztetnie, hogy különlegesek vagyunk.Az identitásunkra is hatnia kell, mivel jobban szeretünk bizonyos csoport tagjaihoz tartozni főleg akkor, ha az a csoport a luxus és prémium kategóriát képviseli. Minden a megfelelő kommunikáción alapszik, amelyet az odaillő pszichológiai elemek kombinálásával szükséges alkalmazni. Ennek eredménye hozhatja meg a kívánt sikert, de csakis akkor, ha a platformokon való megjelenés ideje, ismétlődése is megfelelő mértékben történik. A jó reklám tehát nem átlagos, a jó reklám kreatív, a jó reklám egyszerű, a jó reklám bevon, a jó reklám hírértékű, a jó reklám szórakoztat, a jó reklám a vevőnek szól, a jó reklám elad, ígér valamit, a jó reklám megkülönböztet, a jó reklám az érzelmekre hat, és elsősorban a jó reklám magára irányítja a figyelmet.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hatás(ok), kommunikáció, manipuláció, pszichológia, reklám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2020. Dec. 05. 14:39 |
Last Modified: | 2020. Dec. 05. 14:39 |
Actions (login required)
View Item |