Magyari Gyöngyi (2020) A munkáltatói márka szerepe az Y generácós fehérgalléros munkavállalók megcélzásában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Projektmunka - Magyari Gyöngyi.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (542kB) |
|
PDF
Nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom célja az volt, hogy felmérjem, milyen szerepe van ma a munkáltatói márkázásnak az Y generációs fehérgalléros munkavállalók megcélzásában, hiszen szakmai gyakorlatom során szerencsém volt belelátni a toborzás folyamatába, amely során megtapasztaltam, hogy a HR-es szakemberek küzdenek az Y generáció tagjainak eléréséért. Kíváncsi voltam, hogy milyen gazdasági és generációs okai vannak annak, hogy más stratégiát kell alkalmazni abban az esetben, ha a vállalat fiatalokat szeretne foglalkoztatni. Munkám során megvizsgáltam a munkáltatói márka (employer brand) jelentését és szerepét a mai gazdaságban, általánosan vizsgáltam a munkaerőpiaci helyzetet. Ezután a generációk hátterével, életük során őket ért meghatározó hatásokkal foglalkoztam, különös tekintettel az Y generációra, melynek általános tulajdonságait, eszközhasználatát, fogyasztói magatartását vettem számba. Úgy gondolom, hogy ezek a tényezők mind hatással vannak arra, hogyan viselkedik egy fiatal a munkahelyén, sőt már a munkakeresés közben is. A kutatások bizonyították, hogy amikor egy cég munkáltatói márkastratégiát tervez, annak legalább olyan nagy jelentősége van, mint egy termék vagy szolgáltatás márkázásának. Az Y generáció munkahelyen történő viselkedésének tanulmányozása során beigazolódott a tézisem, miszerint más eszközök szükségesek a fiatalok eléréséhez. Dolgozatom további részeiben ezen eszközökkel foglalkoztam – nagy hangsúlyt fektetve a közösségi médián való lehetőségekre. Megvizsgáltam a mai munkáltatói márka trendeket, a példák között ügyelve arra, hogy mind nemzetközileg ismert és elismert cégek, mind hazai, feltörekvő cégek egy-egy kampányát szemléltessem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Y generáció, employer brand, munkaerőpiac, munkaerő toborzás, munkáltató |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:39 |
Utolsó módosítás: | 2020. Dec. 05. 14:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |