Online marketing hatásai, működése napjainkban

Márton Raymond (2020) Online marketing hatásai, működése napjainkban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat Márton Raymond.pdf] PDF
Záródolgozat Márton Raymond.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (599kB)
[thumbnail of Beolvasás.pdf] PDF
Beolvasás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (641kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen dolgozatomban bemutatom az Online Marketing mai ismert működését, használati elveit, és gondolatmeneteit. Ismertetem a gyakorlatom során szerzett tapasztalatokat, és azok problémamegoldásait.SzinopszisMárton Raymond vagyok, a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar Kereskedelem és Marketing FOSZK-os hallgatója. Ebben a dokumentumban összegzem, a záródolgozatomban taglaltakat tömören és rövidítve. A dolgozatom témája az online marketing működése és hatásai napjainkban. A záródolgozatban részletezem és kitérek a munkatapasztalatokra is, így egy átfogó véleményt, és kutatási munkát kapva a témáról. Önmagában témám nem igényelt kutatást, így összességében egy kicsit más oldalról közelítettem meg mindezt. Nem a megszokott hármas felosztást alkalmaztam, miszerint részletezem a munkatapasztalatot, majd a szakirodalmi kutatásról írok, végül pedig részletezem a saját véleményem, hanem mindezt rendhagyó módon közelítettem meg. Összességében az egész dolgozat egy átfogó saját vélemény, mindezt keverve a munkatapasztalatokkal, majd egykét szakirodalmi hivatkozással alátámasztva. Ezt tartottam logikusabb és lineárisabb felépítésnek. Dolgozatomban részletezem az online marketinget, mint másodlagos világ, melyre ma már ugyanolyan szüksége van a cégeknek, mint az offline térben történő dolgokra. Beszélek a típusairól, úgy, mint a ’kereső hirdetéskéről’, ’display hirdetésekről’, ’remarketing folyamatokról’, illetve ’direkt, indirekt célzásokról’. Részletem ezek különbségét, hasznosságát, és alkalmazási feltételeiket. Ezek a ma jól ismert, és alap reklámozási formák, mely minden online marketing alapja. Ezeknek az ismerete és használati feltételeik nagyban meghatározzák az online megjelenésünket. Fontos tudnunk, hogy mikor melyiket érdemes és milyen formában használni. Fontos azt is tudnunk, hogy milyen céllal rendelkezünk. Ez az, ami nagyban eldönti és meghatározza az online marketin felépítésünket. Megkell fogalmaznunk egy célt, amit mindezzel elakarunk érni. Ezáltal lépésről lépésre felépíthetjük az online megjelenésünket, annak figyelembevételével, hogy mindezt ehhez igazítjuk. Későbbi fejezettemben taglalom azt is, hogy mennyire megváltoztathatja marketing munkánkat a különböző kontextusokba való belehelyezkedés. Példával alátámasztva bemutatom, hogy miért nem mindegy, hogy egy adott helyzetet hogyan közelítünk meg. Lehet az fizikai vállalkozás, esetleg egy csak házhozszállítással foglalkozó vállalkozás, avagy egy állami szerv. Mindhárom eset nagyban elválasztható egymástól annak ellenére is, ha a célunk ugyanaz: ügyfélszerzés. Az állam esete teljesen különválik mindentől, hisz ott még a bevételi forrás sem ennyire egyértelmű. Mindhárom esetben más utat kell bejárnunk az eredmények eléréséhez, azonban, ha ezeknek nem vagyunk tudatában, esetleg nem ismerjük fel az adott helyzetet sokszor nagy problémákat okozhatunk. Ez az, ami érdekessé és állandóan izgalmassá teszi ezt a szakmát. Következő fejezettemben taglalom az adott marketing típusok használati hatásait, illetve hozzáállási igényeit. Kitérek egyes pszichológiai példákra, mellyel alátámasztom a nézeteimet, illetve tapasztalataimat. Elmondom, hogy mekkora hangsúlyt kell fektetnünk a reklámpszichológiára, hisz adott termék/szolgáltatás másfajta meglátást igényel. Beszélek a generációs különbségekről, illetve az őket jellemző vásárlási szokásokról. Bemutatom, hogy miben változik egy ugyanazon hirdetés kialakítása egy idősebb, illetve fiatalabb generációra szabva. Ezt nagyon fontosnak tartom, hisz mind nyelvezetben, mind kommunikációs oldalról máshogy kell a dologhoz állnunk. Dolgozatom folytatásában beszélek a mindezt segítő „láthatatlan” munkálatokról, mely minden esetben megkönnyíti a dolgunkat és úgymond eredményessé teszi munkánkat. Említést teszek a pixelekről, melynek beállítása munkánk első fázisaiba tartozik, olykor még is egy haladó szintre utal. Sajnos sok esetben ezen botlanak el az emberek, hisz ezek beállítása nem mindig a legegyszerűbb feladat, azonban ezek nélkül érvényességét vesztik hirdetéseink, hisz egy szinten túl mindezt nem vagyunk képesek kontrolálni, mert nem mérhető a sikeresség. Amennyiben nem mérhető a sikeresség úgy visszajelzés sem adható, ami sem az adott cégnek, sem a marketing szolgáltatást nyújtó embernek nem ad pozitív benyomást. A dolgozat következő fejezetében taglalom az online marketing legfontosabb platformjait és mindezek működését. Bemutatom a Facebook-ot illetve Instagram-ot. Ez a két, mondhatni legfontosabb platform egy kézben van, így dolgozatomban is egy fejezeten belül beszélek róluk. Bemutatom különbségeiket és alapjaiban vett hasonlóságukat. Azonos algoritmussal rendelkeznek, így sokszor a megközelítésük is egészen hasonló. Azonban, én és mint sokan mások a fogyasztói világban szerveszesen részvevők viszonylatában is leírom a sajátosságaikat, illetve az így kapott munka szinten való hozzáállási különbségeket. A tartalmi különbözetet és látásmódot. Taglalom a szintén egy kézben lévő Google és Youtube sajátosságait. Mindezeket rávetítve a Google Ads-re és a Facebook Ads-re. Munkám ekkor kapcsolódik igazán be, hisz napi szinten ezen platformok kezelésével foglalkozom. Példákat hozok a munkámból és mindezt az ott megszerzet tudáson/tapasztalaton keresztül mutatom be. Rövid említést teszek a Tik-Tokról is, ami hazánkban nem annyira jellemző még, mint Amerikában. Azonban úgy gondolom, hogy ugyanakkora figyelmet érdemel, hisz teljesen más megközelítést igényel, mint a korábban említettek. Alapjaiban véve szöveges megjelenítés jellemzi a nagytöbbséget, melyből az Instagram tőr ki a kifejezetten képes tartalommegosztásával. Ezt a fajta elvet követi a TikTok is, mely nem kép, hanem videó formában képviseli mindezt. Mindkét platformon a szöveg elenyésző, mely talán sokszor egyszerűbb tartalommegjelenítésre ösztönöz. Természetesen ez így ilyen formában nem igaz, hisz sokszor maga a kép megvalósítása okozza a legnagyobb nehézséget az egészben. A Tiktok sajátos algoritmussal rendelkezik, mely sokkal hálásabbnak mondható a Facebookénál és az Instagramnál. Így üzleti szeemponól is nagy a potenciál, melyet hazánkban egyelőre nem olyan nagy mértékben használnak ki. Dolgozatom következő fejezetében taglalom azokat az eszközöket, platformokat, melyek munkánk sikerességében nyújtanak nagy segítséget. Ilyenek a Google Analytics, Google Data Studio, illetve a Tag Manager. Ezek hasznosságát és használati különbségeit mutatom be, hogy mennyire járulnak hozzá ahhoz, amit megtervezünk majd kivitelezünk. A dolgozat vége felé közeledve felhozom a Sales Funel modellt, mellyel bemutatom a vezetett marketinget, mely a legtöbb esetben eléri sikerességét. Felépített jól megtervezett rendszer igényel, melynek az előkészülete így sokkal több munkába telik. Adott szisztéma, és kattintási algoritmust tervezünk, mely pszichológiával keveredik. Hatása azonban mindezen bonyolultságnak köszönhetően legtöbbször sikeres. Mindez azonban nem sokat ér, mint ahogy a többi marketing folyamat sem, ha az adott érkezési oldal, esetleg landing oldal nem a megfelelő paramétereket képviseli. Ekkor jön be a képbe egy nem teljes mértékben a marketing szakmához kapcsolódó fontos megközelítés a SEO keresőoptimalizálás. Ugyan nem a szakmához kapcsolódó, azonban a szakmát nagyban befolyásoló irány, melyre ugyanakkora hangsúlyt érdemes fektetni, mint a többi tevékenységre. Hisz mit ér a marketingbe belefektetett energiánk, ha az adott weboldal egy rendszertelen felépítésű dzsungel. Utolsó fejezetben a GDPR és az online marketing kapcsolatát taglalom. 2018-ban behozott törvény mi mindenben változtatta meg az online marketing szakmát. Milyen átalakításokra és hozzáállásbéli változtatásokra volt szükség, hogy alkalmazkodni tudjanak a szakmabeliek az újonnan kialakult helyzetre. Sajnos ez eléggé padlóra fektette a szakmát akkor és igen nagy bonyodalmakat okozott mind kisvállalkozói és nagyvállalkozói szinten. Dolgozatom összessége átfogó magyarázatot ad az egész online marketin világára, mind példákkal és többnyire saját gondolatmenettel alátámasztva. Ezek szerint teszem meg javaslatételemet, mellyel dolgozatomat zárom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
NEM RÉSZLETEZETT
Mestertanár, Marketing Tanszék, KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, hatásvizsgálat, online marketing, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Dec. 05. 14:38
Utolsó módosítás: 2020. Dec. 05. 14:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet