A munkáltatói márka szerepe az Y generácós fehérgalléros munkavállalók megcélzásában

Magyari Gyöngyi (2020) A munkáltatói márka szerepe az Y generácós fehérgalléros munkavállalók megcélzásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Projektmunka - Magyari Gyöngyi.pdf] PDF
Projektmunka - Magyari Gyöngyi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (542kB)
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja az volt, hogy felmérjem, milyen szerepe van ma a munkáltatói márkázásnak az Y generációs fehérgalléros munkavállalók megcélzásában, hiszen szakmai gyakorlatom során szerencsém volt belelátni a toborzás folyamatába, amely során megtapasztaltam, hogy a HR-es szakemberek küzdenek az Y generáció tagjainak eléréséért. Kíváncsi voltam, hogy milyen gazdasági és generációs okai vannak annak, hogy más stratégiát kell alkalmazni abban az esetben, ha a vállalat fiatalokat szeretne foglalkoztatni. Munkám során megvizsgáltam a munkáltatói márka (employer brand) jelentését és szerepét a mai gazdaságban, általánosan vizsgáltam a munkaerőpiaci helyzetet. Ezután a generációk hátterével, életük során őket ért meghatározó hatásokkal foglalkoztam, különös tekintettel az Y generációra, melynek általános tulajdonságait, eszközhasználatát, fogyasztói magatartását vettem számba. Úgy gondolom, hogy ezek a tényezők mind hatással vannak arra, hogyan viselkedik egy fiatal a munkahelyén, sőt már a munkakeresés közben is. A kutatások bizonyították, hogy amikor egy cég munkáltatói márkastratégiát tervez, annak legalább olyan nagy jelentősége van, mint egy termék vagy szolgáltatás márkázásának. Az Y generáció munkahelyen történő viselkedésének tanulmányozása során beigazolódott a tézisem, miszerint más eszközök szükségesek a fiatalok eléréséhez. Dolgozatom további részeiben ezen eszközökkel foglalkoztam – nagy hangsúlyt fektetve a közösségi médián való lehetőségekre. Megvizsgáltam a mai munkáltatói márka trendeket, a példák között ügyelve arra, hogy mind nemzetközileg ismert és elismert cégek, mind hazai, feltörekvő cégek egy-egy kampányát szemléltessem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Y generáció, employer brand, munkaerőpiac, munkaerő toborzás, munkáltató
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:39
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet