Közösségi média szerepe a Z generációt célzó rendezvények sikerességében

Balog Dorottya (2020) Közösségi média szerepe a Z generációt célzó rendezvények sikerességében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Balog Dorottya - záródolgozat.pdf] PDF
Balog Dorottya - záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (336kB)
[thumbnail of Balog Dorottya - nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Balog Dorottya - nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (165kB)

Absztrakt (kivonat)

A közösségi média használata mára már a mindennapi élet részévé vált, különösen a Z generáció számára. Hatással van többet között a fiatalok értékrendjére, érzelmeire és fogyasztói döntéseikre is. Ez teszi a Z generációt az első globális nemzedékké. Ma a világ minden részén ugyanazokat a trendeket követik a fiatalok nemtől, nemzetiségtől, vallástól vagy nemi identitástól függetlenül. Az innováció lehetővé teszi, hogy a világ bármely két pontján lévő személyt helytől és időtől függetlenül azonos hatások érik és alakítják őket. Ugyanazokon a platformokon vannak jelen, ugyanazokat a termékeket használják és ugyanazok a globális márkák határozzák meg az életüket. Ez azonban a korosztály figyelmének felkeltését és megtartását rendkívüli módon nehezítette. A Z generáció tagjai az Y generációhoz képest egy teljesen új világban nőttek fel. A kommunikációs eszközök fejlődésének gyorsaságával lépést tartó nemzedék nem pusztán szokásaiban, hanem gondolkodásmódjában is jóval eltér. A mai generáció különlegessége, hogy minden eddiginél jobban átlépték a globális, kulturális és szocio-gazdasági határokat. Társadalmi kapcsolataikat egy időben élik meg a valóságban és a virtuális világban. Nem csak egymással kommunikálnak, hanem a nyilvánosággal megosztva élik életüket, melyek a mindennapok részévé vált közösségi média platformok segítségével könnyen tehetik.  A közösségi médiában való részvétel napról napra egyre nagyobb, az internetező társadalom túlnyomó többsége pedig jelen van általában egyszerre több platformon is. Vannak, akik a közösségi médiát a barátokkal vagy a családdal való kapcsolattartás miatt használják, mások pedig csupán szórakozási, esetleg tudományos célből. A vállalatok pedig a közösségi médiát használják termékeik vagy szolgáltatásaik népszerűsítésére és eladására. Ez főként az Y generációnál releváns, hiszen ők érhetőek el leggyorsabban és legegyszerűbben a közösségi platformokon keresztül. A Z generációnál már jóval nehezebb a marketingesek dolga, hiszen a folyamatos információáram közepette nehezen lehet megfogni, majd megtartani a figyelmüket.  A fiatalok az olthatatlan információigényüket manapság az internet adta korlátlan lehetőségekben élhetik ki. A Z generációs fiatalok a modern technika gyermekei, így nem idegen nekik a közösségi média, az internet és a technológiai újítások sem, sőt, már a 12 évesek otthonosabban mozognak ezeken a területeken, mint az Y generáció tagjai, akik ezeknek a technikáknak az alkotói. Egyértelműen az online világ felé tolódnak el a kommunikációs csatornák hangsúlyai. Nemcsak az érdeklődési körökben, hanem az érdeklődés kielégítésére használt információs csatornák használatában is jellegzetes generációs különbségek taglalhatók. A fiatalok egyértelműen az online világban érzik magukat a legjobbnak. Mivel a Z generáció tagjai jelentős időt töltenek online, így elérésükhöz is a korábbi nemzedékektől jóval eltérő csatornákat kell alkalmazni. Az állandó online jelenlétnek köszönhetően a Z generáció elérése több marketingcsatornát érint, mint a múltban, így a cégeknek ezeket is be kell építeni a marketingstratégiákba. Folyamatosan és gyorsan képesek alkalmazkodni a legújabb technológiákhoz, így a vállalatoknak mindig egy lépéssel előre kell gondolkodniuk, hogy kiszolgálhassák célközönségüket. A közösségi programok és a kommunikáció valójában épp úgy befolyásolja az elérést, mint maga a termék vagy szolgáltatás.  Záródolgozatom célja, hogy alátámasszam a megállapítást, miszerint a Z generációt leghatékonyabban az online platformokon lehet elérni, ezen belül az élményszerű, kreatív közösségi média felületekkel és a jól ismert influencer marketinggel, melyet a TikTOP fesztivál és díjátadó gálán keresztül ismertetek, melynek kommunikációját az eseményen résztvevő influencerek és az ArvaliCom munkatársai végezték.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Z-generáció, influencer, influencer marketing, közösségi média, rendezvény(ek), rendezvényszervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:39
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet