Közösségi média szerepe a Z generációt célzó rendezvények sikerességében

Balog Dorottya (2020) Közösségi média szerepe a Z generációt célzó rendezvények sikerességében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Balog Dorottya - záródolgozat.pdf] PDF
Balog Dorottya - záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (336kB)
[thumbnail of Balog Dorottya - nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Balog Dorottya - nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (165kB)

Absztrakt (kivonat)

A közösségi média használata mára már a mindennapi élet részévé vált, különösen a Z generáció számára. Hatással van többet között a fiatalok értékrendjére, érzelmeire és fogyasztói döntéseikre is. Ez teszi a Z generációt az első globális nemzedékké. Ma a világ minden részén ugyanazokat a trendeket követik a fiatalok nemtől, nemzetiségtől, vallástól vagy nemi identitástól függetlenül. Az innováció lehetővé teszi, hogy a világ bármely két pontján lévő személyt helytől és időtől függetlenül azonos hatások érik és alakítják őket. Ugyanazokon a platformokon vannak jelen, ugyanazokat a termékeket használják és ugyanazok a globális márkák határozzák meg az életüket. Ez azonban a korosztály figyelmének felkeltését és megtartását rendkívüli módon nehezítette. A Z generáció tagjai az Y generációhoz képest egy teljesen új világban nőttek fel. A kommunikációs eszközök fejlődésének gyorsaságával lépést tartó nemzedék nem pusztán szokásaiban, hanem gondolkodásmódjában is jóval eltér. A mai generáció különlegessége, hogy minden eddiginél jobban átlépték a globális, kulturális és szocio-gazdasági határokat. Társadalmi kapcsolataikat egy időben élik meg a valóságban és a virtuális világban. Nem csak egymással kommunikálnak, hanem a nyilvánosággal megosztva élik életüket, melyek a mindennapok részévé vált közösségi média platformok segítségével könnyen tehetik.  A közösségi médiában való részvétel napról napra egyre nagyobb, az internetező társadalom túlnyomó többsége pedig jelen van általában egyszerre több platformon is. Vannak, akik a közösségi médiát a barátokkal vagy a családdal való kapcsolattartás miatt használják, mások pedig csupán szórakozási, esetleg tudományos célből. A vállalatok pedig a közösségi médiát használják termékeik vagy szolgáltatásaik népszerűsítésére és eladására. Ez főként az Y generációnál releváns, hiszen ők érhetőek el leggyorsabban és legegyszerűbben a közösségi platformokon keresztül. A Z generációnál már jóval nehezebb a marketingesek dolga, hiszen a folyamatos információáram közepette nehezen lehet megfogni, majd megtartani a figyelmüket.  A fiatalok az olthatatlan információigényüket manapság az internet adta korlátlan lehetőségekben élhetik ki. A Z generációs fiatalok a modern technika gyermekei, így nem idegen nekik a közösségi média, az internet és a technológiai újítások sem, sőt, már a 12 évesek otthonosabban mozognak ezeken a területeken, mint az Y generáció tagjai, akik ezeknek a technikáknak az alkotói. Egyértelműen az online világ felé tolódnak el a kommunikációs csatornák hangsúlyai. Nemcsak az érdeklődési körökben, hanem az érdeklődés kielégítésére használt információs csatornák használatában is jellegzetes generációs különbségek taglalhatók. A fiatalok egyértelműen az online világban érzik magukat a legjobbnak. Mivel a Z generáció tagjai jelentős időt töltenek online, így elérésükhöz is a korábbi nemzedékektől jóval eltérő csatornákat kell alkalmazni. Az állandó online jelenlétnek köszönhetően a Z generáció elérése több marketingcsatornát érint, mint a múltban, így a cégeknek ezeket is be kell építeni a marketingstratégiákba. Folyamatosan és gyorsan képesek alkalmazkodni a legújabb technológiákhoz, így a vállalatoknak mindig egy lépéssel előre kell gondolkodniuk, hogy kiszolgálhassák célközönségüket. A közösségi programok és a kommunikáció valójában épp úgy befolyásolja az elérést, mint maga a termék vagy szolgáltatás.  Záródolgozatom célja, hogy alátámasszam a megállapítást, miszerint a Z generációt leghatékonyabban az online platformokon lehet elérni, ezen belül az élményszerű, kreatív közösségi média felületekkel és a jól ismert influencer marketinggel, melyet a TikTOP fesztivál és díjátadó gálán keresztül ismertetek, melynek kommunikációját az eseményen résztvevő influencerek és az ArvaliCom munkatársai végezték.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Z-generáció, influencer, influencer marketing, közösségi média, rendezvény(ek), rendezvényszervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:39
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet