Online marketingkommunikációs eszközök és azok gyakorlati alkalmazása a Merkapt Zrt.-nél

Magyari Csaba László (2020) Online marketingkommunikációs eszközök és azok gyakorlati alkalmazása a Merkapt Zrt.-nél. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of GL4QP1_Zarodolgozat_2020.pdf] PDF
GL4QP1_Zarodolgozat_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (775kB)
[thumbnail of GL4QP1_Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
GL4QP1_Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-_korlatozott_nyilvanos_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (129kB)

Absztrakt (kivonat)

Szinopszis Témaválasztásomat több tudatos, véletlen egybeesés is segítette. Szakképzésem megkezdésekor 2018-ban a hazai kis és közép vállalkozások (KKV) és hozzájuk kapcsolódó marketing tevékenységek kellették fel leginkább az érdeklődésemet. Budapesti Gazdasági Egyetem FOSZK Kereskedelem és marketing, Marketingkommunikációs szakirányon talán nem is meglepő, hogy az egyetemi szemináriumaim során a marketing és azon belül is digitális marketing és online marketingkommunikációval foglalkozó tárgyak felé orientálódott a figyelmem. Záródolgozatomban igyekszek számot adni az egyetemi féléveim során megszerzett szakmai tudásanyagomról és arra törekszem, hogy bemutassam miképpen tudtam ezeket alkalmazni a szakmai gyakorlatom ideje alatt. Illetve, hogy gyakorlati helyem miben tudott hozzájárulni szakmai fejlődésemhez, amit konkrét munkaköri feladatok és egy marketing kampány, kifejezetten online kommunikációs szemszögéből próbálok szakszerűen bemutatni. Összefoglalva a projektmunkám elsődlegesen online marketingkommunikáció fogalmi körét, eszközeit és azok gyakorlati alkalmazását igyekszik bemutatni egy hazai KKV esetében. Az eredeti témavázlattól a későbbiekben arányok tekintetében elkellett térnem, de még így is sikerült egy a témát átfogóan elemző dolgozatot megalkotnom. Ehhez elsődlegesen szekunder kutatás nyújtotta adatokat és omnibusz jellegű, de önálló primer kutatási mintakerethez kevésnek bizonyuló gyakorlati helyemen készített interjúkat egyaránt felhasználtam. A dolgozatom első szakaszában számot adtam a marketingkommunikációval kapcsolatos ismereteimnek, amit az online marketingkommunikáció jelentőségét nemzetközi és hazai szinten elemző szakasz követte. Itt nagy hangsúlyt fektettem az online tér keretein belül mai is használt eszközrendszerek történeti és jellenlegi felépítésének az átfogó bemutatására. Ezután következett az online marketingkommunikációs eszközök jelenkori felépítésének és alkalmazási területeinek a bemutatása, lehetőségeinek elemzése. Az elméleti szakaszok utána a szakmai gyakorlati helyemet - a járvány kitörésig – nyújtó Merkapt Zrt. vállalati szintű bemutatása következet, amelyben a szervezetet és az által folytatott marketingkommunikációs tevékenységeket vázoltam fel, így adva egy keretet a cég által folytatott online marketingkommunikációs eszközrendszerhez és általuk használt eszközökhöz. Itt átfogóan bemutattam a cég által használt weboldalakat, közösségi médiákat és a vállalat által kiemelt fontoságú direkt marketingért elsődlegesen felelős hírlevélküldő rendszert is. Ezt követően gyakorlati munkám során végzet online marketingkommunikációval kapcsolatos feladatokat ismertettem elemző jelleggel alkalmazott szakmai tudásanyagom és tapasztalataim tükrében. A dolgozatom utolsó harmadában egy, a Merkapt Zrt. által az idei évben kiemelt prioritást élvező korai szakaszú kampányát a Radeco Designer Programot mutattam be átfogóan. Ebben a fejezetben a Radeco a kampány létrejöttének okait és marketingkommunikációját, azon belül is az online marketinghez használt eszközkészletet elemzem saját tapasztalataim által, alátámasztva a vállalatnál készült omnibusz interjúkkal. Végül dolgozatom a cég online marketingkommunikációs hatékonyságát nővelő fejlesztési ötletekkel zárul, amik mindegyike a kialakult járványhelyzetből leszűrhető saját, vállalati és országos tapasztalatok függvényében találtam a legmegfelelőbbnek, amik a Radeco kampány marketingkommunikációját is optimálisabb szintre tudják növelni. A dolgozat során elsődlegesen megfogalmazott hipotéziseim a Radeco kampánnyal és márkával kapcsolatban, amely szerint is:” Ki lehet egy régóta jelen lévő márkát kimozdítani jelenlegi piaci helyzetéből, át pozícionálni, egy magasabb presztízsű és üzenetű termék- és márkakép kialakításával, elfogadásával és terjesztésével. A kialakult járványhelyzet, mennyire alakíthatja át a kampányt? Milyen lehetőségek vannak a 2020-as év után?” Egyértelműen ki fog mozdulni a márka, hiszen az eddigi vissza jelzések ezt alátámasztották. A kialakult járványhelyzet véleményem szerint, inkább átmenetileg lelassította a kampányt, minthogy átalakította volna. Az idei év után, habár javallataim mindenképpen hozzá tennének mind az integrált vállalati, mind pedig a Radeco kampány kommunikációjához, aminek online marketing stratégáját lehetne ezzel erősíteni. A kampány mellett, a munkavállalók és partnerek által végzett általános és kampány tevékenységek hatékonyságában, így az általuk generált eredmények mértékében is megmutatkozik. Végezetül, ami egy érték növelt, termékek, szolgáltatások, és oktatás. valamint ezek kapcsolt együttesének értékesítésben is érdekelt vállalat szempontjából a lefontosabb, a célcsoportok fogyasztói igényei is sokkal inkább egyén központúvá vállnak, így azok megfelelő kielégítésével erősíthető a vállalat online piaci helyzetének javulása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: direkt marketing, kis- és középvállalkozás - KKV, közösségi média, marketing-kampány, marketingeszközök, marketingkommunikáció, online marketing, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:39
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet