E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben

Nagy Olívia (2020) E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy Olívia_E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben.pdf] PDF
Nagy Olívia_E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (898kB)
[thumbnail of nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

Nagy Olívia Nemzetközi Gazdálkodás alapszak Szállítmányozás- és Logisztika specializáció Belső konzulens: Dr. Budai László    E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben Szinopszis   Szakdolgozatomat az e-kereskedelem és e-logisztika témaköréből írtam, mely az emberek életében, ebben a rohanó, digitalizált világban mára már fokozottan jelen van. Nem csak a magánszemélyek általi interneten létesített online tranzakciókra szerettem volna fókuszálni, hanem mindenképpen betekintést szerettem volna adni az üzleti világban jelenlevő adás-vételi folyamatokra és a gondosan kiépített üzleti kapcsolatokra, amelyek az online világ nélkül nem jöhettek volna létre. Témaválasztásomat jelentősen befolyásolta a tény, hogy a világhálón sorra jelennek meg a webshopok hihetetlenül széles termékpalettájukkal, ezzel ösztönözve mind az idősebb mind pedig a fiatalabb generációt az internetes vásárlásokra. Egyik célom az volt, hogy szakdolgozatomban bebizonyítsam, hogy az idős emberek is megannyi lehetőséget látnak és tapasztalnak az online folytatott kereskedelemben, adás-vételben s, hogy nagymértékben könnyíti meg életüket az elektronikus kereskedelem. Éppen evégett szakdolgozatom részét képezi egy online kérdőív, amelyben felmértem, hogy a különböző korosztályok hogyan vélekednek az elektronikus kereskedelem nyújtotta lehetőségekről, mennyire tartják biztonságosnak az online történő tranzakciókat és általában elégedettek-e az internetes vásárlásokkal. Mivel az e-kereskedelem és e-logisztika folyamatát tekintve három főszereplőről beszélünk, az eladóról, vevőről és szállítóról, ezért kérdőívemben kitértem a házhozszállítási lehetőségekre is. Az online kérdőíven túl, mélyinterjút is készítettem, amelyben többek között bővebben faggattam az interjúalanyomat a házhozszállítási lehetőségek fontosságáról és azokról a tényezőkről, amelyek szerinte fontos szerepet játszanak egy futárcég kiválasztásánál. Egyértelműen kijelenthető a kérdőív és mélyinterjú alapos feltérképezése után, hogy az emberek többsége általában elégedett az online vásárlásokkal, azonban sajnos néhány tényező mint például az interneten történő fizetés és a kiszállítási határidő még mindig bizalmatlansági faktorként jelenik meg online folytatott vásárlás során. Úgy vélem, hogy ezek a bizalmatlansági faktorok fokozatosan az idő és a technológia előrehaladtával mérséklődni fognak, s a dinamikus fejlődés útján haladva már-már teljesen eltűnnek. Véleményem szerint hatalmas mérföldkőnek számít a szállítások kapcsán, hogy nyomon tudjuk követni a megrendelt termék pontos helyzetét és szállítási ”állapotát” számos futárszolgálatnál. Javaslatként fogalmaznám meg, ugyancsak ehhez a témához, pontosabban a késedelmes kiszállításhoz a kommunikáció fontosságát. Szerintem ha egy futárszolgálat megfelelően kommunikálja le a késedelmes kiszállítást, vagy a szállítás során felmerülő esetleges problémát, akkor az online vásárlók körében csökkenne ez a fajta bizalmatlansági faktor. A megfelelő panaszkezelés illetve az ehhez szükséges platformok, véleményrovatok szintén meghatározóak. A kommunikáció fontosságán kívül megemlíteném a gondosan kiépített információstechnológiai hálózatot, a folyamatos fejlesztéseket és az innovatív javaslatokat, megoldásokat. Fiatal munkavállalóként nap mint nap tapasztalom az e-kereskedelem és e-logisztika által nyújtott lehetőségeket és pozitívumokat, és látom, hogy ezek nélkül a lehetőségek nélkül nem csak az üzleti folyamatok mennének döcögősen, hanem a mindennapi élet egyszerű tevékenységei is kihívást jelentenének. Egy mindent elsöprő gyorsasággal fejlődő iparágról beszélünk, amely behálózza az életünket és funkcionál a gazdasági élet mozgatórugójaként nap mint nap.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, e-logisztika, internetes tranzakciók, vásárlási szokások, webshop
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:38
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet