Online áruházak vevői elégedettség méréseinek hatékonysága

Odrán Dávid (2020) Online áruházak vevői elégedettség méréseinek hatékonysága. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Online áruházak vevői elégedettség méréseinek hatékonysága.pdf] PDF
Online áruházak vevői elégedettség méréseinek hatékonysága.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról _korlátozott_nyilvános_bizalmas_2020-tavasz.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról _korlátozott_nyilvános_bizalmas_2020-tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (552kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság a vevőközpontúság a vállalatok számára elsődleges szempontként szerepel. Ha nincs vevő, akkor nincs árbevétel sem. Ezért a vállalatok számára legelső helyre nem véletlenül a vevő kerül. Ahhoz, hogy egyre többen vásárolják a termékeket elengedhetetlen a fejlődés, a versenyképesség megtartása és a fejlesztése, amiket legjobban a vásárlótól kapott visszajelzéssel lehet mérni. Így szerezhetünk új vevői kört és így tarthatjuk meg visszatérő vásárlóinkat.Szakdolgozatom célja, hogy az online áruházak, webáruházak vevői elégedettségének mérésének a módszereit feltárjam és kielemezzem a visszajelzések hatékonyságát. Valamint arra a kérdésre szeretnék választ találni, hogy a vásárlókat mennyire érdekli, az, hogy a véleményüket elmondhatják, és milyen módon történik a visszajelzés. A szakdolgozatom során segítségemre lesz egy kérdőív melyben a vásárlók a tapasztalataikat fogalmazzák meg a kiválasztott webáruházakról. Utána kielemzem ezeket a válaszokat és javaslatokat teszek a fellelhető problémák javítására és esetleges megoldásokat ajánljak.Szakdolgozatomban arra szeretnék választ találni, hogy a jelentős elektronikus kereskedelem felértékelődésével a webshopok mennyi és milyen minőségű visszajelzést kapnak a vevőktől, és ezek a visszajelzések milyen módszerekkel történnek. Választ szeretnék találni arra, hogy melyik a vevők szemszögéből a legjobb és leghatékonyabb visszajelzési módszer. A dolgozat első részében összefoglalom a vevői elégedettség mérés és az elektronikus kereskedelem kialakulásának elméletét és megismertetem azokat a fogalmakat, amelyek a harmadik illetve a dolgozat negyedik részének megértéséhez szükségesek. A dolgozat következő részében bemutatom a vevői elégedettség mérés néhány módszerét, köztük az úgynevezett Rés-modellt és a kvantitatív adatgyűjtés modelljét is. A gyakorlati részben kielemzem a kérdőívet, amelyet az online vásárlók körében végeztem, hogy megtudjam azt, hogy a cégek milyen módszerekkel végzik a vevői elégedettség mérést, és erre a vásárlók hogyan reagálnak. Az utolsó részben következtetést vonok le a módszerek teljesítményéről és javaslatot teszek a módszerek hatékonyságának növelése érdekében. Témaválasztásomnak több oka is van. A szállítmányozás és logisztikai szakirányon folytatott tanulmányaim során lehetőségem volt több tantárgy keretében megismerkedni a vevői igények kielégítésének megfelelő módszereivel és az eddigi gyakornoki munkahelyeim alatt, amelyet logisztikai szolgáltatónál töltöttem, végig kísért az a gondolta, hogy miután a vevő megkapta a rendelt árut, milyen érzésekkel vette át és azt milyen formában tudta kinyilvánítani. Úgy gondolom, hogy ma már a kereskedelem minden területén fontosak a vevői igények megértése és kielégítése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mosonyiné Ádám Gizella
NEM RÉSZLETEZETT
Oktató, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék, KKK
Nagy Dávid
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elégedettségvizsgálat, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói elégedettség mérése, online áruház
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:39
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet