Sallai Petra (2020) Teljesítményértékelés jelentősége. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Sallai Petra ZD.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 06.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FOSZK_OF_SALLAI_PETRA_INO61T.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. Május 06.. Download (339kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p align="center">Összefoglaló</p> <p> </p> <p>Szakmai gyakorlatomat a Magyar Cetelem Banknál végeztem, melynek központja Franciaországban van. A bank sajátossága, hogy nem bankfiókokban, hanem egy budapesti, központi irodából tartja a kapcsolatot ügyfelekkel, call centeren keresztül. A bank előnyben részesíti, ha az ügyféllel nincs személyes kontakt, de természetesen van kettő bankfiókja, ahol lehetőséget biztosít azon ügyfeleknek, akik a személyes ügyintézéshez ragaszkodnak. </p> <p>Feladatom az értékesítők munkájának a támogatása volt, az által, hogy a már szerződéstervezetet kapott ügyfeleket felkerestem telefonon, és megválaszoltam a felmerülő kérdéseket, tájékoztattam a beszerzendő dokumentumokról, illetve ha bármit már elrontott a kitöltésnél, akkor újraküldtem neki a dokumentumokat. A bankfiókban pedig a szerződések átvétele volt a feladatom, ahol ellenőriznem kellett hogy a dokumentumok hibátlanul legyenek kitöltve, ha bármi hiba benne maradt, az az én felelősségem volt. Tehát ez a finanszírozó osztály munkáját támogatta, hogy a már hibátlan dokumentumok kerüljenek eléjük és nekik nem kell ezekkel foglalkozniuk. Az összes feladatkör amit végeztem, az értékesítők munkáját támogatta, akik munkája teljesítményközpontú, hiszen havi és napi célokat kell teljesíteniük, amiket a cégvezetők megállapítottak. Meg van határozva mennyi hitelt, hitelkártyát kell kihelyezni, és az ügyfelekkel való kapcsolattartás fontos része volt a kifogáskezelés abban az esetben, ha a szerződést valamilyen okból mégsem kérné. </p> <p>Ezért választottam témámnak a teljesítményértékelés fontosságát, mert azt láttam, hogy az értékesítők „igénylik” hogy a munkájuk értékelve legyen, hiszen egy céget képviselve kommunikálnak az ügyfelekkel, és a cég érdekeit képviselik az ügyfelek előtt. Különböző versenyeken (havi, napi), az értékesítők rendszeresen összemérhetik egymással eredményességük szintjét, és különböző jutalmazásokban részesülnek, az elért szinteknek megfelelően.</p> <p>A dolgozat első felében kifejtem, hogy mit jelent a „teljesítmény” kifejezés, mit is értünk alatta. Ezen jelentéseket a közszektor illetve az üzleti szféra szakirodalma alapján mutattam be. Ezek után a vállalatirányítás folyamatain belül elhelyeztem a teljesítményértékelést, bemutatva szoros kapcsolatát a controlling részleggel. Ezek után bemutattam a teljesítményértékelés történetét, és azon indokokat, amiért a teljesítményértékelési mutatók fejlődésnek indultak, és nem csupán pénzügyi eredményeket tartalmaztak. </p> <p>Miután bemutattam a legmodernebb teljesítményértékelési mutatót, konkrét példán, a Magyar Cetelem Bankon keresztül mutattam be a téma gyakorlati oldalát. Itt töltöttem a szakmai gyakorlatomat és azt tapasztaltam hogy a cég teljesítményorientált, és magas szinten kidolgozott teljesítményértékelési eljárással rendelkezik amit a dolgozatban részletesen kifejtek. </p> <p>Összességében a bank teljesítményértékelési rendszere példaértékű, hiszen alapja az értékesítők támogatása, havi elbeszélgetéssel, az értékesítők visszajelzéseinek figyelembevételével, illetve személyre szabott tervek kitűzésével. A bank minden eszközt biztosít, hogy értékesítői a legjobb teljesítményt nyújtsák: évi teljesítmény értékelése, az előzőleg kitűzött tervek megvalósulásának elemzése, és ezek alapján az új tervek, képzési igények meghatározása. </p> <p>Észrevételeim között a legfontosabbnak azt tartom, hogy az alkalmazottak értékelése fontos, hogy ne csak pénzben, hanem egyéb formában (oklevél, éves elismerés) is kifejezésre kerüljön a cég részéről. Valamint a osztályvezető feladatai közé sorolnám a napi szintű bátorítást és dicséretet a csapattagjai felé. </p><br>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankszektor, teljesítményértékelés, teljesítménymérés, teljesítménymérési rendszer, teljesítményprizma |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Dec. 05. 14:13 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 29. 09:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |