A toborzás

Németh Nikoletta Daniella (2020) A toborzás. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A toborzás.pdf] PDF
A toborzás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (797kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (393kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakmai gyakorlatom alatt egy buszgyártó/értékesítő cégnél kezdtem el dolgozni HR gyakornokként. Gyakorlatom során többféle feladatot kellett teljesítenem, az egyik ilyen feladat volt a toborzás. Mivel a toborzás a HR-marketing területéhez tartozik, ezért meg is volt mit választok témámnak a záródolgozatomban. Záródolgozatomat egy bevezetéssel kezdtem az olvasók számára, hogy egy kicsit betekintsenek miről is lesz szó. Ezután a kutatási területet mutattam be egy általános szempontból, hogy miért kerülhet sor toborzásra és milyen fajtái vannak a toborzásnak. Ezt követte egy rövid cégismertetés majd mélyebben beleástam magam a kutatási területembe. Itt a toborzásnak azt a részét mutattam be, ahogyan én a cégnél végeztem. Leírtam a menetét és a telefonos toborzást lépésről lépésre. Ezt követően rátértem az internetes toborzásra azon belül is egy álláskereső cégnél való hirdetésre és ennek menetét mutattam be. Mivel egy jó hirdetés nagyon sokat számít a jelentkezőknél ezért úgy gondoltam, hogy bemutatom a hirdetés alapfeltételeit és felépítését, amely több ember jelentkezését hívhatja elő.  Majd a kiválasztási folyamat leírásával folytattam és a személyes kiválasztás, a személyes beszélgetés menetét és az ott elhangzó kérdéseket írtam le. Viszont a toborzást nem csak az irodában ülve tudjuk elvégezni ezért ismertettem, hogy a cég milyen toborzó eseményeken vesz részt. A toborzó események nagyon fontosak, hiszen itt sokkal jobban számít az első benyomás, mint a telefonos toborzásnál, mert a személyes kapcsolatteremtés sokkal közelebbi ezáltal az érdeklődő már itt el tudja dönteni, hogy jelentkezik-e az állásra vagy nem. Ezért hogy jó első benyomást tegyenek, különféle ajándékokkal látják el az eseményen érdeklődőket. A toborzás következtében arra lettem figyelmes, hogy munkaerő fluktuáció van jelen a cégnél, ezért ennek okait és felmérését ismertettem. A fluktuációnak köszönhetően készítettem egy online kérdőívet a belső munkatársak felé. Ez a kutatás arra szolgált, hogy jobban megismerjem a kollégák elégedettségét és a belsős rendezvényekhez való hozzáállásukat. Kutatásom által többnyire pozitív eredményeket kaptam, de akadt egy-két nem tetsző válasz is ezért elkezdtem vizsgálni a belső PR-t azon belül is a vállalati PR-t. Itt általánosan mutattam be, hogy a munkáltató esetleg milyen törekvéseket alkalmazhatna, ha még nem alkalmaz. Ezzel kapcsolatban kitértem a belső kommunikációs eszközökre és a vállalaton belüli BTL eszközökre. Ez azt a célt szolgálta, hogy ismertessem a munkáltató törekvéseit mind a munkavállalói mind a bevonzani kívánt célközönség felé. Végül egy-két javaslatot tettem a rendezvények és a belső-külső kommunikáció irányába, bár kevés idő töltöttem a cégnél, de úgy gondolom, pár dolgot megérné javítani a jobb munkakör és a nagyobb ismeretség érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi adjunktus, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: HR, belső kommunikáció fejlesztése, munkaerő toborzás, rendezvények, vállalati pr
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:39
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet