Németh Nikoletta Daniella (2020) A toborzás. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A toborzás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (797kB) |
|
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (393kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakmai gyakorlatom alatt egy buszgyártó/értékesítő cégnél kezdtem el dolgozni HR gyakornokként. Gyakorlatom során többféle feladatot kellett teljesítenem, az egyik ilyen feladat volt a toborzás. Mivel a toborzás a HR-marketing területéhez tartozik, ezért meg is volt mit választok témámnak a záródolgozatomban. Záródolgozatomat egy bevezetéssel kezdtem az olvasók számára, hogy egy kicsit betekintsenek miről is lesz szó. Ezután a kutatási területet mutattam be egy általános szempontból, hogy miért kerülhet sor toborzásra és milyen fajtái vannak a toborzásnak. Ezt követte egy rövid cégismertetés majd mélyebben beleástam magam a kutatási területembe. Itt a toborzásnak azt a részét mutattam be, ahogyan én a cégnél végeztem. Leírtam a menetét és a telefonos toborzást lépésről lépésre. Ezt követően rátértem az internetes toborzásra azon belül is egy álláskereső cégnél való hirdetésre és ennek menetét mutattam be. Mivel egy jó hirdetés nagyon sokat számít a jelentkezőknél ezért úgy gondoltam, hogy bemutatom a hirdetés alapfeltételeit és felépítését, amely több ember jelentkezését hívhatja elő. Majd a kiválasztási folyamat leírásával folytattam és a személyes kiválasztás, a személyes beszélgetés menetét és az ott elhangzó kérdéseket írtam le. Viszont a toborzást nem csak az irodában ülve tudjuk elvégezni ezért ismertettem, hogy a cég milyen toborzó eseményeken vesz részt. A toborzó események nagyon fontosak, hiszen itt sokkal jobban számít az első benyomás, mint a telefonos toborzásnál, mert a személyes kapcsolatteremtés sokkal közelebbi ezáltal az érdeklődő már itt el tudja dönteni, hogy jelentkezik-e az állásra vagy nem. Ezért hogy jó első benyomást tegyenek, különféle ajándékokkal látják el az eseményen érdeklődőket. A toborzás következtében arra lettem figyelmes, hogy munkaerő fluktuáció van jelen a cégnél, ezért ennek okait és felmérését ismertettem. A fluktuációnak köszönhetően készítettem egy online kérdőívet a belső munkatársak felé. Ez a kutatás arra szolgált, hogy jobban megismerjem a kollégák elégedettségét és a belsős rendezvényekhez való hozzáállásukat. Kutatásom által többnyire pozitív eredményeket kaptam, de akadt egy-két nem tetsző válasz is ezért elkezdtem vizsgálni a belső PR-t azon belül is a vállalati PR-t. Itt általánosan mutattam be, hogy a munkáltató esetleg milyen törekvéseket alkalmazhatna, ha még nem alkalmaz. Ezzel kapcsolatban kitértem a belső kommunikációs eszközökre és a vállalaton belüli BTL eszközökre. Ez azt a célt szolgálta, hogy ismertessem a munkáltató törekvéseit mind a munkavállalói mind a bevonzani kívánt célközönség felé. Végül egy-két javaslatot tettem a rendezvények és a belső-külső kommunikáció irányába, bár kevés idő töltöttem a cégnél, de úgy gondolom, pár dolgot megérné javítani a jobb munkakör és a nagyobb ismeretség érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | HR, belső kommunikáció fejlesztése, munkaerő toborzás, rendezvények, vállalati pr |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:39 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |