A toborzás

Németh Nikoletta Daniella (2020) A toborzás. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A toborzás.pdf] PDF
A toborzás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (797kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (393kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakmai gyakorlatom alatt egy buszgyártó/értékesítő cégnél kezdtem el dolgozni HR gyakornokként. Gyakorlatom során többféle feladatot kellett teljesítenem, az egyik ilyen feladat volt a toborzás. Mivel a toborzás a HR-marketing területéhez tartozik, ezért meg is volt mit választok témámnak a záródolgozatomban. Záródolgozatomat egy bevezetéssel kezdtem az olvasók számára, hogy egy kicsit betekintsenek miről is lesz szó. Ezután a kutatási területet mutattam be egy általános szempontból, hogy miért kerülhet sor toborzásra és milyen fajtái vannak a toborzásnak. Ezt követte egy rövid cégismertetés majd mélyebben beleástam magam a kutatási területembe. Itt a toborzásnak azt a részét mutattam be, ahogyan én a cégnél végeztem. Leírtam a menetét és a telefonos toborzást lépésről lépésre. Ezt követően rátértem az internetes toborzásra azon belül is egy álláskereső cégnél való hirdetésre és ennek menetét mutattam be. Mivel egy jó hirdetés nagyon sokat számít a jelentkezőknél ezért úgy gondoltam, hogy bemutatom a hirdetés alapfeltételeit és felépítését, amely több ember jelentkezését hívhatja elő.  Majd a kiválasztási folyamat leírásával folytattam és a személyes kiválasztás, a személyes beszélgetés menetét és az ott elhangzó kérdéseket írtam le. Viszont a toborzást nem csak az irodában ülve tudjuk elvégezni ezért ismertettem, hogy a cég milyen toborzó eseményeken vesz részt. A toborzó események nagyon fontosak, hiszen itt sokkal jobban számít az első benyomás, mint a telefonos toborzásnál, mert a személyes kapcsolatteremtés sokkal közelebbi ezáltal az érdeklődő már itt el tudja dönteni, hogy jelentkezik-e az állásra vagy nem. Ezért hogy jó első benyomást tegyenek, különféle ajándékokkal látják el az eseményen érdeklődőket. A toborzás következtében arra lettem figyelmes, hogy munkaerő fluktuáció van jelen a cégnél, ezért ennek okait és felmérését ismertettem. A fluktuációnak köszönhetően készítettem egy online kérdőívet a belső munkatársak felé. Ez a kutatás arra szolgált, hogy jobban megismerjem a kollégák elégedettségét és a belsős rendezvényekhez való hozzáállásukat. Kutatásom által többnyire pozitív eredményeket kaptam, de akadt egy-két nem tetsző válasz is ezért elkezdtem vizsgálni a belső PR-t azon belül is a vállalati PR-t. Itt általánosan mutattam be, hogy a munkáltató esetleg milyen törekvéseket alkalmazhatna, ha még nem alkalmaz. Ezzel kapcsolatban kitértem a belső kommunikációs eszközökre és a vállalaton belüli BTL eszközökre. Ez azt a célt szolgálta, hogy ismertessem a munkáltató törekvéseit mind a munkavállalói mind a bevonzani kívánt célközönség felé. Végül egy-két javaslatot tettem a rendezvények és a belső-külső kommunikáció irányába, bár kevés idő töltöttem a cégnél, de úgy gondolom, pár dolgot megérné javítani a jobb munkakör és a nagyobb ismeretség érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: HR, belső kommunikáció fejlesztése, munkaerő toborzás, rendezvények, vállalati pr
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:39
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet