E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben

Nagy Olívia (2020) E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy Olívia_E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben.pdf] PDF
Nagy Olívia_E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (898kB)
[thumbnail of nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

Nagy Olívia Nemzetközi Gazdálkodás alapszak Szállítmányozás- és Logisztika specializáció Belső konzulens: Dr. Budai László    E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben Szinopszis   Szakdolgozatomat az e-kereskedelem és e-logisztika témaköréből írtam, mely az emberek életében, ebben a rohanó, digitalizált világban mára már fokozottan jelen van. Nem csak a magánszemélyek általi interneten létesített online tranzakciókra szerettem volna fókuszálni, hanem mindenképpen betekintést szerettem volna adni az üzleti világban jelenlevő adás-vételi folyamatokra és a gondosan kiépített üzleti kapcsolatokra, amelyek az online világ nélkül nem jöhettek volna létre. Témaválasztásomat jelentősen befolyásolta a tény, hogy a világhálón sorra jelennek meg a webshopok hihetetlenül széles termékpalettájukkal, ezzel ösztönözve mind az idősebb mind pedig a fiatalabb generációt az internetes vásárlásokra. Egyik célom az volt, hogy szakdolgozatomban bebizonyítsam, hogy az idős emberek is megannyi lehetőséget látnak és tapasztalnak az online folytatott kereskedelemben, adás-vételben s, hogy nagymértékben könnyíti meg életüket az elektronikus kereskedelem. Éppen evégett szakdolgozatom részét képezi egy online kérdőív, amelyben felmértem, hogy a különböző korosztályok hogyan vélekednek az elektronikus kereskedelem nyújtotta lehetőségekről, mennyire tartják biztonságosnak az online történő tranzakciókat és általában elégedettek-e az internetes vásárlásokkal. Mivel az e-kereskedelem és e-logisztika folyamatát tekintve három főszereplőről beszélünk, az eladóról, vevőről és szállítóról, ezért kérdőívemben kitértem a házhozszállítási lehetőségekre is. Az online kérdőíven túl, mélyinterjút is készítettem, amelyben többek között bővebben faggattam az interjúalanyomat a házhozszállítási lehetőségek fontosságáról és azokról a tényezőkről, amelyek szerinte fontos szerepet játszanak egy futárcég kiválasztásánál. Egyértelműen kijelenthető a kérdőív és mélyinterjú alapos feltérképezése után, hogy az emberek többsége általában elégedett az online vásárlásokkal, azonban sajnos néhány tényező mint például az interneten történő fizetés és a kiszállítási határidő még mindig bizalmatlansági faktorként jelenik meg online folytatott vásárlás során. Úgy vélem, hogy ezek a bizalmatlansági faktorok fokozatosan az idő és a technológia előrehaladtával mérséklődni fognak, s a dinamikus fejlődés útján haladva már-már teljesen eltűnnek. Véleményem szerint hatalmas mérföldkőnek számít a szállítások kapcsán, hogy nyomon tudjuk követni a megrendelt termék pontos helyzetét és szállítási ”állapotát” számos futárszolgálatnál. Javaslatként fogalmaznám meg, ugyancsak ehhez a témához, pontosabban a késedelmes kiszállításhoz a kommunikáció fontosságát. Szerintem ha egy futárszolgálat megfelelően kommunikálja le a késedelmes kiszállítást, vagy a szállítás során felmerülő esetleges problémát, akkor az online vásárlók körében csökkenne ez a fajta bizalmatlansági faktor. A megfelelő panaszkezelés illetve az ehhez szükséges platformok, véleményrovatok szintén meghatározóak. A kommunikáció fontosságán kívül megemlíteném a gondosan kiépített információstechnológiai hálózatot, a folyamatos fejlesztéseket és az innovatív javaslatokat, megoldásokat. Fiatal munkavállalóként nap mint nap tapasztalom az e-kereskedelem és e-logisztika által nyújtott lehetőségeket és pozitívumokat, és látom, hogy ezek nélkül a lehetőségek nélkül nem csak az üzleti folyamatok mennének döcögősen, hanem a mindennapi élet egyszerű tevékenységei is kihívást jelentenének. Egy mindent elsöprő gyorsasággal fejlődő iparágról beszélünk, amely behálózza az életünket és funkcionál a gazdasági élet mozgatórugójaként nap mint nap.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Budai László
NEM RÉSZLETEZETT
egyetemi docens, Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék, KKK
Korponay Gergely
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, e-logisztika, internetes tranzakciók, vásárlási szokások, webshop
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:38
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet