A Google Ads használatának előnyei és hátrányai a vállalkozások esetében

Ormai Fanni (2020) A Google Ads használatának előnyei és hátrányai a vállalkozások esetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat_Ormai-Fanni_MT_20200512.pdf] PDF
Záródolgozat_Ormai-Fanni_MT_20200512.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (510kB)
[thumbnail of Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_2020-tavasz_Ormai-Fanni_LXJLKM.pdf] PDF
Nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol_2020-tavasz_Ormai-Fanni_LXJLKM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (508kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció egy rohamosan fejlődő irányzat. Mára már elmondhatjuk, hogy az internet használata nélkül létezni sem tudnánk – legalábbis kevésbé lennénk produktívak. A jelenlegi, pandémiás (COVID19 okozta) helyzet is azt bizonyítja, hogy mennyire eredményesek és hasznosak az internet nyújtotta lehetőségek. Nélküle munkahelyek szünnének meg, illetve az oktatásunk se lenne működőképes. Annak idején, a kezdetek kezdetén a Google megjelenése forradalmi újításnak számított; hisz ez volt az első hely, ahol bármilyen felmerülő problémánkra azonnali megoldást találhattunk. A Google a világ egyik legnagyobb keresője. Manapság majdnem mindent a Google keresőjén keresztül keresnek az emberek, azon belül is a magyar felhasználók, ezért a vállalkozásoknak is érdemes feltűnni a Google felületein a hirdetéseikkel. A Google hirdetésekkel rengeteg webhelyen és felületen megjelenhetünk, ezzel számos új és meglevő ügyfelet elérhetünk el. A Google rendszeréhez nem csak a kereső- és a Display hálózat tartozik, hanem a Gmail és a YouTube is, ezért a felhasználókkal számos felületen, számos kedvező helyzetben találkozhatunk, más-más üzenettel, tartalommal. A Google Ads rendszere elengedhetetlen azon vállalkozásoknak, akik online szeretnének megjelenni, ugyanis magas minőségű hirdetéseket hozhatnak létre és ezeket követni is tudják a statisztikák alapján. Számtalan beállítási lehetőség segíti a hatékony hirdetést, ez azonban nem csupán pozitívum; könnyű a rengeteg lehetőség közt elveszni és a megfelelőt kiválasztani. Záródolgozatomban a Google Ads hirdetési beállításait és annak hatékony használatát vizsgáltam. Hatékony felhasználási javaslataimat a szakmai gyakorlatom során szerzett tapasztalatok és a más hirdetők által meghatározott szakmai információk alapján fogalmaztam meg. Részletesen bemutatom a Google Keresési hálózatát, amit nap, mint nap használunk, és adott esetben hirdetésekkel is találkozhatunk a találati lista felett vagy alatt. Majd a Display hálózat sokszínű célzási lehetőségeivel, valamint kategóriáival folytatom elemzésem, valamint vizsgálom a Gmail levelező rendszerét, ami világszinten számtalan felhasználóval bír, illetve a YouTube-ot, ami a legnagyobb videómegosztó portál a világon. Miért, és hogyan érdemes hirdetni ezeken a felületeken? Erre a kérdésre kerestem a választ dolgozatomban, a Google Ads nyújtotta lehetőségek és az esetleges hátrányok pontos meghatározásával. Lényegében tényszerűen elmondható, hogy a Google Ads használata napjainkban elengedhetetlen kellékévé vált a cégeknek, ha meg szeretnék tartani a pozíciójukat, vagy javítani szeretnék azt. A Google Ads-en belül a hirdetők különböző célzási lehetőségre találhatnak megoldást célközönség, érdeklődés és elhelyezés tekintetében. A Google egy hatékony, erős versenytárs lett az offline hirdetések mellett, melyet a technológiai forradalom hatásának köszönhet. Az interneten a Google statisztikák rendszerének jóvoltából minden mérhető, követhető és célozható, épp ezért kiemelkedő megoldást nyújt a cégeknek marketing szempontból. Legyen szó a mindennap használt keresőről, emailezésről, YouTube videók nézéséről vagy cikkek olvasásáról, mindegyik felület remek alkalmat nyújt egy újabb felhasználó megnyerésére. A digitális piacon a Google Ads egy folyamatosan fejlődő, változó és jövedelmező rendszer, amit érdemes követni és tanulmányozni, hiszen egyre többen használják és költenek rá - nem is véletlenül, eredményességét a számok bizonyítják, ugyanakkor ameddig saját magunk nem tapasztaljuk, el se tudjuk képzelni, mennyi mindenre képes, és ezzel együtt mennyi lehetőséget kínál.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: World Wide Web, hálózatok, online marketing, optimalizálás, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:38
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet