A reklámok általi tudatalatti manipuláció

Lévai Márton (2020) A reklámok általi tudatalatti manipuláció. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A reklámok általi tudatalatti manipuláció.pdf] PDF
A reklámok általi tudatalatti manipuláció.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (802kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (248kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom készítése során bebizonyosodott számomra, hogy megfelelő szakmai tudás és kellő tapasztalat szükséges ahhoz, hogy egy adott cég termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban készített reklámokban használt eszközök képesek legyenek megfelelő hatást gyakorolni a befogadók számára. A reklámok használata nélkül nem képesek a cégek nagyobb sikert elérni. A globális szintű lefedettség érdekében elengedhetetlen a különböző platformokon (online, print, kültéri, televíziós, rádiós) való megjelenés. A pszichológiai hatás elérése – amely elengedhetetlen – mellett szükséges a megfelelő kommunikációs hatás elérése is. Ezen elemek összesített hatása válthatja ki a kívánt reakciót. A reklám célja nem más, minthogy folyamatosan a köztudat szeme előtt tartsuk az általunk kínált terméket vagy szolgáltatást, cselekvésre buzdítson. Ennek köszönhetően válik kibővíthetővé a vásárlói körünk és tarthatjuk meg a törzsvásárlóinkat. Egy vásárlót rengeteg hatás ér és el kell érnünk, hogy a legpozitívabb és legmeggyőzőbb hatást eredményezze a mi termékünk vagy szolgáltatásunk. A reklámok jó helyen és jő időben történő megjelenése költségesebb, ugyanakkor ennek köszönhetően a bevétel is arányosan növekszik majd. Informálódnunk kell, hogy mely platform a legmegfelelőbb a termékünk vagy szolgáltatásunk reklámozására, emellett a célcsoportunk meghatározása nélkül nem kezdhetünk el egy kampányfolyamatot. Vannak bevált receptek, amely által minden reklám működhet, mivel ami egyszer sikeres volt, az újra sikeres lesz. Sok esetben kimutatható, hogy egy jó reklámnak tömörnek kell lennie, mivel az agyunk nem képes ennyi inger elraktározására, amelyet egy hosszabb reklám során dekódolna. „A jó reklámot látják, elolvassák, elhiszik, emlékeznek rá és cselekednek ez alapján” (Starch, 1910).  Egy reklámban ki kell emelni és fel kell nagyítani egyes tényezőket, amelyek megkülönböztetik a terméket és a szolgáltatást a versenytársak általi kínálattal szemben. Egy reklámot nem az határoz meg, hogy miként említik vagy emelik ki egyes elemei alapján, hanem az, hogy milyen forgalmat és sikert generál. A jó reklám a fogyasztóközösségnek szól, nem egy szakmai zsűrinek és a célja az, hogy aktivitást eredményezzen a vásárlói körben. Sok esetben mi magunk is vágyunk arra, hogy manipuláljon a reklám bizonyos mértékig, mivel ennek köszönhetően kellemetlen szituációkat kerülhetünk el, amely a termékek és szolgáltatások színes skálája közti válogatás, vagy a döntésképtelenség lenne. El kell, hogy hitesse a reklám azt, hogy mi vásárlók egy jó üzletet kötünk, és azt kell éreztetnie, hogy különlegesek vagyunk.Az identitásunkra is hatnia kell, mivel jobban szeretünk bizonyos csoport tagjaihoz tartozni főleg akkor, ha az a csoport a luxus és prémium kategóriát képviseli. Minden a megfelelő kommunikáción alapszik, amelyet az odaillő pszichológiai elemek kombinálásával szükséges alkalmazni. Ennek eredménye hozhatja meg a kívánt sikert, de csakis akkor, ha a platformokon való megjelenés ideje, ismétlődése is megfelelő mértékben történik. A jó reklám tehát nem átlagos, a jó reklám kreatív, a jó reklám egyszerű, a jó reklám bevon, a jó reklám hírértékű, a jó reklám szórakoztat, a jó reklám a vevőnek szól, a jó reklám elad, ígér valamit, a jó reklám megkülönböztet, a jó reklám az érzelmekre hat, és elsősorban a jó reklám magára irányítja a figyelmet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatás(ok), kommunikáció, manipuláció, pszichológia, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:39
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet